مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 31 فروردین / 1403
Search
Close this search box.

معرفی دریاچه خلیج فارس تهران

دریاچه خلیج فارس یکی از جدیدترین جاذبه های گردشگری پایتخت است که با نام دریاچه چیتگر نیز شناخته می شود. این دریاچه در غرب تهران واقع شده است و محدوده بسیار وسیعی را به خود اختصاص داده است.

همراهان همیشگی مجله اینترنتی تحلیلک، در این بخش قصد داریم با معرفی اماکن گردشگری ایران در خدمت شما باشیم. امیدواریم که شما عزیزان بتوانید به این اماکن زیبا سر بزنید و خوشحال می شویم که تجربه های خودتان را با ما به اشتراک بگذارید. این مطلب به معرفی دریاچه خلیج فارس تهران اختصاص دارد.

 

 دریاچه شهدای خلیج فارس

دریاچه خلیج فارس یکی از جدیدترین جاذبه های گردشگری پایتخت است که با نام دریاچه چیتگر نیز شناخته می شود. این دریاچه در غرب تهران واقع شده است و محدوده بسیار وسیعی را به خود اختصاص داده است.

2988087

دریاچه چیتگر در شمال غرب تهران و در محدوده شهرداری منطقه ۲۲ قرار دارد که از شمال و شرق به محور چهار باغ، بزرگراه همت و آزادگان، از جنوب و جنوب غرب به پارک جنگلی چیتگر و از غرب به بافت مسکونی منطقه ۲۲ شهرداری تهران محدود می شود. فاز اول دریاچه مصنوعی چیتگر در تاریخ ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۳۹۲ افتتاح شد.

resized 1111466 303

دریاچه خلیج فارس بزرگترین دریاچه مصنوعی ایران است و  می توان در تمام فصول سال اوقات خوشی را در محیط آن تجربه کرد.

16 6 1 20317daryacheh 451

منبع تامین آب دریاچه رودخانه کن است و به واسطه سیکل بسته و ایزوله سامانه انتقال آبِ آن، هیچگونه آب دیگری وارد دریاچه نمی‌شود. با وجود پارک‌ های جنگلی چیتگر، خرگوش دره، لتمال کن و جهت وزش باد در تهران که عموما غربی-شرقی است این محدوده از تهران آب و هوای پاکیزه و مطلوب تری نسبت به دیگر مناطق تهران دارد.

t4xfvebfpods

در اطراف فضای دریاچه چیتگر محیط مناسبی برای دوچرخه سواری و پیاده روی طراحی شده است. برای این منظور محل‌هایی برای تهیه و کرایه دوچرخه در فضای اطراف دریاچه وجود دارد. در محوطه دریاچه چیتگر تهران تفریحات هیجان انگیزی نظیر راید اسکیت هوایی، پرش آزاد، سرسره سقوط آزاد، چرخ و فلک، سینمای چند بعدی و… وجود دارد که می‌توانید در کنار آرامش دریاچه، هیجان را هم تجربه کنید.

chitgar 6 scaled 1

به غیر از تفریحات هیجان انگیزی که در اطراف این دریاچه وجود دارد دور تا دور محوطه دریاچه چیتگر رستوران و کافه های جذاب بسیاری وجود دارند. رستوران های متنوع و جذابی که از نظر اقتصادی نیز تنوع دارند و اگر به سمت این دریاچه بروید حتما یکی از آن ها را برای سرو غذا انتخاب می کنید.

همچنین یکی از منحصر به فرد ترین و لوکس ترین مراکز خرید تهران نیز در محوطه دریاچه خلیج فارس به نام “بام لند” قرار گرفته است.

 

جزایر دریاچه خلیج فارس

مجموعه تفریحی توریستی دریاچه شهدای خلیج فارس دارای ۳ جزیره با نام های شهدای تنب کوچک، شهدای تنب بزرگ و شهدای ابوموسی با عملکردهای فرهنگی، مذهبی، تفریحی، پذیرایی و هنری است.

جزیره شهدای تنب بزرگ با مساحت ۱۰۰۰۰ متر مربع با کاربری فرهنگی و مذهبی، جزیره شهدای تنب کوچک با مساحت ۴۰۰۰ متر مربع با کاربری فرهنگی، اجتماعی و هنری، جزیره شهدای ابوموسی با مساحت ۱۳۰۰۰ مترمربع با کاربری خدماتی، تفریحی و پذیرایی مجهز به اسکله، قایق برقی و قایق امداد و همچنین قایق های تفریحی و پدالی است.

unnamed 6

از جدیدترین امکانات این مجموعه می توان به ساحل سنگی اشاره کرد که فضای جالبی را برای شهروندان فراهم کرده است تا بتوانند بدون جوراب و کفش، روی این ساحل سنگی راه رفته و حال و هوایی تازه کنند. این ساحل سنگی در بخش شمالی دریاچه مشاهده می شود و گردشگران می توانند تا نزدیکی آب بروند.

