مجله اینترنتی تحلیلک

شنبه/ 8 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.

ربات زمین شوی / راه حل تمیزکاری که منتظرش بودید!

تعداد کمی از افراد می‌توانند ادعا کنند که از تمیز کردن لذت می‌برند. مابقی افراد تا حد امکان از این کار فرار می‌کنند. بزرگترین مشکل تمیز کردن زمان انجام آن است که معمولا وقتی انجام می‌شود که شما کارهای به مراتب جذاب‌تر و بهتری برای یک روز تعطیل دارید. اینجا جایی است که ربات زمین شوی (Robot Mops) وارد عمل می‌شود.

ربات زمین شوی / راه حل تمیزکاری که منتظرش بودید!

تعداد کمی از افراد می‌توانند ادعا کنند که از تمیز کردن لذت می‌برند. مابقی افراد تا حد امکان از این کار فرار می‌کنند. بزرگترین مشکل تمیز کردن زمان انجام آن است که معمولا وقتی انجام می‌شود که شما کارهای به مراتب جذاب‌تر و بهتری برای یک روز تعطیل دارید. اینجا جایی است که ربات زمین شوی (Robot Mops) وارد عمل می‌شود. حالا می‌توانید با خیال راحت به کارهایی که دوست دارید بپردازید و تمیز کردن را به Robot Mops بسپارید.

این ربات‌ها توانایی دارند که برنامه‌های شلوغ شما را آزاد کرده و زمان پر ارزشتان را که صرف تمیز کردن و نظافت می‌شده، به شما بازگرداند.

 

ربات زمین شوی چگونه کار می‌کند؟

Robot Mops با مجموعه‌ای از سنسورها کار می‌کنند که مانع برخورد با دیوار یا سایر موانع و همچنین افتادن می‌شوند. پر کردن مخزن آب، با آب و مواد شوینده به ربات اجازه می‌دهد که با اسپری کردن آن تمیزکاری را انجام دهند. این کار با استفاده از جت‌های دقیق جلوی روبات انجام می‌شود. سپس این ربات از حسگرها برای کمک به حرکت در آب استفاده می‌کند.

Robot mops دارای یک برس مخصوص شستشو در زیر دستگاه است که با جلو رفتن، کف زمین را شستشو و تمیز می‌کند. برخی از انواع این مدل ربات‌ها در پشت خود به یک دستگاه خلاء مجهز هستند که هر آب کثیفی که روی سطح مانده را هم می‌گیرند.

این یک توضیح بسیار اساسی در مورد نحوه کار ربات زمین شوی بود، اما این ربات‌ها چه مزایایی برای یک خانه به همراه دارند؟

 

Robot mops

مزایای Robot Mops:

داشتن ربات زمین شوی می‌تواند مزایای زیادی در زندگی داشته باشد. در اینجا به برخی از مهمترین مزایایی که یک ربات زمین شوی می‌تواند داشته باشد، اشاره شده است:


  • قابلیت ورود به مناطقی با دسترسی سخت

سخت‌ترین قسمت تمیز کردن، دسترسی به مناطقی است که به سختی قابل دسترس هستند. Robot Mops به اندازه کافی باریک هستند که بتوانند در زیر و بین مبلمان حرکت کنند. با این ربات زمین شوی، هیچ کس مجبور نیست که مبل را بلند کند!

 

 


  • Robot mops

    قابلیت برنامه‌ریزی

    زمان‌بندی یکی از بهترین ویژگی‌هایی است که Robot Mops دارند. با تعیین زمان‌بندی مناسب توسط شما، ربات زمین شوی شروع به انجام کار می‌کند. محبوب‌ترین زمان، زمانی است که شما در محل کار یا خواب هستید.

 

 

 

 


  • Robot mops

    حالت چندمنظوره:

    ربات زمین شوی بسته به نوع Head که در قسمت زیر آن قرار دارد، می‌تواند اقدامات متعددی را انجام دهد. اقداماتی شامل، پاک کردن، خشک کردن و حتی مرطوب کردن. این ویژگی باعث می‌شود که Robot Mops بسیار سازگار با نوع پوشش کف باشد.


  • Robot mopsبی صدا

    بدیهی است که ربات زمین شوی، مانند یک زمین شوی واقعی کار می‌کند اما صدای آن‌ها را ندارد. این بدان معناست که تمیرکاری در طول شب مسئله‌ای ندارد.

 


  • Robot mopsتمیزکردن لکه‌ها

    بعضی اوقات لکه‌های سرسختی وجود دارند که قصد تمیز شدن ندارند. با Robot Mops این مناطق به راحتی پیدا می‌شوند و کارهای اضافی برای تمیزتر کردن را انجام می‌دهد.

 

 

معایب Robot Mops:

متاسفانه ربات زمین شوی، صد در صد جایگزین تمیزکاری سنتی نیست. به هر دلیل آن‌ها قدرت آرنج شما در برابر چربی‌های پر قدرت روی سطوح را ندارند. اما آیا Robot Mops معایب دیگری هم دارند؟


  • گم می‌شود!

    برندهای ارزان قیمت از بهترین فن‌آوری‌ها برخوردار نیستند. بنابراین امکان گیر افتادن و گم شدن ربات در پشت مبلمان وجود دارد. علاوه بر این در صورت تمام شدن شارژ باتری، آن‌ها نمی‌توانند دوباره به ایستگاه خود بازگردند. پس با سرمایه‌گذاری بیشتر و خرید یک برند مناسب از این مشکل جلوگیری کنید.


