مجله اینترنتی تحلیلک

پنجشنبه/ 6 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
شست و شوی اسلایم از روی فرش

چگونه لک اسلایم را از روی فرش پاک کنیم؟

در این پست قصد داریم راهکارهایی برای تمیز کردن لک اسلایم و خمیر بازی که ممکن است حین بازی کودکان روی فرش بریزد و بچسبد معرفی کنیم.

قطعا اگر نحوه پاک کردن لکه ها و مواد شیمیایی مانند خمیر بازی را ندانید نه تنها لکه پاک نمی شود بلکه کار بدتر از قبل نیز خواهد شد.

اگر شما فرزند دارید قطعا می دانید که اسلایم (خمیر بازی) یکی از جذاب ترین ابزارهای بازی و سرگرمی کودکان است. در واقع جلوگیری استفاده از این اسباب بازی برای کودکان اجتناب ناپذیر است.

در این بین گاهی اتفاق هایی می افتد که این لحظات شیرین برای کودکان را به لحظاتی تلخ برای بزرگسالان تبدیل می کند!

به این صورت که در هنگام بازی کودکان با خمیر بازی قسمتی از این مواد شیمیایی به فرش چسبیده می شود. اما نگران نباشید. در این مقاله نحوه پاک کردن لک خمیر بازی یا اسلایم از روی فرش را به شما آموزش خواهیم داد.

اسلایم ها یا همان خمیر بازی از مواد شیمایی و صنعتی ساخته می شود.

چگونه لکه اسلایم را از روی فرش پاک کنیم؟

ریختن قسمتی از اسلایم یا خمیر بازی بر روی فرش ممکن است باعث تداخل رنگ های فرش شود یا اینکه پس از مدتی باعث تیره شدن قسمت ذکر شده خواهد شد.

بهترین روش درمان پیشگیری است! بهتر است قبل از اینکه خمیر بازی یا همان اسلایم بر روی فرش یا موکت شما بچسبد و دردسر از بین بردن این لکه خاطر شما را مکدر کند، یک محیطی مخصوص برای بازی با این اسباب بازی دوست داشتنی فراهم کنید.

 

چگونه لک اسلایم (خمیر بازی) را از روی فرش پاک کنیم؟

در هر صورت اگر قسمتی از این ماده صنعتی بر روی فرش یا موکت شما ریخت باید بدانید که اگر هرچه سریعتر اقدام به رفع آن کنید کار شما آسان تر خواهد بود.

۱- تا جایی که می توانید بیشترین میزان از این ماده را با استفاده از ناخن هایتان از لابه لای الیاف فرش یا موکت بیرون بکشید.

هرچقدر که این ماده کمتر در تار و پود فرش یا موکت شما باقی بماند کار شما در مراحل بعدی که شستشوی فرش یا موکت است راحت تر خواهد بود.

۲- محلول مورد نیاز برای از بین بردن لکه خمیر بازی یا اسلام را بسازید.

برای این منظور، مقدار ۶ انس معادل ۱۸۰ میلی لیتر سرکه سفید را با مقدار ۳ انس معادل ۸۹ میلی لیتر آب گرم ترکیب کنید.

سرکه یکی از بهترین محلول های شیمایی است و استفاده زیادی دارد. یکی از این موارد تمیز کردن فرش است. همچنین می توانید این محلول را در بطری ریخته و بر روی محل مورد نظر اسپری نمایید.

۳- محلول بدست آمده را بر روی قسمت مورد نظر بریزید، به میزانی که قسمت مورد نظر کاملا به این محلول آغشته شود.

سپس چند دقیقه صبر کنید تا خمیر بازی به این محلول واکنش نشان دهد.

از بُرسی نرم برای آغشته کردن قسمت های مورد نظر استفاده کنید. به این نکته توجه کنید که مقدار محلولی که می سازید بستگی به نوع و اندازه لکه دارد.

چگونه لکه اسلایم را از روی فرش پاک کنیم؟

۴- زمانی که خاصیت چسندگی خمیر از بین رفت با استفاده از بُرسی نرم مانند بُرس فرش یا بُرس ظرفشویی شروع به بیرون آوردن اسلایم ها از میان تار و پود فرش کنید. پس از هربار استفاده از بُرس، برای آنکه ابعاد بیشتر خمیری نشود، بُرس را خوب شسته و مجددا این کار را انجام دهید. این کار را تا زمانی که اسلایم یا خمیر بازی از الیاف فرش یا موکت بیرون نیامده بود انجام دهید.

۵- با استفاده از حوله ای خشک و تمیز سطح مورد نظر را کاملا خشک کنید.

۶- این مراحل را تا زمانی که لک اسلایم از بین برود تکرار کنید. پس از اتمام کار، اجازه دهید قسمت مورد نظر در جریان هوا قرار بگیرد.

سپس سطح مورد نظر را با استفاده از جارو برقی جارو کنید تا قسمت شسته شده به حال اولیه بازگردد.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x