مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 7 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
خارش پوست سر و تدابیر طب ایرانی برای جلوگیری از آن

خارش پوست سر و تدابیر طب ایرانی برای جلوگیری از آن

خارش پوست سر یک بیماری پوستی مزمن و رایج است که دلایل متفاوتی از جمله  سوء مزاج درونی بدن، خشکی پوست، آلرژی و حساسیت و... دارد.

خارش پوست سر یک بیماری پوستی مزمن و رایج است که دلایل متفاوتی از جمله  سوء مزاج درونی بدن، خشکی پوست، آلرژی و حساسیت و… دارد.

علت خارش پوست سر چیست؟

مشکلات و عفونت های پوستی نظیر: اگزمای سبوره، قارچ پوستی، پسوریازیس، فولیکولیت و…، تعریق زیاد، شپش سر و رشک، شوره سر، استرس و اضطراب و… بنابراین برای درمان آن لازم است ابتدا علت را جویا شده و سپس اقامات درمانی مناسب را اتخاذ کنید.

چنانچه مشکلات و بیماری های پوستی عامل ایجاد خارش کف سر باشند، توصیه می شود حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید. در غیر این صورت می توان با برخی روش های درمان خانگی تا حد زیادی این خارش ها را تسکین داد.

بیشتر بخوانید: دمنوش بابونه ضد ویروس تنفسی و مناسب برای ایام کرونا

خارش پوست سر و تدابیر طب ایرانی

استفاده از هر یک از روش های پیشنهادی ملزم به دانستن طبع افراد و با توجه به علت بروز خارش سر است و برای همه صادق نیست.

برخی تدابیر طب ایرانی در درمان خارش پوست سر:

پاکسازی بدن، رفع یبوست مزاج، انجام حجامت تحت نظر پزشک متخصص، نوشیدن آب سیب همراه با آبلیمو یا آب نارنج، نوشیدن عرق کاسنی و شاه تره همراه با خاکشیر، استفاه از دمنوش گل بنفشه و ختمی (به صورت خوراکی یا موضعی) ماساژ گلاب و عرق مورد روی پوست سر.

استفاده از برخی روغن ها مانند روغن گل بنفشه، روغن نارگیل، روغن زیتون، روغن درخت چای، روغن گل سرخ و…، ماساژ با مخلوط سرکه سیب و آب با نسبت مساوی پس از شستشوی کامل سر در حمام و آبکشی سر بعد از ۱۵ دقیقه می تواند موثر واقع شود.

بیشتر بخوانید: خواب های مضر و تدابیر طب ایرانی برای داشتن خواب خوب

تقویت موی سر

ماساژ مو با روغن های طبیعی مانند روغن مورد، سیاه دانه، بادام تلخ، تخم کتان، گل سرخ، کندش، زیتون و نارگیل می تواند تاثیرگذار باشد. همچنین شستشو با دم کرده چای و اسپری عرق مورد برای تقویت مو پیشنهاد می شود.

 

با تشکر از دکتر علرضا یارقلی

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x