مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 7 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
دارو

بیماری مادر _ مصرف دارو و شیردهی (بخش دوم)

مصرف داروها در دوران شیردهی

مادر عزیزم تنها وقتی دارو مصرف کن که واقعاً لازم است. این را نه به خاطر خودم میگویم بلکه مصرف دارویی غیر لازم برای سلامت شما نیز ضرر دارد.

داروهایی که قطعاً برای من ضرر دارند شامل داروهای زیر هستند:

آمفتامین، داروهای ضد سرطان، برموکریپتین، کلرامفنیکل، کلوزاپین، کوکایین، سیکلوفسفامید، دکسوروبیسین، ارگوتامین، ترکیبات طلا، هرویین، داروهای مهارکننده سیستم ایمنی، ید، لیتیم، متی مازول، متیل فنیدیت، فن سیکلیدین، تیواوراسیل و داروهای مورد استفاده در رادیولوژی

پس لیست خیلی بلندی نیست و به راحتی می‌توانی نام آن‌ها را از پزشک من بخواهی!

داروهایی را هم که باید احتیاطاً پرهیز کنی عبارت‌اند از:

ترکیبات الکل دار، آمیودارون، آنتروکینون( مسهل) ، آسپرین، آتروپین، سیپروفلوکساسین، بتابلوکرها، قرص ضد بارداری(منظور قرص های استروژن دار است و قرص های پروژسترون دار را مادر می‌تواند مصرف کند)، برومید، کلسیفرول، دانترولین، دی هیدروتاکی استرول، دامپیریدون، استروژن ها، متوکلوپرامید، مترونیدازول، مپریدین، فنوباربیتال، پریمیدون، داروهای ضد پسیکوز، رزرپین، سولفاسالازین .

مادرم! من آن‌قدر خودخواه نیستم. اگر شما به خاطر سلامتتان لازم است داروهای خاصی مصرف کنید، من هم از شیر خودم استفاده نمی‌کنم و مجبورم شیر دیگری را انتخاب کنم! هرچه دکتر بگوید! سلامت تو هم از همه چیز برایم ارزشمندتر است. حاضرم اعتصاب غذا کنم تا به سلامت شما هیچ آسیبی نرسد.

از شرکت های تولید کننده شیر خشک هم ممنونم که به فکر من بوده‌اند و شیرهای مناسبی برایم تولید کرده‌اند. اگر تو به هر دلیلی نتوانی به من شیر بدهی من مثل همیشه دستت را می‌بوسم. هرچه شما تهیه کنی می‌خورم تا بتوانم در آینده فرزند خوبی برای مادر عزیزم باشم!

مادر گلم! سلامت تو را با هیچ چیز عوض نمی‌کنم.

2221

اعتیاد به مواد مخدر

در مورد اعتیاد به مواد مخدر هم‌عرض کنم که بدون تعارف سیگار و قلیان هم جز این مواد است. سیگار کشیدن اکسیژن مورد نیاز سلول‌ها از جمله سلول های شیری را کم می‌کند و نیز سمومی را وارد شیر می‌کند و هوای تنفسی همه را هم آلوده می‌کند. پس مادر عزیزم بهتر است سیگار را ترک کنید و قلیان را کنار بگذارید! مصرف سیگار و قلیان اصلاً باعاطفه مادری جور درنمی‌آید. سم و عاطفه بسیار از هم دورند!

پایان بخش “بیماری مادر-مصرف دارو و شیردهی”

 

برگرفته از کتاب نوزادان

دکتر سید محمد سعید ناصری

 

 

مجله اینترنتی تحلیلک

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x