مجله اینترنتی تحلیلک

یکشنبه/ 9 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
اجزای تشکیل دهنده کارتن

اجزای تشکیل دهنده کارتن

توجه داشته باشید که هر یک از اجزای تشکیل دهنده کارتن نقش مهم و تاثیر گذاری را بر استحکام، دوام و کارایی کارتن دارند. همچنین هر چقدر اجزای تشکیل دهنده این محصول بهتر و با کیفیت تر باشد، ارزش خرید کارتن نیز بیشتر می شود. در ادامه، به بیان مختصر اجزای اصلی کارتن می‌پردازیم.

کارتن یکی از محصولات بسیار پر کاربرد در فروشگاه های مختلف و صنایع گوناگون است. در واقع تمام تولید کننده ها و فروشنده ها محصولات خود را داخل کارتن قرار می دهند تا از آن ها در برابر ضربه، خط و خش، نفوذ باران و دیگر عوامل محافظت کنند. به همین دلیل نیز استفاده از کارتن بسیار رایج بوده و افراد همواره به خرید کارتن و استفاده از آن علاقه مند هستند.

شما می توانید برای خرید کارتن مد نظر خود با ابعاد و اندازه های دلخواه و در طرح های گوناگون و متنوع از کارتن سازی کاوه سلولز زرین تهیه کنید.

اجزای تشکیل دهنده کارتن 1

اجزای تشکیل دهنده یک کارتن

کارتن، به عنوان یک بسته ‌بندی پرکاربرد و محبوب در صنایع مختلف شناخته می‌شود. این محصولات از اجزای مختلفی تشکیل شده اند و برای تولید محصول نهایی بایستی چند مرحله مختلف طی شود. توجه داشته باشید که هر یک از اجزای تشکیل دهنده کارتن نقش مهم و تاثیر گذاری را بر استحکام، دوام و کارایی کارتن دارند. همچنین هر چقدر اجزای تشکیل دهنده این محصول بهتر و با کیفیت تر باشد، ارزش خرید کارتن نیز بیشتر می شود. در ادامه، به بیان مختصر اجزای اصلی کارتن می‌پردازیم.

کاغذ

کاغذ هایی که برای تولید کارتن مورد استفاده قرار می گیرند، معمولاً از الیاف طبیعی چوب تهیه می‌ شوند. شایان ذکر است که با توجه به نوع کارتن و سایر مشخصات آن می توان از لایه های یک جانبه، دو جانبه یا چند جانبه برای تولید کارتن استفاده کرد. هر چقدر تعداد لایه یک کارتن بیشتر باشد، مقاومت و استحکام آن نیز بیشتر می شود.

 فلوتینگ (Fluting)

فلوتینگ به عنوان یک لایه موج ‌دار شناخته می شود که در میان ورق های کارتن قرار می گیرد. هر چقدر تعداد ورق های کارتن بیشتر باشد، تعداد فلوتینگ بیشتری نیز مورد استفاده قرار می گیرد. فلوتینگ تاثیر مستقیمی بر روی استحکام کارتن در برابر فشارهای عمودی و ضربه دارند.

اجزای تشکیل دهنده کارتن 1

چسب

چسب یکی از اجزای بسیار مهم تشکیل دهنده کارتن است. از این وسیله با هدف متصل کردن لایه‌ های کاغذ کرافت و فلوتینگ به یکدیگر و دستیابی به یک ساختار یکپارچه استفاده می‌شود. برای این منظور می توان از انواع مختلف چسب ها که بر پایه آب یا مواد شیمیایی ساخته شده اند، استفاده کرد.

لاینر (Liner)

لاینر ها در واقع به لایه ‌های خارجی و داخلی کارتن مقوایی گفته می شود. این لایه ها تنها به منظور ایجاد حفاظت بیشتر و زیباتر شدن شکل و ظاهر کارتن ها به فلوت وصل می شوند. عمده دلیل استفاده از لاینر ها دستیابی به شکل و ظاهر مناسب برای یک کارتن است.

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x