مجله اینترنتی تحلیلک

سه شنبه/ 4 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
اسپری ضد حرارت مو چیست

اسپری ضد حرارت مو چیست و چه کاربردی دارد؟

یکی از روش هایی که برای کمک به جلوگیری و کم کردن آسیب هایی که به مو می زند به وجود آمده است محصولات محافظ حرارتی مو و اسپری ضد حرارت مو است.

اسپری ضد حرارت مو چیست؟

اغلب کارهایی که با مو انجام می دهیم باعث آسیب زدن به موها می شود؛ مانند فر کردن مو، صاف کردن مو و…

بعضی از کارها نیز آسیب جدی و زیادی به موها می زند که متاسفانه اغلب خانم ها نیز این کار را با موهایشان می کنند؛ مانند دکلره کردن مو.

اسپری ضد حرارت مو چیست؟

یکی از روش هایی که برای کمک به جلوگیری و کم کردن آسیب هایی که به مو زده می شود؛ به وجود آمده است محصولات محافظ حرارتی مو و اسپری ضد حرارت مو است.

این محصول به موی شما رطوبت لازم را می بخشد و با ایجاد یک لایه محافظ دور ساقه مو، آن را در برابر عوامل محیطی مثل گرمای حاصل از ابزارهای حرارتی و … ایمن می کند.

این کار باعث می شود که موهای شما استقامت لازم را در برابر حرارت و .. داشته باشند. پس با استفاده از این محصول سلامت موهای شما تامین خواهد شد.

در ترکیبات این نوع محصولات غالبا مواد سیلیکونی، سیکلومتیکون، دایمتیکون و … وجود دارند که به مرطوب کردن موها کمک زیادی می کنند. باید بدانید اکثر نرم کننده ها و محصولات مناسب صاف کردن موها این نوع ترکیبات را خواهند داشت که موجب براقیت و درخشندگی موها نیز می شوند.

اسپری ضد حرارت مو چیست - کاربرد اسپری ضد حرارت مو
کاربرد اسپری ضد حرارت مو

زمان استفاده از اسپری‌ ضد حرارت مو

سشوارها، اتوهای صاف‌ کننده مو و اتوهایی که برای فر دادن موها ساخته شده‌اند حتی اگر در گرم‌ترین حالت خود هم نباشند باز هم به تارهای مو ضرر می‌رسانند.

اسپری‌های مراقبت از مو در برابر حرارت را باید زمانی که تارهای مو خیس و نم‌دار هستند بر روی مو استفاده کرد؛ سپس نیز به‌ راحتی می‌توان با سشوار یا اتوی مو به موها حالت داد، بدون این‌که صدمه‌ای به موها برسد.

به کمک این اسپری‌ها، تارهای مو در اثر حرارت زیاد، صدمه نمی‌بینند و از داخل نمی‌سوزند. این کار باعث می‌شود جلوی شکستگی تارهای مو گرفته شود.

قبل از سشوار کردن باید حتما از اسپری‌ محافظ مو در برابر گرما استفاده کرد، پس از سشوار و زمان استفاده از اتوی مو نیز توصیه می‌شود یک‌بار دیگر از این اسپری‌ها استفاده کنید. این کار باعث می‌شود تا موها بر اثر گرما دچار موخوره یا دو شاخه شدن نشوند.

ماده اسپری محافظ مو در برابر گرما

بعضی از اسپری‌های مراقبت از مو نیز دارای ترکیباتی برای حالت دادن راحت تارهای مو است. به این ترتیب در کنار محافظت از مو در برابر گرما و حرارت، می‌توان به کمک این اسپری‌ها تارهای مو را راحت ‌تر صاف یا فر کرد.

محافظ گرما ماده ای است که ضمن تشکیل لایه ای محافظ باعث رطوبت موها می شود و باعث می شود رطوبت هنگام اعمال گرما روی ساقه های موهای شما از بین نرود. محافظ مو در برابر حرارت ترکیبی شامل دو سیلیکون – سیکلومتریک و دی متیکون است.

در حالی که سیکلومتریکون موهای شما را مرطوب می کند، دی متیکون آن ها را پوشش می دهد و باعث صاف شدن آن شده و از کاهش رطوبت جلوگیری به عمل می آورد. بسیاری از نرم کننده‌ها، محصولات بدون نیاز به آبکشی و محصولات ضد گره مو، حاوی دایمتیکون هستند. این ماده موهای شما را صاف و براق می‌کند.

