مجله اینترنتی تحلیلک

چهارشنبه/ 5 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
پوستر زندگی پای

تجزیه و تحلیل رنگ فیلم زندگی پای ( Life Of Pi )

 نمادها به شکل شیء، صدا و تصاویر بصری هستند تا ایده ها و عقاید را به نمایش بگذارد. زندگی پای پر از ماجراجویی است که در آن پر از جوهره، احساسات و تجربیات جدید پای است. بنابراین، استفاده از رنگها به عنوان ابزاری شگفت انگیز برای صمیمیت احساسات موجود در فیلم استفاده می شود. این کمک می کند تا بیننده احساس صریح و عاطفی و تجربیات شخصی را تجربه کند.

هدف از این مقاله، نشان دادن اهمیت رنگ هایی است که به عنوان سمبل استفاده می شود تا احساسات و معانی را فراتر از آنچه بیان می شود نشان دهد. رنگ ها به زندگی هر شخص وابسته هستند. هنگامی که فیلم ها از “سیاه و سفید” به “رنگی” تغییر یافت، مردم آن را نوآوری نامیدند. مردم همواره در زندگی خود رنگ دارند.

 نمادها به شکل شیء، صدا و تصاویر بصری هستند تا ایده ها و عقاید را به نمایش بگذارند. «زندگی پای» پر از ماجراجویی است که در آن پر از جوهره، احساسات و تجربیات جدید پای است. بنابراین، استفاده از رنگها به عنوان ابزاری شگفت انگیز برای صمیمیت احساسات موجود در فیلم استفاده می شود. این کمک می کند تا بیننده احساس صریح و عاطفی و تجربیات شخصی را تجربه کند.

1 1

 

رنگ نارنجی

رنگ نارنجی نشان دهنده تحرک و خلاقیت است. نارنجی یک رنگ مقدس در هندوئیسم و بودائیسم است و نگاه ویژه ای برای آن، در نظر گرفته می شود. این رنگ در فیلم با هدف امنیت و انگیزه همراه است. “انرژی قرمز و خوشبختی زرد ترکیب می شوند” و آن را با شور و شوق، خوشبختی، خلاقیت و عزم آمیخته می کنند. همچنین نارنجی توانایی افزایش اکسیژن مغز و تحرک و فعالیت ذهنی را در بر دارد. نارنجی رنگ پاییز است. رنگ نارنجی در اوقات دشوار قدرت عاطفی می بخشد و همچنین به عنوان سمبل امید و معنویت استفاده شده است. پای، شخصیتی معنوی است که از هندوئیسم، مسیحیت و اسلام پیروی می کند.

هنگامی که پای به همراه خانواده اش سفر می کنند، کشتی غرق می شود و پای تبدیل به یک بی پناه می شود. او در میان حیوانات فراری زنده مانده است و هیچ امیدی ندارد، اما چیزهایی دریافت می کند که عمدتا به رنگ نارنجی است. اولین چیزی که او به دست می آورد، سوتی به رنگ نارنجی است، این به او پرتوی امید می دهد. به نظر می رسد نارنجی رنگ بقاء است زیرا داخل قایق و جلیقه های نجات و مهمترین کاراکتر یعنی ببر نارنجی هستند. استفاده از رنگ نارنجی به عنوان نمادی از امید و عزم را نشان می دهد. اشیاء اطراف او هاله معنوی ایجاد می کنند که باعث می شود او احساس بهتری داشته باشد. او مرتباً دعا می کند و اعتماد به نفس خود را بالا می برد. رنگ نارنجی باعث ایجاد پیوند روحانی می شود و به زندگی اراده می دهد و علاوه بر این، هنگام شروع سفر در دریا، نفس تازه ای می بخشد.

2 2 3 1 4 2 14 1

 

رنگ طلایی

در اساطیر هندو، طلایی رنگ دانش است، در حالی که در اسلام رنگ بهشت است. طلایی نشانگر درک، احترام، تقوا، عظمت و سخاوت است. این رنگ به عنوان موفقیت و پیروزی در نظر گرفته می شود.

این رنگ در فیلم تأثیر مثبت داشته و این قدرت را دارد که تفکر مردم را با روحیه بالا ببرد. پای سرگردان، مثل یک اسیر هنگام غروب، زندگی خود را در دریا آغاز می کند. او از نظر جسمی به دلیل کمبود آب آشامیدنی و غذا ضعیف است. او زندگی خود را در قایق برای چند روز سر می کند، اما به خاطر حضور ببر که او را در طول سفر همراهی می کند، دسترسی به آب و غذا برای او امکان پذیر نیست. در نهایت، او موفق به جدا شدن قایق کرده است و رنگ طلایی در آب پدیدار می شود. این طلایی به سمبل پیروزی تبدیل می شود، و این موفقیت او را نشان می دهد.

لذت ساختن قایق، چیزی که او را از ماندن در کنار ببر حفظ می کند بسیار برای پای خوشایند است. این لحظه کشف کردن شدت لذت یک چیز مادی را به همراه دارد که ترکیبی از امید، تعجب، کفر، هیجان، سپاسگزاری را در زندگی پای نشان می دهد. غذا در قوطی های نقره ای رنگ و ظریف دیده می شود. رنگ ها آشکارا پیروزی پای را نشان می دهند، این پیروزی بر ترس، افکار منفی و احساسات غیر منطقی و ناامن است. در فیلم می شد از هر رنگی برای آب استفاده کرد اما از رنگ طلایی بسیار خوب و به جا استفاده شده است.

