مجله اینترنتی تحلیلک

پنجشنبه/ 9 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
اولاپلکس تراپی مو چیست

اولاپلکس تراپی مو چیست؟

با رنگ کردن بیش از اندازه موها و یا هایلایت کردن زیاد موها باعث آسیب دیدن موها می شود. اولاپلکس تراپی مو باعث بازگرداندن قدرت، ساختار و یک دستی موها می شود. ولی این به این معنا نیست که این کار فقط برای کسانی است که موهایشان را رنگ می کنند، اولاپلکس تراپی هر نوع مویی با هر نوع بافتی را براق و قوی می کند.

اولاپلکس تراپی مو چیست؟

رنگ کردن بیش از اندازه موها و یا هایلایت کردن زیاد موها باعث آسیب دیدن موها می شود. اولاپلکس تراپی مو باعث بازگرداندن قدرت، ساختار و یک دستی موها می شود. ولی این به این معنا نیست که این کار فقط برای کسانی است که موهایشان را رنگ می کنند، اولاپلکس تراپی هر نوع مویی با هر نوع بافتی را براق و قوی می کند.

اولاپلکس تراپی مو چیست

اولاپلکس تراپی مو

اولاپلکس در واقع اعجاز در رنگ است که این تضمین را به شما می دهد که موها بدون آسیب به روشن ترین پایه برسد و مناسب موهای مشکی و شرابی شده و ضعیف است.

پس کاملاً معلوم است که با دیگر موادی که قبلا در بازار بوده یا ماده های مشابه دیگر تفاوت چشمگیری دارد. اولاپلکس در واقع تمامی پیوندهای شکسته شده بر اثر براشینگ، اتوی مو، رنگ و دکلره را مجددا برقرار می کند.

اولاپلکس ریموور نیست. اولاپلکس کراتین نیست. اولاپلکس دکلره هم نیست.

فرمول اولاپلکس کاملاً خاص است و با هیچ پلکس دیگری قابل قیاس نیست اولاپلکس پیوندهای دی سولفیدی مو را بازسازی می کند.

یکی از اصلی ترین اجزای داخلی موی شما دی سولفید است. برای حفظ ساختار مو، باید همیشه دی سولفید در موهای خود داشته باشید. زمانی که موهای خود را زیاد رنگ می کنید، دی سولفیدها تا حدودی ضعیف می شوند.

همچنین زمانی که بیش از حد به موها حرارت می دهید، موها ضعیف می شوند. بنابراین شما با شکنندگی موهای خود مواجه خواهید شد.

اولاپلکس تراپی مو چیست

بیشتر بخوانید: ملانین مو چیست؟ / در مورد آن چه می دانید؟

مزایای اولاپلکس تراپی مو

بهبود آسیب موها با اولاپلکس تراپی مو
به طور معمول روش اولاپلکس تراپی مو به افرادی که به موهای خود با روش های مختلفی آسیب وارد کرده اند، پیشنهاد می شود. اگر شما می خواهید از این روش روی موهای خود استفاده کنید، باید تحقیقات لازم را در این مورد انجام دهید. این روش درمانی شباهتی با پروتئین تراپی مو دارد.

محکم تر کردن ریشه مو
فر دائم موجب تضعیف ریشه موها می شود. افرادی که دائما فر کردن مو را انجام می‌دهند، برای قوی تر کردن ریشه موی خود به این روش نیز نیاز دارند. اولاپلکس تراپی باعث محکم تر شدن ریشه مو می شود.

بهبود شکنندگی موها
ممکن است جنس موهای شما شکننده باشد. شکنندگی موها باعث از بین رفتن زیبایی مو می شود. با این روش، شکنندگی موها تا حد زیادی درمان می شود. همچنین باعث می‌شود موها قدرت بگیرند.

ترمیم موها
با اولاپلکس تراپی موها به خوبی ترمیم می شوند. بعد از استفاده از این روش موهای شما قوی تر و مقاوم تر خواهد بود. اولاپلکس کمک می کند تا موهای شما برای رنگ و دکلره آماده و مقاوم باشند.

استفاده در رنگ مو
قابلیت شگفت انگیز اولاپلکس مو برای محافظت از مو در زمان رنگ و دکلره کردن

اولاپلکس برای محافظت از مو در برابر آسیب های شیمیایی فرموله شده است. اگر می خواهید دفعات زیادی موهایتان را رنگ و مش و یا دکلره کنید، باید با یک روش مطمئن به فکر احیای آن ها باشید. بنابراین با استفاده از اولاپلکس تراپی، به راحتی از رنگ و دکلره استفاده کنید. این روش، موها را در روند رنگ کرن محافظت می کند و از آسیب بیشتر جلوگیری می کند.

نرمی و لطافت موها
با استفاده از این روش نه تنها موهای شما قوی تر می شود، بلکه نرمی و لطافت تا حد بسیار زیادی افزایش پیدا می کند. با اولاپلکس تراپی، خیالتان راحت است که موهایتان شکننده نخواهد بود و دچار آسیب جدی نمی شود.

