مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 31 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
بوی بد دهان

علت بوی بد دهان چیست؟ / تاثیر آن در روابط اجتماعی افراد

بوی بد دهان یکی از مشکلات متداول در جامعه است که می تواند علت های مختلفی داشته باشد. بوی بد دهان هنگام تنفس و یا بازدم گاهی می تواند بسیار آزاردهنده باشد و روابط اجتماعی فرد را تحت تاثیر قرار دهد.

بوی بد دهان یکی از مشکلات متداول در جامعه است که می تواند علت های مختلفی داشته باشد و هنگام تنفس و یا بازدم گاهی می تواند بسیار آزاردهنده باشد و روابط اجتماعی فرد را تحت تاثیر قرار دهد.

علت بوی بد دهان چیست؟

برای خلاص شدن از شر بوی ناخوشایند دهان ابتدا باید دلیل آن را پیدا کنید که گاهی می تواند به خاطر وجود اختلال یا بیماری هایی با منشا دهان و دندان، سینوس ها، لوزه و حلق، دستگاه گوارش، ریه ها، کبد و کلیه یا برخی مشکلات روانی مانند افسردگی، اضطراب و استرس باشد که در این صورت برای رفع مشکل باید به پزشک مربوط مراجعه کرده و درمان شوید.

پست مربوط به بوی بد دهان با منشا دهان و دندان را مطالعه کنید.

بوی بد دهان

چگونه بوی بد دهان را برطرف کنیم؟

گاهی دلیل بوی بد دهان رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان، خشکی دهان و گرسنگی، سیگار کشیدن، خوردن برخی از مواد غذایی و داروها و … است که در این صورت رعایت کردن برخی نکات مثل مسواک زدن، تمیز کردن سطح زبان و استفاده از نخ دندان بعد از هر وعده غذایی، غرغره آب نمک و دهان شویه در طول روز، جویدن آدامس های بدون قند، نوشیدن آب زیاد و مصرف میوه و سبزیجات تازه می تواند به رفع این مشکل کمک کند.

همچنین بهره بردن از دانش طب سنتی و مصرف موادی چون دمنوش پونه، سوسن عنبر، بابونه و مورد، جویدن جعفری تازه، شوید، میخک، رازیانه، هل، مکیدن چوب دارچین و نوشیدن چای سبز می تواند کمک موثری برای رفع این مشکل باشد.

بوی دهان
علت بوی بد دهان چیست

نکته مهم درباره بوی بد دهان

بوی بد دهان بسیار آزار دهنده است و افراد دچار آن در اجتماع بسیار اذیت می شوند و برخی از آن ها به ناچار از جامعه کناره گیری می کنند و در ادامه دچار بیماری های روانی مانند افسردگی و … می شوند. برای رفع این مشکل و دوری از عواقب ناشی از آن سبک زندگی خود مانند تغذیه مناسب برای جلوگیری از بیماری های دهان و دندان و سایر بیماری ها، عدم استفاده از سیگار، ورزش مناسب و روزانه را در دستور کار خود قرار دهید.

 

با تشکر از دکتر یارقلی

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x