مجله اینترنتی تحلیلک

سه شنبه/ 4 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
نبرد استون مارتین و فراری - والهالا وارد می شود

نبرد استون مارتین و فراری / استون مارتین والهالا وارد می شود

اولین مدل هیبرید الکتریکی آستون مارتین رونمایی شد. نام این ماشین والهالا (Valhalla) نام دارد. این غول استون مارتین پیشرانه‌ای 8 سیلندر و دو موتور الکتریکی دارد. در مجموع پیشرانه والهالا 950 اسب بخار توان دارد.

نبرد استون مارتین و فراری / استون مارتین والهالا وارد می شود

اولین مدل هیبرید الکتریکی استون مارتین رونمایی شد. نام این ماشین والهالا (Valhalla) نام دارد. این غول استون مارتین پیشرانه‌ای ۸ سیلندر و دو موتور الکتریکی دارد. در مجموع پیشرانه والهالا ۹۵۰ اسب بخار توان دارد.

استون مارتین والهالا
استون مارتین والهالا

موتور آستون مارتین والهالااستون مارتین والهالا با ۸ سیلندر و دو موتور الکتریکی

شتاب صفر تا صد Valhalla استون مارتین فقط ۲.۵ ثانیه طول می‌کشد. حداکثر سرعت این اتومبیل ۳۴۹ کیلومتر بر ساعت است.

نخستین کانسپت این ماشین در سال ۲۰۱۹ به نمایش در آمد. در آن زمان استون مارتین با طراح تیم فرمول یک ردبول –  آدریان نیویی – همکاری می‌کرد. این شرکت قرار بود با فروش سهامش در بازار بورس یک موتور شش سیلندری هیبریدی برای ماشین طراحی و تولید کند.

آستون مارتین والهالا و AMGتولید استون مارتین والهالا (Valhalla) با وجود خطر ورشکستگی استون مارتین

بر خلاف تمام پیش بینی‌هایی که شده بود، شرکت نتوانست برنامه‌های مالی خود را پیش ببرد. استون مارتین در خطر ورشکستگی قرار گرفت. در نتیجه این مشکلات مالی، شرکت به کنسرسیومی به مدیریت یک میلیاردر کانادایی به نام لارنس استرول فروخته شد. به نظر می‌رسید در جریان تحولات به وجود آمده پروژه والهالا به سرانجام نرسد.

پس از تثبیت اوضاع مالی کارخانه لارنس استرول، مدیر بخش AMG -توباس موئرز-مرسدس بنز را به مدیریت کارخانه منصوب کرد. لارنس از توباس خواست تا با رویکرد و استراتژی تازه‌ای محصولات استون مارتین را طراحی کند.

بیشتر بخوانید: بازگشت لامبورگینی کانتاچ بعد از ۳۰ سال

با ورود مدیر AMG، استون مارتین تغییرات زیادی کرد.

توباس تغییرات خاصی را انجام داد. او کلیه پروژه‌های موتور شش سیلندر را لغو کرد. جایگزین موتور شش سیلندر، موتور ۸ سیلندر بنز بود. از دیگر تغییراتی که با آمدن توباس اتفاق افتاد، تبدیل والهالا از یک ماشین پیست به یک سوپرکار خیابانی بود. با این کار قیمت والهالا کاهش معناداری پیدا کرد.

به نظر می‌رسد Valhallaنسبت به کانسپت دو سال پیش تغییراتی کرده است. مارک رایخمن که مدیر طراحی استون مارتین است تغییرات به وجود آمده در والهالا را موجب بالغ‌تر و مصمم‌تر شدن آن می‌داند.

اگرچه قیمت این ماشین به صورت دقیق مشخص نشده اما پیش‌بینی می‌شود قیمتی در حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار پوند (حدود ۸۰۰ تا یک میلیون دلار) داشته باشد.

بیشتر بخوانید: بهترین ماشین لوکس ۲۰۲۱ در دنیا

نبرد استون مارتین و فراری دیدنی است!

نزدیک ترین رقیب استون مارتین والهالا، SF90 فراری است. این مدل اولین مدل هیبرید الکتریکی فراری است. قدرت پیشرانه SF90 1000 اسب بخار است. قیمت پایه این مدل فراری حدود نیم میلیون دلار است.

نبرد آستون مارتین و فراری sf90

تولید استون مارتین والهالا قرار است از سال ۲۰۲۳ شروع شود. استون مارتین قرار است مدل دیگری به نام ونکوییش در برنامه تولید خود قرار دهد که از دو مدل والهالا و والکاری است. والکاری یک سوپرکار با تولید بسیار اندک است که قرار است از پاییز امسال روانه بازار شود.

 

منبع: بی بی سی

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x