مجله اینترنتی تحلیلک

سه شنبه/ 29 اسفند / 1402
Search
Close this search box.
بازی برای کودک دو ساله

۶ نوع بازی برای کودک دو ساله

بازی کردن کودکان نباید تنها جنبه سرگرمی داشته باشد و باید باعث بالا رفتن مهارت های مختف در کودک شود و از آنجایی که بازی کردن برای کودکان بیش از هر چیز دیگری لذت بخش است والدین می توانند از این موضوع استفاده کرده و بسیاری از مهارت ها و توانایی هایی که قصد دارند به کودک خود آموزش دهند را از طریق بازی کردن به او یاد بدهند.

«۶ نوع بازی برای کودک دو ساله»

بازی کردن علاوه بر جنبه سرگرمی و لذت برای کودکان فواید بسیار زیادی مانند یادگیری مهارت های مختلف، افزایش رشد فکری، تقویت عضلات، افزایش میزان تحرک، کاهش هیجانات منفی و … دارد. از همین رو والدین باید از همان سنین اولیه رشد وسایل و بازی های متناسب با سن کودک خود را فراهم کنند تا کودک بتواند از فواید آن ها بهره مند شود.

از آن جایی که کودکان دو ساله مدت کوتاهی است که توانمند شده اند و توانایی بازی با وسایل مخنلف را دارند، بهتر است والدین در نوع بازی و وسایل بازی دقت بیشتری داشته باشند تا علاوه بر سرگرمی و بالا رفتن مهارت های مختلف، آسیبی نیز به آن ها وارد نشود. از همین رو ما در این مطلب ۶ نوع بازی برای کودک دو ساله را برای شما گردآوری کرده ایم تا بتوانید با استفاده از آنها موجبات سرگرمی کودک دلبندتان را فراهم آورید.

با ما باشید؛  ۶ نوع بازی برای کودک دو ساله

بازی برای کودک دو ساله
«۶ نوع بازی برای کودک دو ساله»

۶ نوع بازی برای کودک دو ساله

بازی برای کودک دو ساله
«بازی برای کودک دو ساله/ ترکیب کردن رنگ ها»

بازی برای کودک دو ساله/ ترکیب کردن رنگ ها

برای کودک خود وسایل و محیطی را فراهم کنید که بتوانند رنگ های مختلف را با هم ترکیب کنند. این کار علاوه بر داشتن جنبه تفریح و سرگرمی انگشتان آن ها را نیز تقویت می کند. علاوه بر این باعث می شود تا کودک با رنگ های مختلف و ترکیب رنگ ها آشنا شود.

بیشتر بخوانید: ۱۰ فایده نقاشی برای کودکان

بازی برای کودک دو ساله
«بازی برای کودک دو ساله/ اسباب بازی های لگو یا خانه سازی»

بازی برای کودک دو ساله/ اسباب بازی های لگو یا خانه سازی

یکی از اسباب بازی های معروف و پر طرفدار در میان کودکان اسباب بازی های خانه سازی یا لگو است. بازی کردن با آن ها علاوه بر جنبه سرگرمی باعث می شود تا کودکان با قوانین هندسه و تقارن آشنا شوند. آن ها پس از هر بار ساختن یک بلوک با این وسیله، احساس خوبی در مورد خود پیدا می کنند و این عامل باعث بالا رفتن اعتماد به نفس در آن ها می شود.

بیشتر بخوانید: آموزش نقاشی فیل بامزه برای کودکان

بازی برای کودک دو ساله
«بازی برای کودکان دو ساله/ تولید صدا با وسایل مختلف»

بازی برای کودکان دو ساله/ تولید صدا با وسایل مختلف

یکی از بازی هایی که بیشتر کودکان به آن علاقه مند هستند، استفاده از وسایل مختلف برای تولید صداهای مختلف است. به کودکان خود اجازه دهید تا علاوه برای وسایل بازی بتوانند از ظروف مختلف برای این کار استفاده کنند. انجام این کار باعث می شود با صداهای مختلف و علت تولید آن ها آشنا شوند و در نهایت هوش موسیقیایی آن ها تقویت می شود.

بازی برای کودک دو ساله
«بازی برای کودکان دو ساله/ راه رفتن روی شانه تخم مرغ»

بازی برای کودکان دو ساله/ راه رفتن روی شانه تخم مرغ

با استفاده از شانه های تخم مرغ مسیری را برای کودک درست کنید تا کودک روی آن ها راه برود. برای کودکی که تازه آغاز به راه رفتن کرده است این کار باعث می شود تا توانایی حفظ تعادل را به خوبی بیاموزد.

بیشتر بخوانید: مکیدن انگشت در نوزادان و کودکان نشانه چیست؟

بازی برای کودک دو ساله
«بازی برای کودکان دو ساله/ توپ بازی با وسایل مختلف»

بازی برای کودکان دو ساله/ توپ بازی با وسایل مختلف

توپ ها در هر سایز و رنگی یکی از وسایل محبوب کودکان برای بازی کردن است. بازی کردن کودکان با توپ علاوه بر بازی و سرگرمی باعث می شود تا تحرک کودک افزایش پیدا کند. همچنین شما می توانید مطابق شکل با استفاده از لوله دستمال کاغذی و چند توپ کوچک و یک سبد یک وسیله بازی برای کودکتان درست کنید تا توپ ها را از لوله رد کرده و داخل سبد کند. این بازی باعث تقویت عضلات دست و افزایش توجه و تمرکز کودک می شود.

بیشتر بخوانید: ۵ گام مهم برای رفع بی حوصلگی کودک

بازی برای کودک دو ساله
«بازی برای کودکان دو ساله/ درست کردن کاردستی»

بازی برای کودکان دو ساله/ درست کردن کاردستی

کودکان در این سن به درست کردن هر چیز دست سازی توسط خودشان بسیار علاقه مندند. می توانید برای او حبوبات مختلف، مقواهای رنگی، تکه های کاموا و… فراهم کنید و از او بخواهید با استفاده از آن ها یک وسیله جدید درست کند. کاردستی درست کردن باعث می شود تا کودک با اشیا و حجم های مختلف آشنا شود و خلاقیت کودک افزایش پیدا می کند.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x