مجله اینترنتی تحلیلک

پنجشنبه/ 6 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.

همه چیز درباره اسلایم / خطر لرزش و افسردگی برای کودکان

ژل بازی اسلایم یک ماده خمیری است که حالت ژلاتینی دارد و از آن برای بازی کودکان و رشد خلاقیت آن‌ها استفاده می‌شود.

اسلایم چیست؟

ژل بازی اسلایم یک ماده خمیری است که حالت ژلاتینی دارد و از آن برای بازی کودکان و رشد خلاقیت آن‌ها استفاده می‌شود. اما لازم به ذکر است، اسلایم که می تواند خلاقیت کودکان را افزایش دهد، مضر هم است. در ادامه اسلایم را از همه نظر بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

همه چیز درباره اسلایم / خطر لرزش و افسردگی برای کودکان

فواید اسلایم

به تقویت سیستم عصبی کودکان کمک می کند، باعث تقویت عضلات دست می شود، حس نشاط و سرگرمی را در کودکان القا می کند و حتی به استعداد و خلاقیت کودکان نیز کمک خواهد کرد و حتی جالب اینجاست که اسلایم می تواند تا حدودی به درمان پارکینسون کمک کند.

بیشتر بخوانید: ۶ نوع بازی برای کودک دو ساله

همه چیز درباره اسلایم / خطر لرزش و افسردگی برای کودکانمضرات استفاده اسلایم برای کودکان

کارشناسان به والدین توصیه می‌کنند که این خمیر بازی به دلیل دارا بودن سطح بالایی از عنصر بور برای کودکان مضر است. قرار گرفتن در معرض سطح بالایی از این عنصر می‌تواند موجب التهاب پوستی، اسهال، استفراغ، لرزش و سردرد و حتی افسردگی شود. برخی از خمیرهای بازی اسلایم چهار برابر بیش از مقدار قانونی حاوی عنصر شیمیایی بور است و به همین خاطر باعث بروز این مشکلات می شود.

همه چیز درباره اسلایم / خطر لرزش و افسردگی برای کودکان

رنگ‌های متنوع بهداشتی

استفاده از رنگ‌های متنوع بهداشتی، بازی با خمیر اسلایم را برای کودکان و نوجوانان خوشایند کرده است. در برخی از این خمیرها لایحه های اسانس نعنا و اسانس های خوشبوی دیگر نیز وجود دارد که حس آرامش و جذابیت آن را افزون می کند و باید بزرگسالان بر این موضوع نظارت داشته باشند که کودکان از سر کنجکاوی آن را داخل دهانشان نبرند.

همه چیز درباره اسلایم / خطر لرزش و افسردگی برای کودکانبرای پیشگیری از خطرات این بازی راهکارهایی نیز وجود دارد. بهتر است خمیر بازی با مواد اولیه‌ ای تهیه کنید که حاوی اسیدبوریک نباشند، یا اینکه ژل بازی را خودتان در منزل بسازید. ساخت این ژل بازی کار سختی نیست و به مواد زیادی نیاز ندارد.

درست کردن خمیر اسلایم

یک قاشق غذاخوری پودر بوراکس را با یک فنجان آب ولرم مخلوط می کنیم و مدام هم بزنید تا زمانی که پودر بوراکس به طور کامل در آب حل شود. در ظرفی جداگانه نصف یک فنجان چای خوری آب را با نصف فنجان چای خوری چسپ چوب مخلوط می کنیم. در ظرفی بزرگ مخلوط چسپ و پودر بوراکس را که ساختید با هم ترکیب کنید.

به مدت ۳۰ ثانیه اجازه دهید تا مخلوط بالا سفت شود. خمیر اسلایم ما آماده شد و برای نگهداری باید آن را در ظرفی قرار دهید و در آن را ببندید تا خشک نشود. با این روش می توانید خطرات اسلایم را از فرزندانتان دور کنید و بیشتر روی فواید آن تمرکز کنید.

همه چیز درباره اسلایم / خطر لرزش و افسردگی برای کودکان

همراهان همیشگی تحلیلک امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید و برایتان مفید باشد.

مجله اینترنتی تحلیلک