مجله اینترنتی تحلیلک

شنبه/ 8 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
معرفی و بررسی انیمیشن ابرقهرمان 6 (Big Hero 6)

معرفی و بررسی انیمیشن ابرقهرمان ۶ (Big Hero 6)

ماجرای ۶ ابر قهرمان *ابرقهرمان شماره ۶* در شهر زیبایی به نام سان‌فرانسوکیو که ترکیبی از فرهنگ و جغرافیای شرق و غرب است می‌گذرد.

معرفی و بررسی انیمیشن ابرقهرمان ۶ (Big Hero 6)

عوامل

کارگردانان: دان هَل-کریس ویلیامز

تهیه کننده: روی کانلی

نویسنده: رابرت برِید-دان گرسون

موسیقی: هنری جکمن

تدوین: تیم ماکات

کمپانی سازنده: والت دیزنی-دریم ورک انیمیشن

تاریخ انتشار: ۲۳ اکتبر ۲۰۱۴

مدت زمان: ۱۰۲ دقیقه

کشور: آمریکا

زبان: انگلیسی

بودجه: ۱۶۵ میلیون دلار

معرفی و بررسی انیمیشن ابرقهرمان ۶ (Big Hero 6)

 

 

 

معرفی و بررسی انیمیشن ابرقهرمان 6 (Big Hero 6)
معرفی و بررسی انیمیشن ابرقهرمان ۶ (Big Hero 6)

داستان انیمیشن ابرقهرمان ۶

شرکت دیزنی داستان کمیک و نا‌‌آشنای مارول را بازسازی کرده و انیمیشنی ساخته که داستان ربات ابرقهرمان دوست‌داشتنی به نام بیمکس را به تصویر کشیده است.

ماجرای ۶ ابر قهرمان *ابرقهرمان شماره ۶* در شهر زیبایی به نام سان‌فرانسوکیو که ترکیبی از فرهنگ و جغرافیای شرق و غرب است می‌گذرد و آمیزه‌ای از فرهنگ آمریکایی و آسیایی است. رابرت ال. برد، دانیل گرسون و جوردن رابرتس نوشتن فیلمنامه را بر عهده داشته‌اند. آن‌ها علاقه‌ خاصشان به روبات‌های ژاپنی را با المان‌هایی مثل مانگا، انیمه و داستان‌های علمی تخیلی در این انیمیشن کامپیوتری گنجانده‌اند.

با این وجود هنوز نکات تازه و متفاوتی در مورد «۶ ابرقهرمان» وجود دارد که به‌خصوص برای مخاطبان کم سن و سال آثار مارول هیجان برانگیز باشد.

در چند دهه گذشته دیزنی از خط سیر معمولی که در آثارش داشته فراتر رفته و داستان پرنسس‌ها را با شخصیت‌هایی مثل مولان و پوکوهانتس که پیشینه فرهنگی خاصی داشتند متنوع‌تر کرده است.

حالا قهرمان «۶ ابرقهرمان» یک پسر ۱۴ ساله آمریکایی-ژاپنی به نام هیرو هامادا (با صدای پر اشتیاق رایان پاتر) است. این نقش می‌تواند به‌ خوبی در هر دسته‌بندی نژادی یا جنسیتی قرار بگیرد. هیرو نسبت به هم سن‌ و سال‌های خودش از هوش فوق‌العاده‌ای برخوردار است. او یک مخترع آماتور است که علاقه خاصی به روبات‌ها دارد و در ۱۳ سالگی تحصیلات دبیرستان را به پایان رسانده است.

معرفی و بررسی انیمیشن ابرقهرمان 6 (Big Hero 6)
معرفی و بررسی انیمیشن ابرقهرمان ۶ (Big Hero 6)

حالا هیرو وقت خود را در مسابقات محرمانه ربات‌ها و در ابعاد مکانیکی بزرگ‌تری سپری می‌کند. سرگرمی جدید هیرو باعث وقوع داستان پر انرژی با صحنه‌هایی به سبک «پولاد ناب» شده است.

تاداشی (دنیل هنی) برادر بزرگ‌تر هیرو زیاد موافق کارهای او نیست و آرزو دارد که برادرش با سرگرمی امن‌تری وقتش را سپری کند؛ بنابراین یک تور بازدید فی‌البداهه در آزمایشگاه دانشگاه برای او در نظر می‌گیرد به این امید که برادر نوجوانش به عضویت در آنجا ترغیب شود.

به ۴ مخترعی که در کنار تاداشی در آزمایشگاه دانشگاه کار می‌کنند توجه کنید، آن‌ها به‌زودی به هم‌دستان هیرو به‌عنوان گروه آماتور مبارزه با جرائم تبدیل می‌شوند.

این وصله‌های ناجور شامل گوگو تاماگو (جمی چانگ ) دوچرخه‌سوار، واسابی مخترع تیغه لیزری (دیمون وینس جونیور )، هانی لمون متخصص واکنش‌های شیمیایی (جنسیس رودریگز) و فِرد ( تی جی میلر ) که علاقه عجیبی به گودزیلاها دارد می‌شود.

فکر می‌کنید ششمین عضو گروه هیرو چه کسی است؟ بله بیمکس ( اسکات ادسیت ) یک ربات بامزه که تابه‌حال نمونه آن را ندیده‌اید.

در فیلمی که هیچ کمبودی در زمینهٔ طراحی‌های خلاقانه ندارد، بیمکس یکی از جذاب‌ترین نمونه ربات‌های الهام گرفته شده از گونه «ربات‌های نرم» است که استخوان‌بندی ربات‌گونه او کاملاً در پس لایه‌ای از پلاستیک نرم و بی‌خطر پنهان شده است.

بیمکس با لباس بادی جیرجیر کننده و رفتار ملایمی که دارد، شبیه ترکیبی از یک پاندای بزرگ با مارشمالو است. این ربات خوش‌رفتار و بی‌‌آزار نمونه بارز قوانین معروف آیزاک آسیموف درزمینهٔ رباتیک است: «یک ربات نباید با ارتکاب عملی یا خودداری از انجام عملی باعث آسیب دیدن یک انسان شود مگر اینکه قانون صفرم نقض شود». در کنار رفتار ساده و بی‌تکلف بیمکس که بسیار هم سرگرم‌کننده است، توجه فوق‌العاده‌ای نسبت به مسائلی که در اطرافش می‌گذرد دارد و در مواقع لزوم با دادن آب‌نبات یا در آغوش کشیدن افراد، صحنه‌های جالبی را به‌ وجود می‌آورد.

پیش از ناپدید شدن تاداشی، او بیمکس را طوری برنامه‌ریزی کرده بود که مراقب برادر کوچکش باشد. حالا که هیرو با خاله فراموش‌کارش تنها شده، این ربات در مقام یک والد جانشین مراقب اوست.

معرفی و بررسی انیمیشن ابرقهرمان 6 (Big Hero 6)
معرفی و بررسی انیمیشن ابرقهرمان ۶ (Big Hero 6)

ساخت انیمیشن ابرقهرمان ۶

در ساخت این انیمیشن، از جدیدترین و قوی ترین سیستم ها و ابر رایانه ها استفاده شده است و از این انیمیشن ۳ بعدی همزمان با انیمیت، خروجی نهایی گرفته شده است و کیفیت فیلم رو بسیار بالا برده است.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x