مجله اینترنتی تحلیلک

چهارشنبه/ 5 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.

باغ فاتح کرج یکی از جاذبه های گردشگری استان البرز

باغ فاتح کرج با نام پارک تنیس هم شناخته می شود. این پارک توسط حاج محمد صادق فاتح یزدی از ثروتمندان و بزرگ ترین خیرین کشور ساخته شد.

همراهان همیشگی مجله اینترنتی تحلیلک، در این بخش قصد داریم با معرفی اماکن گردشگری ایران در خدمت شما باشیم. امیدواریم که شما عزیزان بتوانید به این اماکن زیبا سر بزنید و خوشحال می شویم که تجربه های خودتان را با ما به اشتراک بگذارید. این مطلب به معرفی باغ فاتح در آدرس جهانشهر کرج اختصاص دارد. این پارک با نام پارک تنیس کرج هم شناخته می شود. این پارک توسط حاج محمد صادق فاتح یزدی از بزرگترین ثروتمندان و خیّرین کشور ساخته شد.

باغ فاتح جهانشهر کرج

باغ فاتح جهانشهر کرج / پارک تنیس کرج
پارک تنیس جهانشهر کرج

همه روزه و در همه فصول سال افراد زیادی به باغ فاتح می روند و از فضای دلنشین، درختان بلند، آب و هوای خوب، امکانات ورزشی و… آن استفاده می کنند. البته مساحت باغ فاتح کرج در گذشته بین ۱۳۰ تا ۳۰۰ هکتار بوده که متأسفانه در حال حاضر چیزی در حدود بیست درصد آن باقی مانده است.

همه روزه از صبح خیلی زود تا پاسی از شب ورزشکاران زیادی در این پارک مشغول ورزش هستند. درختان زیاد این باغ باعث شده که آب و هوای بسیار مطبوعی در این منطقه حاکم باشد.

آلاچیق ها، صندلی و نیمکت، میز شطرنج و… از دیگر امکانات باغ فاتح کرج (پارک تنیس کرج) است که با رفتن به آنجا می توانید از آن ها استفاده کنید.

پارک تنیس کرج

باغ فاتح جهانشهر کرج / پارک تنیس کرج
آدرس باغ فاتح جهانشهر کرج

همانطور که اشاره شد، باغ فاتح کرج با نام پارک تنیس کرج نیز شناخته می شود، زیرا در این مجموعه ۸ قواره زمین تنیس، ساختمان اداری، فروشگاه ورزشی، رستوران، جایگاه ویژه مقامات و اتاق داوران، کمیته برگزاری مسابقات، استراحتگاه موقت ورزشکاران، جایگاه ویژه خبرنگاران، محوطه فضای سبز، پیست سلامت و … وجود دارد. بسیاری از مسابقات استانی و کشوری در این مجموعه برگزار می شود.

حاج محمدصادق فاتح یزدی

حاج محمدصادق فاتح یزدی کارخانجات بسیاری در «گروه صنعتی جهان» ساخت. از آن جمله می توان به کارخانه روغن جهان، جهان چیت، یخ‌سازی جهان، پلاستیک‌سازی آرمه، شرکت آبادانی جهان، پتوبافی جهان، چای جهان، صابون جهان، روغن موتور جهان و… اشاره کرد.

حاج محمدصادق فاتح یزدیحاج محمدصادق فاتح یزدی به همسر و خانواده اش علاقه زیادی داشت. نام همسر ایشان رقیه غضنفر بود ولی او را جهان صدا می کردند.

جهان خانم در اثر بیماری آبله نابینا می‌شود و این حادثه زمانی اتفاق می افتد که فاتح برای ادامه تحصیل به هندوستان رفته بود.

این اتفاق از علاقه و مهر فاتح نسبت به جهان چیزی کم نکرد و آنها با هم ازدواج کردند.

از آن پس فاتح هرچه می ساخت و افتتاح می کرد را به نام همسرش “جهان” نام گذاری می کرد.

جناب فاتح یزدی اقدامات زیادی برای آبادانی شهر کرج و رفاه مردم آنجا انجام داد؛ اما کارهای خیرخواهانه او تنها به این شهر محدود نشد و ایشان در شهرهای دیگر نیز کارهای بسیاری انجام داد.

محمدصادق فاتح یزدی در ۲۰ مرداد سال ۱۳۵۳ خورشیدی توسط سازمان فدائیان خلق ترور شد و در جهانشهر به خاک سپرده شد.

باغ فاتح کرج / پارک تنیس کرج

 

همچنین با کلیک بر روی عکس زیر می توانید معرفی غار یخ مراد در کرج را مطالعه کنید.

غار یخ مراد

 

آدرس باغ فاتح کرج

آدرس باغ فاتح کرج: برای رسیدن به آدرس باغ فاتح کرج باید به استان البرز و شهر کرج تشریف ببرید.

کرج، میدان سپاه، به‌ سمت میدان جمهوری، پارک تنیس کرج

امیدواریم از مطالعه این مطلب لذت برده باشید.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x