  • مخازن کوچک

    جهت کم کردن ابعاد ربات‌ زمین شوی، سازندگان باید از مخازن کوچک آب استفاده کنند. بنابراین برای نقشه‌های بزرگ مناسب نیستند. این بدان معناست که برای تمیز کردن یک اتاق بزرگ نیاز به دو بار پر کردن مخزن آب است.


  • قیمت

    در هنگام مقایسه قیمت ربات زمین شوی و پاک کننده‌های سنتی ممکن است شوکه شوید. قیمت این ربات‌ها بسته به مدل و ویژگی‌های آن بین ۳۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار است.

Robot mops

Robot mops

نکاتی که باید هنگام خرید ربات زمین شوی رعایت شود.

خرید هر دستگاه هوشمند می‌تواند در ابتدا چالش برانگیز باشد. بسیار طبیعی است که یک محصول ناامید کننده انتخاب کنید. در هنگام خرید یک ربات زمین شوی جدید چند نکته وجود دارد که باید در نظر گرفته شود:

 


  • پیمایش هوشمند

    یکی از اساسی‌ترین ویژگی‌های یک زمین شوی هوشمند، توانایی پیمایش هوشمند است که آن‌ را از دیگر مدل‌ها مجزا می‌کند. مسیریابی و نقشه‌برداری هوشمند به ربات اجازه می‌دهد از هر طبقه از خانه و همچنین موانع موجود در آن نقشه‌برداری و مسیریابی کند.


  • مرزبندی

    Robot Mops روی فرش خوب کار نمی‌کنند. مرزبندی باعث جلوگیری از رفتن ربات به هر جایی می‌شود. برخی از ربات‌ها این کار را با فناوری نقشه‌برداری هوشمند انجام می‌دهند. سایر مدل‌ها نیاز به تعریف خطوط مرزی جهت جلوگیری از ورود ربات به مناطق مشخص شده دارند.


  • شارژ خودکار

    هنگامی که شارژ باتری کم می‌شود، ربات باید بتواند به صورت اتوماتیک به ایستگاه خود بازگردد. تمام ربات‌های زمین شوی چنین ویژگی ندارند. این کارکرد قطعا بسیار مورد توجه است و از صرف زمان برای پیدا کردن ربات جلوگیری می‌کند.


  • حالت‌های تمیزکاری

    بهترین ربات‌های زمین شوی برای استفاده از چندین حالت تمیزکاری ارایه می‌شوند. این یک ویژگی عالی برای مکان‌هایی است که از انواع مختلف پوشش کف استفاده می‌کنند. حالت‌های مختلف تمیزکاری شامل تمیز کردن، خشک کردن، مرطوب کردن و در برخی از موارد ایجاد خلاء است.


  • عمر باتری

    برای تمیز کردن محوطه‌های بزرگ، دستگاه با باتری ظرفیت بالا توصیه می‌شود. این نوع باتری به ربات زمین شوی اجازه می‌دهد که کار خود را بدون وقفه ادامه دهد. همچنین باعث می‌شود ربات پس از بازگشت به ایستگاه شارژ، مکان خود را گم نکند.


  • روش‌های تمیزکاری

    این یکی از ویژگی‌های عالی ربات‌های زمین شوی است. هر سطح برای تمیز شدن نیاز به روش خاص خود دارد. برای مثال با روش تمیزکاری نقطه‌ای یا مارپیچی، Robot Mops در منطقه خاصی متمرکز می‌شوند.

جمع بندی:

ربات‌های زمین شوی راه حلی خارق العاده برای آزاد کردن بخشی از زمان شما هستند. از همه مهمتر آن‌ها باعث می‌شوند که انسان‌ها به زندگی برگردند و دیگر نگران تمیر کردن نباشند. شگفت‌آور است که چیزهای کوچکی از این قبیل چگونه می‌توانند روحیه افراد هنگام بازگشت به خانه را تغییر دهند.

به یاد داشته باشید ربات‌های زمین شوی دارای معایب و مزایای متعددی هستند اما در نهایت مزایای آن‌ها بسیار بیشتر است.

بهترین Robot Mops در سال ۲۰۲۰ از نگاه کارشناسان نظافت در جدول زیر آمده است.

نام دستگاه

شرکت سازنده

قیمت

Braava Jet M6 Robot Mop
Braava Jet M6 Robot Mop

IROBOT

۳۹۹$

Jetbot Robotic Cleans
Jetbot Robotic Cleans

SAMSUNG ELECTRONICS

۲۸۹۹$

DEEBOT OZMO T8 AIVI
DEEBOT OZMO T8 AIVI

ECOVACS ROBOTICS

۷۹۹.۹۹$

RoboVac L70 Hybrid
RoboVac L70 Hybrid

EUFY

۴۹۹.۹۹$

Braava jet 240 Robot Mop
Braava jet 240 Robot Mop

IROBOT

۱۷۹$

DEEBOT OZMO T5
DEEBOT OZMO T5 Robot Mops

ECOVACS ROBOTICS

۵۹۹.۹۹$

S6
 S6 Robot Mops

ROBOROCK

۵۹۰$

 

در این مقاله به بررسی ربات زمین شوی (Robot Mops) پرداخته شد. خوشحال می‌شویم نظرات خود را جهت بهبود کیفیت این سری مقالات با ما در میان بگذارید.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x