براق شدن موها
اگر موهای شما آسیب دیده باشد، با این روش درمانی براق بودن خود را یک بار دیگر به دست می آورد. سخت ترین رنگ موها و دکلره هم موهای شما را ضعیف نخواهد کرد. استفاده از این روش درمانی، به براق شدن موهای فر هم کمک می کند.

اولاپلکس تراپی مو چیست

بیشتر بخوانید: ماسک مو چیست و چه تاثیری برای مو دارد؟

معایب استفاده از اولاپلکس تراپی مو

چه عوارض و معایبی برای استفاده از اولاپلکس تراپی مو وجود دارد؟

هر روش درمانی که انتخاب می کنید، باید به مزایا و معایب آن توجه داشته باشید. تمامی روش های درمانی و زیبایی، مزایا و معایب خاص خودشان را دارند. اگر موهایتان بسیار آسیب دیده، از تاثیر اولاپلکس روی موهای خود شگفت زده خواهید شد.

در برخی موارد نیاز به استفاده از اولاپلکس تراپی نیست. اگر موهایتان را زیاد رنگ نکرده اید و آسیب ندیده است، استفاده از اولاپلکس موجب هدر رفتن زمان و پول می شود.

البته باید بدانید که این درمان، روش ارزانی به شمار نمی رود. اگر این روش را در سالن آرایشی انجام دهید، هزینه بیشتری هم خواهد داشت. دقت داشته باشید که بیش از حد نباید از این روش استفاده کنید زیرا امکان دارد ریشه مو را با مشکل مواجه سازد.

⇐اولاپلکس ۵ شماره دارد که دو شماره اول در آرایشگاه و سه شماره دیگر در خانه انجام می­ شود.

اولاپلکس N1: برای انجام اولاپلکس تراپی در آرایشگاه جهت تقویت موها به هنگام دکلره کردن است و با رنگ و دکلره مخلوط می شود.

اولاپلکس N2: برای تقویت موها وقتی رنگ و دکلره را از موها شستید برای رسیدن به بهترین نتیجه، این ماده باید تا ۲۰ دقیقه روی موها بماند و در واقع مانند ماسک مو می ماند.

اولاپلکس N3: این درمان خانگی یک بار در هفته توصیه می­ شود و بهترین زمان استفاده از آن، قبل از زدن شامپو و نرم ­کننده است. ۱ تا ۳ قاشق چای خوری برای نم­دار کردن موها بزنید و آن ها را به طور مساوی شانه کنید. ۱۰تا ۳۰ دقیقه و یا یک شب تا صبح بگذارید روی موها بماند.

اولاپلکس N4: در واقع شامپو تقویت کننده مو است که برای آبرسانی، افزایش قدرت موها در هر بار شستشو جایگزین شامپوی معمولی شما شود.

اولاپلکس N5: نرم­ کننده تقویت مو، آخرین مرحله در این درمان برای آبرسانی و نرم کردن موها است و توصیه می­ شود تا سه دقیقه قبل از آبکشی روی موها باقی بماند.

بنابراین اگر قصد دکلره موهایتان را داشتید اما نمی خواستید به موهایتان آسیب بزنید حتما از آرایشگرتان بخواهید هنگام رنگ کردن مو آن را اولاپلکس کند. اثر پلکس تراپی دائمی است چون که پیوندهای از هم گسسته موی آسیب دیده را برقرار می کند، مگر اینکه با استفاده از رنگ و یا دکلره مجدد موی خود را در معرض آسیب قرار دهید.

نکات نهایی اولاپلکس تراپی مو

۱) اولا پلکس فاقد روغن و چربی است. استفاده از اولاپلکس باعث چرب شدن مو نمی شود. در ضمن این ماده سبب حفظ رطوبت و تحکیم پیوند حیاتی مو یعنی سولفیدی می گردد.

۲) چنانچه مویتان آسیب دیده و بسیار متخلخل باشد، هزینه شما در خرید رنگ مو و خرید مواد دکلره زیاد خواهد بود زیرا علاوه بر هزینه بالای تامین مواد، وارد شدن حجم زیاد مواد شیمیایی به مو باعث آسیب شدید آن می گردد. با توجه به اینکه مو خشک است، کمبود رطوبت خود را از طریق رنگ و اکسیدان جبران می کند و به اصطلاح، مو رنگ را می خورد.

۳) در شیوه انجام اولاپلکس تراپی توجه کنید. استفاده از حجم زیاد اولاپلکس مو به خصوص در مرحله های اولیه (شامل دکلره و رنگ) باعث کاهش رنگ پذیری می شود.

۴) استفاده از پودر دکلره مناسب مثل پودر یخ یا پودرهای با کیفیت سبب کاهش آسیب مو می گردد.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x