اسپری ضد حرارت مو چیست - کاربرد اسپری ضد حرارت مو
کاربرد اسپری ضد حرارت مو

مزیت های استفاده از اسپری ضد حرارت مو

بعد از مصرف محصولات محافظ حرارت، موهایتان در طول روز مرطوب می‌ ماند و دیگر به دلایلی نظیر کم آبی، گرما و محیط خشک، رطوبت خود را از دست نخواهد داد. محافظ حرارتی مو، موهایتان را روان، نرم و کنترل پذیر خواهد کرد. با مصرف این محصول، موهای شما کمتر گره می خورد و حالت پذیرتر خواهد شد.

• این محصولات، کوتیکول موی شما را صاف می‌کنند و منافذ آن را می‌پوشانند. در نتیجه در محیط های مرطوب موهایتان کمتر وز می‌شوند.

• محافظ حرارتی، موهای شما را مرطوب می‌کند. در واقع موهای شما به طور دائم به رطوبت نیاز دارند. اگر پیش از مصرف ابزارهای حرارتی از محصولات محافظ استفاده کنید، رطوبت موهایتان حفظ می‌شود.

• محافظ حرارتی، با ایجاد یک سد، ساقه‌ی موهایتان را می‌پوشاند و از کاهش رطوبت آن جلوگیری می‌کند. بعد از مصرف محصولات محافظ حرارت، موهایتان در طول روز مرطوب می‌ماند و دیگر به دلایلی نظیر کم آبی، گرما و محیط خشک، رطوبت خود را از دست نخواهد داد.

• محافظ حرارتی، موهایتان را روان، نرم و کنترل پذیر می‌کند. با مصرف این محصول، موهای شما کمتر گره می خورد و حالت پذیرتر می‌شود.

کدام اسپری ضد حرارت مو برای مو مناسب است؟

الکل

الکل پایه‌ای برای محلول ماندن مواد تشکیل دهنده محافظ مو است و پس از اسپری کردن تبخیر می‌شود. هرچند الکل تا حدی موهایتان را در برابر حرارت محافظت می‌کند، اما ممکن است هنگام تبخیر شدن آن‌ها را خشک، شکننده و چسبناک کند. به همین دلیل، محصولاتی که بر پایه الکل هستند را برای موهای خشک توصیه نمی‌کنیم.

سیلیکون

سیلیکون ها (دایمتیکون رایج ترین آن‌هاست) لایه‌ای را روی موهای شما تشکیل می‌دهند و کوتیکول آن‌ها را صاف می‌کنند؛ بنابراین دیگر موهایتان وز نمی‌شود. این ماده را می‌توانید در نرم کننده‌هایی که هر روز استفاده می‌کنید نیز بیابید.

یادتان باشد اگر موهایتان چرب است، محصولاتی را استفاده کنید که سیلیکون کمتری دارند. سیلیکون زیاد، موهایتان را چرب و بی حالت می‌کند و بر اثر آن موهایتان روی پوست سرتان می‌خوابد.

پروتئین گندم هیدرولیز شده

این عنصر فوق العاده است. زیرا علاوه بر اینکه مغذی است، رطوبت را جذب و موهایتان را نرم می‌کند. در واقع موهای شما از آمینو اسید ساخته شده و هنگام استفاده از گرما آسیب می‌بیند. محصولات محافظ حرارتی مو که حاوی پروتئین هیدرولیز شده گندم هستند، آسیب را به حداقل می‌رسانند، زیرا اگر از محصولات حاوی این عنصر استفاده کنید، هنگام استفاده از حرارت، این پروتئین گندم است که تجزیه می‌شود، نه پروتئین موهای شما و در نتیجه موهایتان آسیب نمی‌بیند.

کوپلیمرهای آکریلات PVP / DMAPA

این مورد نامی دهان پر کن دارد اما نباید از آن بترسید. پی وی پی (PVP) مانند سیلیکون موهای شما را می‌پوشاند و گره آنها را باز می‌کند. با مصرف محصولات حاوی این ماده، گره کمتری در موهایتان خواهید داشت.

کواترنر ۷۰

این ماده در محصولات گران قیمت و حرفه‌ای یافت می‌شود. اگر پس از مصرف ابزارهای حرارتی، موهایتان وز می‌شود، محصولی را انتخاب کنید که حاوی کواترنر ۷۰ باشد. این ماده احتمال وز شدن مو را کاهش داده و موهای شما را تا شستشوی بعدی نرم نگه می‌دارد و حالت آن را تا یک روز حفظ می‌کند.