5 2 6 2 7 2

 

رنگ سبز

 سبز رنگ زیبایی، شادی، سلامتی و امید به زندگی و همچنین آرامش است. این رنگ رشد، باروری و هماهنگی را به تصویر می کشد. این یک رنگ آرامش بخش در چشم انسان به حساب می آید و رنگ سبز در اسلام از اهمیت بالایی برخوردار است. سبز استحکام بالایی دارد و از هر رنگ دیگری امید بخش تر است. سبز نماد زندگی است، نمادی برای دادن زندگی جدید و امید جدید است. پای، فردی روحانی است که در آغاز هندوئیسم و ​​بعد مسیحیت را دنبال می کند و در پایان با اسلام دیدار می کند. پای با دیدن مسجد، لبه ها را می بیند که به رنگ سبز است. رنگ سفید برای خلوص و سبز را به عنوان سمبل اسلام در آن قلب پاک قلمداد می کند. یک پرتوی امید جدید به وجود می آید و او شروع به پیروی از اسلام می کند.

در جایی دیگر، پای در قایق نجات است و کتابچه راهنمای بقا را پیدا می کند و شروع به خواندن آن می کند. همچنین وقتی شب فرا می رسد او والی سبز رنگ می بیند. تقریبا همه موجودات زیر آب به رنگ سبز در آمده اند و این نشان زندگی برای پای است. او “چشم انداز سبز” را پیدا می کند. در سفر خود متوجه می شود که “لاک پشت های دریایی سبز گوشت بیشتری دارند.” در سفر پر دردسر خود، پای به جزیره شناور می رسد و سرانجام درختان سبز را پیدا می کند و این به او امید تازه ای برای زنده ماندن می دهد. او اینگونه توصیف می کند: “از آنجا که درختان همچنان ایستاده اند، و من همچنان نگاه می کنم. سبز بعد از آنکه آبی زیاد بود آشکار شد، از نظر من مثل موسیقی بود.”

8 2 9 2 10 2 12 115 1

 

نمادگرایی عمدتاً برای توصیف معنای فراتر از آنچه بیان شده، استفاده می شود. اخلاق داستان کاملاً واضح است و در پایان آشکار می شود که پای مجبور است نسخه متفاوتی از داستان را به بازپرسان ژاپنی بگوید: ملوان با یک پای شکسته، یک آشپز فرانسوی، پای و مادرش. سرانجام، ما می دانیم که گورخر ملوان است، کفتار آشپز است، اورانگوتان مادر پای است و ببر، ریچارد پارکر، در واقع همان پای است. جزئیات آدمخوار و وحشیگری وحشتناک است. سرانجام، پای به سادگی از نویسنده می پرسد، “کدام داستان را ترجیح می دهید؟”

11 1

بدیهی است، او داستان بهتر را ترجیح می دهد، برون مرزی گسترده از تفکر مثبت که او را به سمت درک امور می برد و پای با همسر و خانواده دوست داشتنی خود زندگی جدید دارد. داستان دیگر، جایی که انسان ها به وحشت اولیه فرو می روند، فقط می تواند به زندگی وحشیانه و پراکنده منتهی شود. در این فیلم، شما می توانید کل داستان را به عنوان رها شدن از طرف خدا مشاهده کنید. اما در همان زمان، آشکار می شود که خدا در هر لحظه واقعاً حضور داشته است.

و در آخر، پای می فهمد که ریچارد پارکر (ببر) در واقع ناجی او است. نمادها در فیلم فضای عجیب و پیچیده ای را برای بیننده القا می کنند. سمبولیسم این توانایی را دارد که احساسات را تقویت کند و بیننده را به آن سوق دهد. رنگ ها توانایی آینه سازی احساسات را دارند. در فیلم، پای از رنگهای مختلفی که در مناسبت های مختلف با آنها روبرو می شود، امید و قدرت می گیرد. وقتی او برای اولین بار رنگ نارنجی را می بیند، به او قدرت معنوی می بخشد، رنگ طلایی پیروزی را نشان می دهد و آخرین رنگ یعنی سبز زندگی جدید را نشان می دهد. بی تردید زندگی مفهوم و درک عمیق تری را از طریق رنگ هایی که به عنوان سمبل استفاده می شوند، ایجاد کرده است.

 

بیشتر بخوانید

تجزیه و تحلیل رنگ فیلم سولاریس ۱۹۷۲

تجزیه و تحلیل رنگ فیلم فهرست شیندلر

تجزیه و تحلیل رنگ فیلم جوکر ۲۰۱۹

تجزیه و تحلیل رنگ فیلم امیلی

 

امیدواریم این مقاله توانسته باشد شما را در درک بهتر فیلم زندگی پای ( Life Of Pi ) کمک و همراهی کرده باشد.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کاربران ناشناس
3 سال قبل

خیلی عالیه من این فیلم رو دیدم اما به جزییاتی که شما اشاره کرده بودید الان دقت کردم و واجب شد یک بار دیگه ببینم ممنونم ?

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x