مجله اینترنتی تحلیلک

پنجشنبه/ 30 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
آموزش دامن تنگ ساده

آموزش دامن تنگ ساده

الگوی اصلی دامن را بر روی کاغذ الگو کشیده و در صورت نیاز ویژگی های اندامی مناسب را بر روی الگو اجرا می کنیم تا الگوی دامن تنگ ساده به دست بیاید.

همراهان همیشگی مجله اینترنتی تحلیلک، در مجموعه آموزش های خیاطی در مطلب پیش رو قصد داریم تا با آموزش دامن تنگ ساده با روش سایزبندی در خدمت شما باشیم. سایز الگوی مورد نیاز برای دامن در این روش بر اساس جدول سایزبندی تعیین می شود و اندازه دور باسن برای انتخاب سایز مناسب درنظر گرفته می شود.

آموزش دامن تنگ ساده

الگوی اصلی دامن را بر روی کاغذ الگو کشیده و در صورت نیاز ویژگی های اندامی مناسب را بر روی الگو اجرا می کنیم تا الگوی دامن تنگ ساده به دست بیاید. از گوشه دامن سمت پهلو ۱.۵ سانتی متر داخل می شویم و به خط باسن وصل می کنیم. (برای دامن های تنگ بلند)

در ادامه از خط زانو ۱.۵ سانتی متر داخل می شویم و خطی از این نقطه به خط باسن و خط پایینی دامن متصل می کنیم.

الگوی دامن تنگ ساده
الگوی دامن تنگ ساده

الگوی پشت دامن تنگ ساده

برای الگوی پشت دامن تنگ ساده نیز همین کار را انجام می دهیم. (مطابق تصویر بالا)

در قسمت وسط پشت ۴ الی ۶ سانتی متر جای دوخت برای زیپ در نظر می گیریم.

روش الگوی سایزبندی

آموزش مطالب خیاطی آسان براساس الگوهای آماده طراحی شده است. در این روش الگوها براساس سایزبندی (سایز ۳۲تا ۵۴) آماده شده اند.

برای هر بار دوخت لباس شما عزیزان نیازی به محاسبات و کشیدن الگوی اولیه ندارید و تنها پس از رسم الگوی سایز مورد نظر بر روی کاغذ الگو، ویژگی های اندامی مورد نظر را بر روی آن پیاده می کنید و به آسانی می توانید خیاطی خود را آغاز کنید.

 برای هر سایز از الگو باید پاترون مورد نظر آن سایز را نیز بدوزید. ویژگی های اندامی بعد از پوشیدن پاترون مشخص می شوند و آن ها را بر روی الگو پیاده می کنید.
امیدواریم آموزش دامن تنگ ساده برای شما عزیزان مفید بوده باشد.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x