اسپری ضد حرارت مو چیست - کاربرد اسپری ضد حرارت مو

وظایف اسپری‌ ضد حرارت مو

خاصیت مغذی و مرطوب ‌کنندگی

بعضی از اسپری‌ محافظ مو در برابر گرما، قبل از این‌ که تارهای مو را احاطه کنند،‌ به آنها مواد مغذی و مرطوب ‌کننده هم اضافه می‌کنند تا مقاومت تارهای مو افزایش یابد. از طرف دیگر، این کار به نرم شدن بیشتر تارهای مو نیز کمک می‌کند.

افزایش درخشندگی

اسپری‌ محافظ مو در برابر حرارت به جهت افزایش درخشندگی مو نیز تاثیر می گذارند. این اسپری‌ها به‌ صورت موقت موخوره موها را نیز مخفی می‌کنند. ترکیباتی نظیر سیلیکون، ویتامین E و پروتئین ابریشم موجود در اسپری‌های محافظ مو در برابر حرارت باعث می‌شوند تا لایه‌ ای درخشان بر روی تارهای مو کشیده شود؛ این لایه در کنار محافظت از تارهای مو، به سلامتی و نرم ‌بودن آنها نیز کمک می‌کند.

محافظ های حرارتی طبیعی برای جلوگیری از آسیب دیدگی مو

  • روغن هسته‌ی انگور
  • روغن نارگیل
  • روغن آووکادو
  • روغن آفتابگردان
  • روغن زیتون

روش استفاده از اسپری ضد حرارت مو

برای دستیابی به نتیجه‌ی بهتر مهم است که محافظ حرارتی را روی موهای مرطوب استفاده کنید. همچنین اگر پیش از مصرف این محصولات از شامپوی نرم کننده استفاده کرده باشید، اثربخش‌تر می‌شوند. بهتر است حالت دهی به موهایتان را زمانی آغاز کنید که محصولات حرارتی خشک شده‌اند.

همچنین کیفیت ابزارهای حرارتی را نباید فراموش کنید. خیلی مهم است که از ابزارهای خوب سرامیکی و تورمالین استفاده کنید تا موهایتان کمتر آسیب ببیند.

اگر موهایتان خشک است، محافظ حرارت را هنگامی که هنوز موها خیس هستند، به کار ببرید. همچنین قبل از حالت دهی به موهای خود، از یک سرم حالت دهنده‌ی خوب استفاده کنید. هیچ گاه زمانی که موهایتان خیس است، شروع به حالت دادن آن نکنید.

اسپری ضد حرارت مو چیست - کاربرد اسپری ضد حرارت مو
کاربرد اسپری ضد حرارت مو

نکاتی برای محافظت طبیعی مو در برابر آسیب های گرما

  • ابزارهای مناسب و با کیفیت بخرید. اگر با وسایل بی کیفیت موهای خود را حالت بدهید، هر قدر هم برای محافظت از آن بکوشید، بی فایده است. برخی از این ابزارها آسیب‌های جبران ناپذیری را به موهایتان وارد می کنند، بنابراین از ابزارهای خوبی استفاده کنید که صفحات سرامیکی و تورمالین قابل تنظیم دارند.
  • از حرارت کم برای موهایتان استفاده کنید؛ لازم نیست موهایتان را با اضافه کردن درجه حرارت حالت بدهید.
  • از کمترین دما شروع کنید و به آهستگی آن را افزایش دهید تا به دمای مناسب برسید. هیچ گاه از دمای بیشتر از ۲۷۵-۳۰۰ درجه‌ی فارنهایت (۱۴۸-۱۳۵ درجه سانتی گراد) استفاده نکنید.
  • هفته‌ای یک بار از ماسک مو و روغن درمانی کمک بگیرید تا موهایتان همیشه در بهترین شرایط باقی بماند.
  • برای دانستن بهترین شیوه‌ی حالت دهی به موهایتان از آرایشگرتان راهنمایی بگیرید.
  • حتی اگر به ندرت از ابزارهای حالت دهی مو استفاده می‌کنید، یک محصول حرفه‌ای بخرید، زیرا ضمن اینکه ظاهری عالی به موهایتان می‌دهد، از آن در برابر گرما بهتر مراقبت می‌کند.
  • از محصولات محافظ حرارتی مو استفاده کنید تا هنگام صاف کردن و حالت دهی، به موهایتان آسیب نزنید و از عوارض صاف کردن مو در امان بمانید. با مصرف این محصولات، موهایتان در شرایط خوبی خواهد بود. در نتیجه بدون اینکه آسیبی به موهایتان وارد شود، ظاهری زیبا خواهید داشت!

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x