مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 31 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
اینترنت و چاقی

ارتباط استفاده از اینترنت و چاقی

براساس مطالعات و پژوهش های اخیر استفاده از اینترنت یکی از دلایل ایجاد اضافه وزن و چاقی است.

رابطه اینترنت و چاقی

استفاده از اینترنت و چاقی

براساس مطالعات و پژوهش های اخیر استفاده از اینترنت یکی از دلایل ایجاد اضافه وزن و چاقی است.

استفاده از اینترنت و یکجا نشینی و عدم تحرک ناشی از پیامد آن، باعث اختلال در توزیع چربی در بدن و ایجاد چاقی مرکزی می گردد.

یک مطالعه مروری در سال ۲۰۱۱ با بررسی مطالعات علمی طی ۱۶ سال قبل نشان داد که بین استفاده طولانی مدت از اینترنت و کاهش فعالیت بدنی و تحرک با چاقی و افزایش وزن ارتباط مثبت وجود دارد.

آنالیز نتایج یک مطالعه کوهورت در سال ۲۰۱۸ نشان داد نوجوانانی که اضافه وزن بیشتری دارند میزان استفاده از اینترنت آن ها در طول روز بیشتر است.

براساس یک مقاله متاآنالیز در سال ۲۰۲۰، استفاده از اینترنت به مدت بیشتر از ۴ ساعت در روز ارتباط معنی داری با افزایش چربی های بدن و اضافه وزن دارد.

اینترنت و چاقی

رابطه اینترنت و چاقی

یک مطالعه انجام شده در سال ۲۰۱۷ روی نوجوانان کره ای و یک مطالعه در سال ۲۰۱۶ روی نوجوانان سوئیسی نشان داد که بین میزان استفاده از اینترنت و افزایش وزن رابطه مستقیمی وجود دارد.

مطالعه دیگری در سال ۲۰۱۲ بر روی جمعیت ایالات متحده آمریکا نشان داد که استفاده زیاد از اینترنت در بین تمام گروه های سنی باعث افزایش وزن و افزایش میزان تجمع چربی در بین می شود.

مطالعه ای که در سال ۲۰۱۶ با بررسی ارتباط اضافه وزن و میزان استفاده از اینترنتی در هفت کشور اروپایی صورت گرفت ارتباط مثبت آن را تایید کرد.

پژوهش های اخیر در بین دانشجویان در کشورهای مختلف نشان دهنده ارتباط مثبت بین میزان استفاده از اینترنت و یکجا نشینی هنگام استفاده از کامپیوتر و در موارد شدیدتر اعتیاد به اینترنت با افزایش وزن و شیوع چاقی در دانشجویان است.

افراط در استفاده از اینترنت و فضای مجازی موجب کاهش میزان فعالیت بدنی، عدم تمرکز بر خوردن و بروز اختلالات خوردن منجر به اضافه وزن و چاقی خواهد شد. بنابراین ارتباط بین اینترنت و چاقی را به دلیل عوارض اضافه وزن بایستی جدی گرفت.

بیشتر بخوانید: آیا رژیم غذایی برای کنترل اضافه وزن کودکان مانع از رشد آن ها می شود؟

کنترل اضافه وزن
کنترل اضافه وزن

با تشکر از دکتر محمد رادفر

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x