مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 31 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
برنارد آرنولت

زندگینامه برنارد آرنولت سرمایه گذار موفق فرانسوی

برنارد آرنولت سرمایه‌گذار، بازرگان، نیکوکار فرانسوی و مدیرعامل LVMH است. LVMH یک شرکت فرانسوی و چندملیتی لوازم لوکس است که دفتر مرکزی آن در پاریس قرار دارد. این شرکت در سال 1987 و از ادغام خانه مد لویی‌ویتون (Louis Vuitton) با موئت هنسی (Moët Hennessy) به وجود آمد.

زندگینامه برنارد آرنولت دومین فرد ثروتمند جهان

برنارد آرنولت رئیس و مدیرعامل LVMH یک سرمایه گذار فرانسوی است.

برنارد آرنولت

برنارد آرنولت (Bernard Arnault) در روز پنجم مارچ سال ۱۹۴۹ در روبیکس فرانسه متولد شد. پدر او کارخانه دار و مالک کمپانی ساخت و ساز فرت سوینل بود. او پس از اتمام دوران دبیرستان به کالج معتبر ایکول پلی تکنیک رفت و در سال ۱۹۷۱ در رشته مهندسی از موسسه ایکول پلی‌تکنیک (École Polytechnique) فارغ‌التحصیل شد.

او پس از فارغ‌التحصیلی به شرکت پدرش ملحق شد. آرنولت شروع به برنامه ریزی در جهت رشد و گسترش کمپانی پدرش کرد.

با تلاش هایی که او در جهت مدرن سازی کمپانی پدرش و سرمایه گذاری در بخش های پر سود تر انجام داد، توانست ۴۰ میلیون فرانک درآمد برای کمپانی ایجاد کند و فرت را به یکی از موفق ترین شرکت های عمران تبدیل کند.

در سال ۱۹۷۴ آرنولت سمت مدیریت توسعه شرکت را به دست آورد و سه سال بعد مدیر عامل شرکت شد.

در سال ۱۹۸۱ آرنولت به همراه خانواده اش به آمریکا مهاجرت کرد. او پس از مهاجرت نیز به گسترش کسب و کار خانوادگی اش ادامه داد و شروع به ساخت و سازهایی در پالم بیچ فلوریدا کرد.

در نهایت او موفق شد شعبه آمریکایی شرکت ساخت و سازشان را نیز افتتاح کند.

او مجددا در سال ۱۹۸۳ زمانی که اوضاع سیاسی کشور دچار تغییر شد به فرانسه بازگشت.

در آن زمان شرکت سنت فررس که شامل برند مشهور دیور می شد دچار ورشکستگی شد. این شرکت که شامل چندین کسب و کار بزرگ بود، فرصت بسیار مناسبی برای سرمایه گذاری به شمار می آمد.

برنارد آرنولت از این فرصت استفاده کرد و با سرمایه گذاری ۱۵ میلیون دلار از ثروت شخصی اش و کمک مالی یکی از شرکایش توانست ۸۰ میلیون دلار در این شرکت سرمایه گذاری کند و در سال ۱۹۸۵ مدیرعامل شرکت دیور شود.

lvhm annual report watch division

شرکت LVMH

LVMH یک شرکت فرانسوی و چندملیتی لوازم لوکس است که دفتر مرکزی آن در پاریس قرار دارد. این شرکت در سال ۱۹۸۷ و از ادغام خانه مد لویی‌ویتون (Louis Vuitton) با موئت هنسی (Moët Hennessy) به وجود آمد.

آرنولت با فروش بیشتر سهام شرکت سنت فررس توانست ۴۰۰ میلیون دلار به دست بیاورد.

در سال ۱۹۸۷ او به سرمایه گذاری در شرکت LVMH دعوت شد. او در ابتدا به طور اشتراکی ۲۴ درصد از سهام این شرکت را خریداری کرد اما در طول زمان شروع به خرید سهم بیشتری کرد. در طول دو سال او صدها میلیون دلار از سهام شرکت را خریداری کرد.

نهایتا در ۱۳ ژوئن ۱۹۸۹ او به عنوان رئیس هیات مدیره این شرکت انتخاب شد. او مالک بیش از ۴۳ درصد از سهام شرکت LVMH  گردید و صاحب حق رای ۳۰ درصدی شد.

images.squarespace cdn.com

آرنولت قصد داشت LVMH را به یکی از بزرگ‌ترین گروه‌های لوکس در جهان تبدیل کند تا در کنار سایر غول‌های این صنعت قرار بگیرد.

او شروع به اخراج اکثر مدیران رده بالای این شرکت کرد و تصمیم گرفت افراد با استعدادتری را استخدام کند. آرنولت در کارش بسیار سخت گیر بود و به اخراج سریع کارمندانی که انتظاراتش را برآورده نمی کردند، مشهور شد.

او در دهه ۹۰ چندین شرکت معتبر دیگری چون مارک جیکوبس، سفورا و توماس پینک را به مجموعه اضافه نمود و این شرکت را بیش از پیش گسترش داد.

 

عقاید برنارد آرنولت

گسترش کسب‌وکار

برنارد آرنولت مدیرعامل موفق شرکت LVMH معتقد است کسب‌وکار را باید براساس بازار و ظرفیت آن گسترش داد.

وی معتقد است گسترش کسب‌وکار زمان می‌برد. برای گسترش برند نباید خیلی عجله کرد، بلکه باید براساس بازار و گنجایش آن برای ارائه محصولات قابل‌ قبول، کسب‌ و کار را رشد داد.

