مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 7 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
خواص انار

خواص انار میوه بهشتی و پر خاصیت پاییز

انار، این میوه پاییزی، دارای خواص فوق العاده ای است و در قرآن کریم نیز از آن به عنوان یکی از میوه های بهشتی در کنار انگور، زیتون و خرما یاد شده است. خواص انار بسیار است.

انار، این میوه پاییزی، دارای خواص فوق العاده ای است و در قرآن کریم نیز از آن به عنوان یکی از میوه های بهشتی در کنار انگور، زیتون و خرما یاد شده است. خواص انار بسیار است.

درخت انار از جمله درختانی است که تمامی بخش های آن از ریشه، پوست تنه، گل و میوه مصرف درمانی دارد.

خواص انار
خواص انار

خواص انار شیرین و ترش

خواص انار شیرین

انار شیرین دارای طبیعت سرد مایل به اعتدال و قابض است. تولید کننده خون صالح در بدن است. همچنین نفاخ است و در افراد گرم مزاج موجب تقویت قوای جنسی می گردد. باعث تفتیح و گشایش سده های (گرفتگی ها) بدن و ادرارآور است.

جهت پاکسازی خون، تقویت کبد، رفع سرفه های گرم، رفع خارش بدن و نیکویی رنگ رخسار مفید است.

انار میخوش طبیعت آن در سردی و تری نزدیک به اعتدال است و در کتب، از آن با نام «رمان مز» نیز یاد شده است. در کاهش حرارت و حدّت صفرا و غلیان و جوشش خون، قوی تر از انار شیرین عمل می کند.

خواص انار ترش

اما انار ترش؛ انار ترش نسبت به نوع شیرین، دارای سردی بیشتر بوده و خالی از یبوست نیست و دارای طبیعت سرد و معتدل در رطوبت به همراه یبوست لطیف است. انار سرشار از آنتی اکسیدان است و به همین دلیل در پیشگیری از ابتلا به انواع سرطان ها مؤثر است. این میوه را می توانیم به عنوان یک ضد سرطان به خصوص در سرطان های پروستات و سینه معرفی کنیم.

بهتر است دانه ‌های انار را با پره‌ ها و کمی از پیه (بخش‌های سپید رنگ و کمی تلخ) میان دانه‌ ها بخوریم تا موجب ضعف معده نشود. همچنین آب انار ترش ‌و شیرین با پیه داخل آن همراه کمی شکر برای تقویت معده و رفع خارش مفید است.

رب انار و آشنایی با خواص بی نظیر آن

خواص انار

خواص انار
خواص انار

دم کرده انار و خواص آن

گل انار اسهال ساده را برطرف می کند، برای این منظور باید گل انار را به صورت جوشانده یا دم کرده تهیه نمود و مانند چای با کمی شکر روزی سه فنجان میل کرد.

مصرف دم کرده یا جوشانده برگ انار مانند چایی؛ کم خونی، میگرن، ضعف شدید پس از بیماری ها و خستگی شدید را برطرف می سازد.

خواص پوست انار

در طب سنتی از پوست انار به عنوان داروی ضد انگل، ضد اسهال، تقویت کننده قلب، جمع کننده پوست (قابض) استفاده می شود. همچنین برای درمان زخم های دهان، خون ریزی لثه، بواسیر و زخم معده نیز استفاده می شود.

خواص انار
خواص انار

نکته مهم

معرفی تمامی گیاهان دارویی و میوه ها صرفا جهت بالا بردن دانش عمومی جامعه است و توصیه برای مصرف نیست. برای بهره مندی درست از خواص دارویی گیاهان حتما با پزشک متخصص مشورت کنید.

برای سلامت خود جانب اعتدال را در مصرف تمامی مواد غذایی و گیاهی رعایت نمایید.

آش انار طعم متفاوت و خوشمزه برای یلدایی گرم

 

با تشکر از دکتر حماسه تواهن

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x