تپش های بی اختیار قلبت را به یاد داری؟ / مجموعه داستان های شیوانا
داستان تپش های بی اختیار قلبت را به یاد داری؟ از شیوانا …زن در حالی که از شدت گریه آرام و قرار نداشت به طرف مدرسه آمد تا شیوانا را ببیند. از حیاط مدرسه که گذشت و شیوانا را دید.
داستان تپش های بی اختیار قلبت را به یاد داری؟ از شیوانا …زن در حالی که از شدت گریه آرام و قرار نداشت به طرف مدرسه آمد تا شیوانا را ببیند. از حیاط مدرسه که گذشت و شیوانا را دید.
شاعری صناعتی است که شاعر بدان صناعت اتّساق مقدمات مُوهمه کند والتئام قیاسات مُنتجه، بر آن وجه که معنی خُرد را بزرگ گرداند و معنی بزرگ را خُرد.
حکایت چهارم مقالت دبیری چهارمقاله …غایت فصاحت قرآن ایجاز لفظ و اعجاز معنی است، و هر چه فصحا و بلغا را امثال این تضمین افتاده است تا بدرجه ایست که دهشت همی آرد و عاقل و بالغ از حال خویش همی بگردد.
اکرم سبزعلی یکی از شاعران معاصر کشورمان است که سرودهای را به سه ساله امام حسین (ع) تقدیم کرده است.
حکایت سوم مقالت دبیری چهارمقاله …صاحب کافی اسمعیل بن عبّادالّرازی وزیر شهنشاه بود و در فضل کمالی داشت و ترسّل و شعر او برین دعوی دو شاهد عدل (۱) اند و دو حاکم راست.
منوچهر آتشی؛ شاعر، روزنامه نگار و مترجم معاصر ایرانی است. او را از نمایندگان سبک “شعر حجم” می دانند. ( این شیوه با استفاده از واژگان کم، فضاهای خاص شعری را ایجاد می کند)
حمید مصدق … من به بی سامانی/ باد را می مانم/ من به سرگردانی / ابر را می مانم
قرار بود یک کودک یتیم را به خانواده ای که شرایط مطلوبی دارد، بسپارند. دو خانواده ثروتمند داوطلب شده بودند. شرایط مالی هر دو خانواده یکسان بود، به همین دلیل اهالی دهکده به سمت مدرسه رفتند تا با شیوانا مشورت کنند که کودک نزد کدام خانواده بماند تا آینده بهتری پیدا کند.
هر صناعت (۱) که تعلق بتفکر دارد صاحب صناعت باید که فارغ دل مُرفه باشد، که اگر بخلاف این بود سِهام (۲) فکر او متلاشی (۳) شود و بر هدف صواب بجمع نیاید، زیرا که جز بجمعیت خاطر بچنان کلمات باز نتواند خورد.
علیرضا آذر شاعر و خواننده معاصر است که از کودکی به شعر علاقه داشته و به گفته خودش در حاشیه کتاب هایش پر از دلنوشته ها بوده است و می گوید که برنامه اش در آینده فقط، شاعری و عاشقی است.