به عنوان مثال در لویی ویتون به طور مداوم محصولات جدید تولید می‌شود و مشکلاتی دائما سر راه‌ قرار می‌گیرند اما نباید عجله کرد و برای ارائه محصولات باید کیفیت نیز مورد توجه قرار بگیرد.

استقبال از رقابت

برای کار کردن در دنیای رقابتی امروز، حفظ کردن شأن کسب‌وکارتان و در عین حال گسترش دادن آن باید از رقابت استقبال کنید.

برنارد آرنولت معتقد است: «رقابت وجود دارد اما ما از آن استقبال می‌کنیم. فکر می‌کنم آنچه در دنیای کسب‌وکار خوب است، این است که همیشه طراحان و کارآفرینان جدیدی وارد آن می‌شوند که برخی از آنها قصد رقابت دارند و برخی سراغ‌مان می‌آیند تا کمک‌مان کنند و ما از این قضیه استقبال می‌کنیم. بخشی از گروه به عنوان گروه سرمایه‌گذاری فعالیت دارند، ما به طراحان و شرکت‌های نوپا کمک می‌کنیم و بعد از چند سال می‌بینیم که به موفقیت اثبات‌شده‌ای دست پیدا کرده‌اند. انجام این کار بسیار جذابیت دارد.»

در خلاقیت‌ها مشارکت کنید

به اعتقاد برنارد آرنولت یک مدیر یا رئیس باید در فعالیت‌های خلاقانه‌ کارمندانش مشارکت داشته باشد.

او در این باره می‌گوید: «من کاملا در این فعالیت‌ها شرکت می‌کنم. اغلب طراحان را ملاقات می‌کنم، راجع به طرح‌ها به بحث و گفتگو می‌نشینیم، آن ها ایده‌هایشان را به من نشان می‌دهند و ما راجع به هر کمپین تبلیغاتی و هر محصول جدیدی که در آینده می‌توانیم ارائه دهیم، صحبت می‌کنیم. من همیشه ترکیب خلاقیت و محصولات را دوست داشتم.

یک شرکت لازم است که کسب‌وکاری این‌چنینی در عرصه جهان ایجاد کند. زمانی که من در اولین شغلم یعنی مهندسی فعالیت می‌کردم، چیزی که بیشتر از همه دوست داشتم کار کردن با معمارها و ساختن ساختمان‌هایی بود که این بُعد خلاقانه را داشتند.

بخشی که از آنها نشأت می‌گرفت، باعث یک موفقیت بزرگ می‌شد. این همان کاری است که من در کسب‌ و کار امروزم انجام دادم و خلاقیت را با کسب‌ و کارم درآمیختم.»

محصولات لوکس

تصمیم آرنولت برای تولید محصولات لوکس، یکی از جاه طلبانه ترین اقداماتی بود که در جهت رشد شرکت انجام داد.

ترکیب موفق چندین شرکت مشهور و لوکس تحت نام یک برند، الهام بخش بسیاری از کمپانی های دیگر شد تا کار مشابهی را انجام بدهند.

آرنولت در سال ۲۰۰۷ فرمانده افتخاری لژیون فرانسه شد و در سال ۲۰۱۱ نیز به سمت افسر بزرگ افتخاری لژیون فرانسه درآمد.

کمپانی آرنولت تاکنون در چندین فعالیت خیرخواهانه حضور داشته است. این کمپانی در حمایت از فعالیت های بشردوستانه، تحقیقات علمی و پزشکی، از جمله ارگان بیمارستان های فرانسه و موسسه گریس آو موناکو اقدامات بسیاری انجام داده است.

100781060 160430947

برنارد آرنولت همچنین یک کلکسیونر هنری است. کلکسیون بزرگ و مشهور او شامل آثاری از هنرمندان بزرگی چون پیکاسو، هنری مور و اندی وارهول می شود.

برترین ثروتمندان

در سال ۲۰۱۵ مجله فوربس ثروت برنارد آرنولت را ۳۷ میلیارد دلار تخمین زد که با این ثروت او به عنوان سیزدهمین فرد ثروتمند جهان و ثروتمندترین مرد فرانسه شناخته شد.

سهام شرکت آرنولت، ال‌وی‌ام‌اچ که کالاهای لوکس تولید می‌کند، در بورس پاریس رکورد زد و ثروت خالص او را به ۱۰۷٫۶ میلیارد دلار رساند که ۲۰۰ میلیون دلار از ثروت بیل گیتس بالاتر است.

آرنولت تنها در سال ۲۰۱۹ بیش از ۳۹ میلیارد دلار به ثروت خود افزوده است که بیشترین رشد ثروت در میان افراد لیست ۵۰۰ نفره «برترین ثروتمندان جهان» بلومبرگ است.

آرنولت ۷۰ ساله توانست در کنار بیل گیتس و جف بزوس، مؤسس آمازون و ثروتمندترین مرد جهان، به کلوب ثروتمندترین افراد جهان که ثروت آنها بالاتر از ۱۰۰ میلیارد دلار است، وارد شود. مجموع ثروت این ۳ نفر، تقریبا از ارزش بازار تک تک شرکت‌های تحت شاخص اس‌ اند پی ۵۰۰، شامل وال‌مارت، اکسون موبایل و والت دیزنی بالاتر است.

آرنولت و خانواده او در بین ثروتمندانی هستند که در ماه آوریل ۶۵۰ میلیون دلار برای بازسازی کلیسای نوتردام اهدا کردند. او حدود نیمی از سهام شرکت ال‌وی‌ام‌اچ را از طریق یک شرکت هلدینگ خانوادگی در اختیار دارد و همچنین مالک ۹۷ درصد سهام کریستین دیور است که ۳ سال قبل از تولدش در ۱۹۴۹ تاسیس شده است.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x