مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 10 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
درمان جای جوش با طب سنتی

درمان جای جوش با نسخه های طب سنتی

جوش یا آکنه از شایع‌ترین بیماری‌های پوستی و از عمده‌ترین دلایل مراجعه به متخصصین پوست و مو  است. پس از درمان جوش ها به روش طبیعی، دارویی و یا خود به خود و به مرور زمان، مشکلی که گریبان افراد مختلف را می گیرد باقی ماندن جای جوش به شکل لکه های پوستی، فرو رفتگی یا برجستگی است

جوش یا آکنه از شایع‌ترین بیماری‌های پوستی و از عمده‌ترین دلایل مراجعه به متخصصین پوست و مو است.

 

باقی ماندن جای جوش

پس از درمان جوش ها به روش طبیعی، دارویی و یا خود به خود و به مرور زمان، مشکلی که گریبان افراد مختلف را می گیرد باقی ماندن جای جوش به شکل لکه های پوستی، فرو رفتگی یا برجستگی است.

از این رو برای از بین بردن جای جوش متناسب با نوع آن به روش‌های مختلف اقدام می‌شود درمان دارویی، غیر دارویی و همچنین نسخه های طب سنتی که بسیار پر طرفدار هم است.

بیشتر بخوانید: مواد غذایی مفید برای سلامت پوست، مو و ناخن و ترمیم زخم

درمان دارویی

درمان دارویی استفاده از کرم‌های موضعی حاوی کوجیک اسید، ویتامین C ویتامین E و رتینول یا ویتامین A که برای درمان جای جوش که کمی گران است، اما نسبت به روش های درمان طبیعی سریع تر عمل می کند و پاسخ مناسب را زودتر دریافت خواهید کرد.

درمان های غیر دارویی فیزیکی همچون میکرودرم ابریژن IPL، میکرونیدلینک، لیزر co2 فرکشنال تزریق چربی و ژل، ساب سیژن و … است.

بیشتر بخوانید: استفاده از ماسک شیر برای داشتن پوستی روشن و شفاف

درمان جای جوش با طب سنتی

نسخه های طب سنتی می‌تواند تا حدودی در درمان جای سطحی جوش موثر باشند؛ استفاده از موادی چون خیار، زردچوبه، مریم‌گلی، آلوئه ورا، گوجه فرنگی، تخم مرغ، گلاب، آبلیمو، سرکه سیب، عسل، روغن درخت چای، روغن اسطوخودوس، روغن زیتون و … می توانند در درمان جای جوش و اسکارهای سطحی و نیز کاهش التهابات پوستی به وجود آمده ناشی از جوش مفید باشد.

برای استفاده بهتر و موثرتر از داروهای گیاهی برای درمان جای جوش و با در نظر گرفتن امکان ایجاد عوارض برای هر فرد و شرایط و نحوه استفاده از آن ها حتما با پزشک متخصص طب ایرانی مشورت کنید.

 

با تشکر از دکتر علیرضا یارقلی

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x