مجله اینترنتی تحلیلک

پنجشنبه/ 9 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
درباره ویروس جهش یافته انگلیسی بیشتر بدانیم

درباره ویروس جهش یافته انگلیسی بیشتر بدانیم

علایم ویروس جهش یافته انگلیسی شبیه ویروس قبلی کرونا است، با این تفاوت که سریعتر منتشر می شود و گروه های سنی جوان را بیشتر مبتلا می کند.
درباره ویروس جهش یافته انگلیسی بیشتر بدانیم

سرعت انتشار و درگیری افراد جوان ویژگی ویروس انگلیسی است

علایم ویروس جهش یافته انگلیسی شبیه ویروس قبلی کرونا است، با این تفاوت که سریعتر منتشر می شود و گروه های سنی جوان را بیشتر مبتلا می کند.

دکتر نادر توکلی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به انتشار ویروس جهش یافته در کشور، اظهار کرد: علائم این ویروس جهش یافته شبیه نوع قبلی است ولی با این تفاوت که میزان سرایت آن بیشتر و در طیف سنی پایین تر‌ و زیر ۳۵ سال، بیماری شدید تری ایجاد می کند.

وی گفت: درصد عمده‌ای از ابتلاها در تماس‌های اشخاص با هم و درجمع های خودمانی، در محافل غیر رسمی، آرایشگاه‌های زنانه، مدارس، رستوران ها و ورزشگاه ها، بازارها و در مکان های پر تجمع صورت می گیرد.

دکتر توکلی با بیان این نکته که درمان در این نوع جدید تفاوتی با نوع اول ندارد، افزود: بیشترین نگرانی در مورد این ویروس، ابتلا جوانان است که با ویروس قبلی بیماری خفیف تری داشتند اما پیش‌بینی می شود با ویروس جدید بیماری شدیدتری داشته باشند.

وی با اشاره به آمار دو درصدی میزان مرگ و میر در دانشگاه علوم پزشکی ایران و استان تهران تصریح کرد: میزان کشندگی بستگی به شرایط ژنتیکی و ایمنی افراد دارد.

عارضه های بعد از ابتلا به کرونا جدی گرفته شود

دکتر توکلی ادامه داد: نکته‌ای که خیلی اهمیت دارد این است که عوارض بعد از ابتلا به کرونا، جدی گرفته شود، در صورت بروز علائم خاص نظیر تب بعد بهبودی؛ باید خیلی زود به آن رسیدگی شود چون ما مواردی از درگیری مجدد با عفونت‌های شدید خونی، عفونت‌ها و نارسایی کبدی، درگیری سیستم مغز و اعصاب و ایجاد یک سری بیماری های عصبی حاد و قلبی داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: ساده انگاری مردم در رعایت شیوه نامه های بهداشتی می‌تواند به شدت آسیب رسان باشد و موجب سرعت بیشتر خیز چهارم کرونا شود.

نگرانی برای تزریق واکسن وجود ندارد

دکتر توکلی اعلام کرد: واکسیناسیون را از کادر درمان شروع کرده ایم و خوشبختانه در افراد واکسینه شده عارضه جدی مشاهده نشده و اصلاً نگرانی در مورد واکسن وجود ندارد.

وی افزود: این خبر خیلی خوبی است که دغدغه ذهنی افراد با توجه به چالش هایی که در محیط مجازی و محافل غیر رسمی  ایجاد شده کم شود تا بتوانیم به هدف اصلی که واکسیناسیون عمده افراد در جامعه است، برسیم و وضعیت اپیدمی به شرایط محدود بیماری تبدیل شود.

معاون درمان ستاد کرونا استان تهران تصریح کرد: با توجه به اینکه واکسیناسیون برای عموم مردم در سال ۱۴۰۰ اتفاق خواهد افتاد و زمانبندی واکسن به طوری است که چند ماه طول می کشد تا تمام افراد واکسینه شوند، در نتیجه توصیه اساسی این است که تا وقتی که شرایط تزریق واکسن فراهم شود، افراد دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

دکتر توکلی در پایان تاکید کرد: با توجه به نزدیک شدن به روزهای آخر سال و در آستانه عید نوروز از حضور در مکان های شلوغ خودداری شود و رعایت پروتکل های بهداشتی بیشتر از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی ایران

مجله اینترنتی تحلیلک
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x