مجله اینترنتی تحلیلک

پنجشنبه/ 6 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
تغذیه مناسب تقویت کننده سیستم ایمنی

تغذیه مناسب تقویت کننده سیستم ایمنی بدن برای مقابله با کرونا

کمبود مواد مغذی در بدن ابتلا به عفونت های ویروسی را سریع تر و درمان آن ها را دشوارتر می کند. به عبارت دیگر به سادگی می توان با مصرف تغذیه مناسب تقویت کننده سیستم ایمنی بدن، در بهبود شرایط جسمی و جلوگیری از بیماری گام مؤثری برداشت.

همان طور که گفته شد ویروس ها بدون همکاری بدن میزبان امکان تکثیر و بیماری زایی ندارند بنابراین اگر سیستم ایمنی بدن فرد مقاوم باشد از تهدید ویروس ها ایمن خواهد بود. در واقع کمبود مواد مغذی در بدن ابتلا به عفونت های ویروسی را سریع تر و درمان آن ها را دشوارتر می کند. به عبارت دیگر به سادگی می توان با مصرف تغذیه مناسب تقویت کننده سیستم ایمنی بدن، در بهبود شرایط جسمی و جلوگیری از بیماری گام مؤثری برداشت.

 

توصیه های تغذیه مناسب، تقویت کننده سیستم ایمنی بدن در ایام کرونا

مصرف دوز بالای ویتامین ها و مواد معدنی اثر محافظتی ثابت شده ای در پیشگیری از کرونا ندارد. مصرف مکمل ها در حد توصیه های استاندارد در افرادی که دریافت کافی از منبع غنی ویتامین را ندارند توصیه می شود.

از وسایل آشپزخانه مجزا برای آماده سازی غذاهای خام و پخته استفاده کنید.

تاکنون انتقال ویروس کرونا از طریق مواد غذایی گزارش نشده است اما توصیه می شود منابع غذایی حیوانی حتما به صورت پخته مصرف شوند و از مصرف مواد غذایی خام که امکان شستشوی آن ها وجود ندارد، اجتناب شود.

به هیچ عنوان قاشق، چنگال، کارد و لیوان خود را با دیگران به طور مشترک استفاده نکنید.

از مصرف غذاهایی که مستقیما با دست تماس دارند اجتناب کنید.

تغذیه با شیر مادران مبتلا به ویروس کرونا برای شیرخواران منع نمی شود زیرا هنوز مستنداتی بر انتقال ویروس با شیر مادر وجود ندارد اما احتیاط های لازم رعایت شود.

تا حد امکان مایعات فراوان و کافی بنوشید.

اگر چه مصرف برخی مواد غذایی گیاهی در تقویت سیستم ایمنی بدن موثر است ولی بزرگ نمایی اثرات مفید و مصرف بی رویه آن ها می تواند اثرات سوء داشته باشد و با سایر مواد غذایی، مکمل ها و داروها تداخل پیدا کند.

با رعایت نکات تغذیه ای به حفظ سلامت خود و خانوادتان کمک کنید و همچنین با رعایت تمام نکات و پروتکل های بهداشتی به سلامت از این بیماری عبور کنید.

 

 

امیدواریم مطلب آموزشی تغذیه مناسب تقویت کننده سیستم ایمنی بدن برای مقابله با کرونا برای شما مفید بوده باشد.

با تشکر از دکتر علیرضا یارقلی

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x