دریاچه مصنوعی25

بازی های هیجانی دریاچه چیتگر

توجه داشته باشید که بلیت اکثر بازی های هیجانی دریاچه چیتگر در گیشه ای واقع در قسمت ورودی غربی دریاچه چیتگر به فروش می رسند.

ساعت کاری بازی های مجموعه چیتگر: شنبه تا چهارشنبه: ۱۴:۰۰ الی ۲۲:۰۰ /  پنجشنبه، جمعه و تعطیلات: ۱۳:۰۰ الی ۲۴:۰۰

قایق سواری در چیتگر

در دریاچه چیتگر دو اسکله و چند نوع قایق به چشم می خورد که قایق های پدالی، شارژی، قایق های اتوبوسی یا کاتامارا و قایق های موتوری از آن جمله هستند.

Chitgar Lake Tehran 22 District دریاچه چیتگر منطقه 22 تهران 1024x768 1

نکات مهم: قایق سواری برای خانم های باردار، افراد زیر ۱۴ سال تنها و افراد بالای ۹۰ کیلوگرم ممنوع است و نباید در حین قایق سواری، خوراکی و نوشیدنی میل کنید.

بازی های قسمت شمالی دریاچه شهدای خلیج فارس

  • سرسره های سقوط آزاد: محدودیت سن (افراد بالای ۸ سال) محدودیت قد (حداقل ۱۲۰ سانتی متر، حداکثر ۲۰۰ سانتی متر) محدودیت وزن (حداکثر وزن ۱۲۰ کیلوگرم)

سرسره

  • پیست پرش در آسمان: محدودیت سن (افراد بالای ۵ سال) محدودیت قد (حداقل ۱۳۰ سانتی متر، حداکثر ۲۰۰ سانتی متر) محدودیت وزن (حداکثر وزن ۱۳۰ کیلوگرم)

پیست پرش

  • رول گلایدر: محدودیت سن (افراد بالای ۸ سال)  محدودیت قد (حداقل ۱۲۰ سانتی متر، حداکثر ۱۹۵ سانتی متر)  محدودیت وزن (حداقل وزن ۳۰ کیلوگرم، حداکثر وزن ۱۴۰ کیلوگرم)

رول گلایدر چیتگر

بازی های قسمت شرقی دریاچه چیتگر

  • تشک پرش آزاد

1396112018541983713284334

  • فوتبال دستی انسانی بام لند: ساعت کار: ۱۱:۳۰ تا ۲۲:۰۰ (این بازی برای کودکان هشت سال به بالا مناسب است.)

میان 6

  • اسکای فلایر بام لند

اسکای فلایر

  • چرخ و فلک

unnamed 2 1

 

  • وی آر لند VR Land: برای استفاده از این بخش ممنوعیت هایی وجود دارد؛ زنان باردار، افرادی که مشکلات دیسک و ستون فقرات دارند، کسانی که داروهای خواب آور و از این قبیل استفاده می کنند اجازه ورود به بخش وی آر لند را ندارند.

بازی های قسمت غربی دریاچه خلیج فارس

  • راید اسکیت هوایی: محدودیت سن (افراد بالای ۷ سال)  محدودیت قد (حداقل ۱۲۰ سانتی متر، حداکثر ۲۰۰ سانتی متر) محدودیت وزن (حداکثر وزن ۹۰ کیلوگرم)
  • chitgar 04

سینمای شش بعدی چیتگر: محدودیت سن (افراد بالای ۱۲ سال، مناسب برای بالای ۱۶ سال)

5 5 e1571814975973

سافاری پارک وحشت

سافاری

  • ماشین برقی یا کوبنده
  • پیست کارتینگ

بازی های مخصوص کودکان

در سمت غرب دریاچه چیتگر تهران مجموعه ای از بازی های مخصوص کودکان نیز قرار دارد که با نام «زمین بازی و جایزه». تقریبا ۱۰ بازی متنوع در این مجموعه وجود دارد که می تواند برای کودکان بسیار هیجان انگیز باشد.

 

تفریحات آرامش بخش دریاچه خلیج فارس

  • دوچرخه سواری
  • پیاده روی در بخش گذر موج
  • تفریح در ساحل سنگی دریاچه چیتگر
  • عکاسی در دریاچه چیتگر
  • پیک نیک در کنار دریاچه چیتگر
  • ماهیگیری در چیتگر

 

راه های دسترسی به دریاچه چیتگر

مترو: ایستگاه ایران خودرو، اتوبوس های شهرک باقری و دریاچه چیتگر

اتوبوس: پایانه اتوبوس صادقیه، اتوبوس های خط ۳۲۲ به سمت دریاچه چیتگر

ماشین شخصی

مسیر شماره یک: همت غرب، شهید خرازی، خروجی دریاچه شهدای خلیج فارس

مسیر شماره دو: اتوبان آزادگان شمالی، خروجی شهید خرازی، خروجی دریاچه شهدای خلیج فارس

مسیر شماره سه: جاده مخصوص کرج، خروجی ایران خودرو شمالی

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x