مجله اینترنتی تحلیلک

شنبه/ 1 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.

آموزش نحوه صحیح تمیز کردن نمایشگرهای LED و LCD

در این مطلب قصد داریم به آموزش نحوه صحیح تمیز کردن نمایشگرهای ال ای دی و ال سی دی بپردازیم.
امروزه استفاده از نمایشگرهای ال ای دی و ال سی دی بسیار فراگیر شده است. با توجه به حساسیت بالای صفحه نمایش این دستگاه ها، یادگیری نحوه مراقبت از آن ها بسیار ضروری می باشد. در این مطلب قصد داریم به آموزش نحوه صحیح تمیز کردن نمایشگرهای ال ای دی و ال سی دی بپردازیم.نحوه صحیح تمیز کردن نمایشگرهای LED و LCD بایدها و نبایدهایی دارد که رعایت همه آن ها باعث می شود عمر مفید دستگاه شما افزایش یابد

نبایدها در تمیز کردن نمایشگرها

از مواد حاوی الکل استفاده نکنید

معمولا الکل سطوح نمایش را به مقادیر جزیی کدر می‌کند و سرانجام در دراز مدت باعث می‌شود که تصاویر مات و به اصطلاح ابری به نظر آیند.

تمیز کردن نمایشگرهااز دستمال کاغذی و پارچه های ضخیم برای تمیز کردن LED و LCD استفاده نکنید
جنس طراحی شده برای چنین دستمال هایی، مناسب جذب چربی ها و مایعات می باشد. گرد و غبار روی ال سی دی ها را هرگز با استفاده از این دستمال ها پاک نکنید. زیرا در طولانی مدت خش و خطوطی که روی مانیتور از فواصل دور مشاهده می شود، می تواند نتیجه ی پاک کردن غلط صفحه ی ال سی دی و ال ای دی به وسیله همین دستمال ها باشد.

بایدها در تمیز کردن نمایشگرها

قبل از اینکه شروع به پاک کردن صفحه نمایشگرتان کنید، ابتدا آن را خاموش کنید تا دستگاه کمی خنک شود. پاک کردن دستگاه در حالی به برق متصل است یا گرم است به صفحه نمایشگر LED و LCD آسیب می رساند.

تمیز کردن نمایشگرها led و lcd

ابتدا بهتر است گرد و غبار روی صفحه نمایش را بدون تماس دست، با استفاده از یک اسپری هوا و یا پنکه ی کوچک، از روی صفحه نمایشگر LED و LCD پراکنده کنید. سپس سطوح را با استفاده از دستمال های مخصوص و نرمی که برای سطوح شیشه و ال سی دی طراحی شده اند پاک کنید. دستمال را به صورت خشک روی سطوح و تنها در یک جهت، بدون هیچ فشاری بکشید. اگر در این حالت صفحه نمایشگر LED و LCD به خوبی پاک نشد می توانید از مقدار کمی آب استفاده کنید. دقت کنید که حتی اگر از آب هم استفاده می کنید حتما دستمال را فشار دهید تا آب به طور کامل از آن خارج شود، سپس به همان شیوه قبل دستمال را روی صفحه نمایشگر LED و LCD بکشید

پاک کردن لکه های متفرقه از روی صفحه نمایشگر LED و LCD

اگر در سطح صفحه نمایشگر LED و LCD مواد دیگری مانند آب میوه ها و یا حتی رنگ ریخته شده باشد، برای پاک کردن سطح صفحه نمایشگر LED و LCD دستمال را به مخلوط آب و سرکه ی سفید آغشته کنید. این مخلوط باید حاوی ۵۰ درصد آب و ۵۰ درصد سرکه سفید خانگی باشد. سپس با حرکات افقی یا عمودی و ثابت، دستمال را بدون فشار روی سطوح بکشید.

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x