مجله اینترنتی تحلیلک

شنبه/ 1 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
ماموریت ماه ناسا

تعویق ماموریت ماه ناسا به سال ۲۰۲۵

از سال 1972 به بعد هیچ انسانی به ماه فرستاده نشده است. قرار بود ناسا سال 2024 به ماه سفر کند اما حالا این انتظار چندین ساله یک سال دیگر به تعویق افتاد. شاید مهمترین دلیل این تعویق ماموریت ماه ناسا، کمبود بودجه و درگیری با پرونده‌های قضایی است.

تعویق ماموریت ماه ناسا به سال ۲۰۲۵

از سال ۱۹۷۲ به بعد هیچ انسانی به ماه فرستاده نشده است. قرار بود ناسا سال ۲۰۲۴ به ماه سفر کند اما حالا این انتظار چندین ساله یک سال دیگر به تعویق افتاد. شاید مهمترین دلیل این تعویق ماموریت ماه ناسا، کمبود بودجه و درگیری با پرونده‌های قضایی است.

یک زن و سیزده مرد در ماموریت ماه ناسا

رئیس آژانس فضایی ناسا – بیل نلسون – این خبر را تایید کرد که قرار است ناسا در قالب برنامه آرتمیس نخستین زن و سیزده مرد را به سطح ماه بفرستد.

برنامه ماموریت ماه ناسا

ناسا، ایسپکس‌ ایکس را برای ساخت وسیله فرود بر ماه انتخاب کرده است و یکی از دادگاه‌های فدرال ایالات متحده نیز اخیرا با این تصمیم موافقت کرده است.

جف بزوس ماموریت ماه ناساعصبانت جف بزوس از تصمیم دادگاه فدرال مبنی بر ماموریت ماه ناسا

جف بزوس – بنیان گذار آمازون – این تصمیم را نپذیرفته و بیان داشته که این قرارداد می‌بایست با چند شرکت بسته شود. او تصمیم داشت با شرکت بلوارجین خود قرارداد مهم ساخت وسیله فرود ماموریت ماه ناسا را تصاحب کند.

در حال حاضر سفینه استارشیپ شرکت اسپیس ایکس که تحت آزمایش در جنوب شرقی تگزاس است قرار است این ماموریت را به انجام برساند.

ناسا سال آینده فضاپیمای اوریون را بدون سرنشین و با سامانه پرتاب فضایی قدرتمند به فضا خواهد فرستاد. به این ترتیب نخستین ماموریت برنامه آرتمیس ماه فوریه سال آینده انجام می‌پذیرد. در این ماموریت اوریون در سفری که حدود سه هفته طول خواهد کشید، دور ماه می‌چرخد تا سامانه‌هایش را آزمایش کند.

طبق صحبت‌های آقای نلسون، نخستین ماموریت انسانی – آرتمیس ۲ – در سال ۲۰۲۴ اتفاق خواهد افتاد.

چگونه هزینه ماموریت ماه ناسا کاهش می‌یابد؟

پس از ماموریت اپولو ۱۷ که در سال ۱۹۷۲ اتفاق افتاد، آرتمیس ۳ نخستین باری خواهد بود که انسان روی ماه می‌نشیند. در این ماموریت قرار است در قطب جنوب ماه یعنی جایی که گمان می‌رود حاوی حجم عظیمی از یخ در دهانه‌هایی که هیچ وقت نور خورشید را نمی‌بینند، اتفاق بیفتد.

سفر به ماه توسط ناسا
ماموریت ماه ناسا

جالب است بدانید از همین یخ‌های موجود در دهانه‌ها می‌توان جهت تهیه سوخت موشک استفاده کرد و با این‌کار هزینه اکتشاف ماه کاهش پیدا خواهد کرد.

منبع: بی بی سی

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x