مجله اینترنتی تحلیلک

یکشنبه/ 16 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
الگوی یقه گرد ساده

آموزش الگوی یقه گرد ساده

الگوی یقه گرد ساده اولین یقه ای است که در آموزش خیاطی به هنرجوها آموزش داده می شود. برای این الگو از سرشانه 2 سانتی متر داخل می رویم و یقه را طراحی می کنیم.

همراهان همیشگی مجله اینترنتی تحلیلک، در مجموعه آموزش های خیاطی در مطلب پیش رو قصد داریم تا با آموزش الگوی یقه گرد ساده با روش سایزبندی در خدمت شما باشیم.

شاید بتوان گفت که یقه لباس بیشترین تاثیر را در زیبایی و ظاهر لباس دارد. یقه لباس علاوه بر تاثیری که بر ظاهر لباس دارد، روی اندام و چهره نیز تأثیرگذار است. برای مثال یقه لباس می‌تواند افراد را چاق تر، لاغرتر یا کشیده تر نشان دهد.

الگوی یقه گرد

این نوع یقه لباس به صورت منحنی دور گردن قرار می گیرد. یقه های گرد صورت را گرد و پرتر نشان می دهند و برای صورت های استخوانی و لاغرتر مناسب هستند.

هر چه میزان بازی یقه بیشتر باشد، بالاتنه پر تر دیده می شود. میزان بازی یقه گرد می تواند تا نزدیکی حلقه آستین باشد اما باید توجه کرد که این اندازه از بازی یقه برای اشخاصی با سرشانه معمولی بهتر است.

آموزش الگوی یقه گرد ساده

یقه گرد ساده اولین یقه ای است که در آموزش خیاطی به هنرجوها آموزش داده می شود.

برای یقه گرد ساده از سرشانه ۲ سانتی متر داخل می رویم و یقه را طراحی می کنیم. (تا بازی یقه)

اگر خواستیم یقه بازتر باشد از ۲ سانتی متر بیشتر باید افت (لقی) یقه را بگیریم.

به این صورت که از مقداری که برای بازتر شدن یقه علامت زده ایم، هم در جلو و هم در پشت ۱.۵ سانتی متر پایین می رویم و به انتهای سرشانه به صفر می رسانیم.

الگوی یقه گرد
آموزش الگوی یقه گرد

امیدواریم آموزش یقه گرد ساده از مجموعه آموزش های خیاطی برای شما مفید واقع شود.

روش الگوی سایزبندی

آموزش مطالب خیاطی آسان براساس الگوهای آماده طراحی شده است. در این روش الگوها براساس سایزبندی (سایز ۳۲تا ۵۴) آماده شده اند.

برای هر بار دوخت لباس شما عزیزان نیازی به محاسبات و کشیدن الگوی اولیه ندارید و تنها پس از رسم الگوی سایز مورد نظر بر روی کاغذ الگو، ویژگی های اندامی مورد نظر را بر روی آن پیاده می کنید و به آسانی می توانید خیاطی خود را آغاز کنید.

برای هر سایز از الگو باید پاترون مورد نظر آن سایز را نیز بدوزید. ویژگی های اندامی بعد از پوشیدن پاترون مشخص می شوند و آن ها را بر روی الگو پیاده می کنید.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
....
2 سال قبل

متوجه شدم اصلا

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x