مجله اینترنتی تحلیلک

پنجشنبه/ 9 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
دشت راق

معرفی دشت راق یاسوج

دشت راق با 2500 متر ارتفاع از سطح دریا، بین دو کوه با نام ‌های کوه باریک و کوه قوچی واقع شده است. دشت راق از شمال به دمه و میان تنگان، از جنوب به دیلگان، از شرق به چنار و از غرب به رودخانه سادات و کوه ساورز منتهی می‌شود.

همراهان همیشگی مجله اینترنتی تحلیلک، در این بخش قصد داریم با معرفی اماکن گردشگری ایران در خدمت شما باشیم. امیدواریم که شما عزیزان بتوانید به این اماکن زیبا سر بزنید و خوشحال می شویم که تجربه های خودتان را با ما به اشتراک بگذارید. این مطلب به معرفی دشت راق یاسوج در استان کهگیلویه و بویر احمد اختصاص دارد.

دشت راق

دشت راق کجاست؟

دشت راق یاسوج یکی دیگر از جاذبه های گردشگری و مناطق زیبای استان کهگیلویه و بویراحمد است. دشت راق با مساحتی بالغ بر ۵۰ هزار هکتار و پوشش گیاهی متنوع همچون جاشیر، چویل، لاله واژگون، چوک، خرکول، بیلهر، قارچ، ارزن، گینه شلال، بیشک، شهن و… در ۸۵ کیلومتری دهدشت قرار دارد.

دشت راقدشت راق کهگیلویه و بویراحمد با ۲۵۰۰ متر ارتفاع از سطح دریا، بین دو کوه با نام ‌های کوه باریک و کوه قوچی واقع شده است. دشت راق کهگیلویه و بویراحمد از شمال به دمه و میان تنگان، از جنوب به دیلگان، ازشرق به چنار و از غرب به رودخانه سادات و کوه ساورز منتهی می‌شود.

بیشتر بخوانید: معرفی دشت مغان اردبیل

وجود چشمه ساران خنک و فراوانی چون چشمه سیب، چشمه وهل، چشمه چرنگی و ده ‌ها چشمه دیگر از جاذبه ‌های دیگر دشت زیبای راق است که در پایین دست، آبشار تنگ مو (سر توفال) را به وجود می‌آورند.

دشت راق یاسوج زیبایی حیرت انگیز خود را بیش از هر چیز مدیون پوشش متراکم گیاه جاشیر است که در فصل اردیبهشت و خرداد مانند فرشی سبز بر گستره آن کشیده می شود.

دشت راقعدم وجود جاده های ماشین رو برای دسترسی به این منطقه باعث شده که این دشت با عنوان منطقه ای بکر و دست نخورده شناخته شود.

بیشتر بخوانید: دشت النزه گیلان منطقه ییلاقی ماسال

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x