مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 10 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
ضرر در فارکس

دلایل ضرر در فارکس و اشتباه اکثر معامله گران

این آمار مطرح است که چنانچه صد معامله‌گر در ابتدای سال وارد بازار فارکس شوند در پایان سال تنها ۱۰ معامله‌گر دارای بالانسی مثبت خواهند بود. همان‌طور که از آمار پیداست نزدیک به ۹۰ درصد از معامله‌گران فارکس در پایان سال ضرر خواهد کرد. اما چرا؟ در ادامه به بررسی بعضی از دلایل آن می پردازیم

دلایل ضرر در فارکس

این آمار مطرح است که اگر صد معامله‌گر در ابتدای سال وارد بازار فارکس شوند در پایان سال تنها ۱۰ معامله‌گر دارای بالانسی مثبت خواهند بود.

همان‌طور که از آمار پیداست نزدیک به ۹۰ درصد از معامله‌گران فارکس در پایان سال ضرر خواهند کرد.

دلایل ضرر در فارکس

در این خصوص می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱-عوامل روان‌شناختی

به دلیل جدید بودن علوم و تسلط نسبی گروه‌های سنی جوان و کامپیوتر و اینترنت و تمایل این گروه سنی به یک‌ شب پول‌دار شدن و ناتوانی در غلبه بر حرص و طمع و عدم استفاده از اصول صحیح مدیریت پول و ریسک و…

۲-حجم عظیم اطلاعات مؤثر بر فرآیند نوسانات ارز

نوسانات ارز تابع عوامل بسیار زیادی همچون عوامل اقتصادی، سیاسی‌، اجتماعی و… هستند که هر کدام از این عوامل در شرایط متفاوت قدرت تاثیرگذاری متفاوتی دارند و اغلب معامله‌گران شکست‌خورده بدون توجه کافی به همه عوامل و متحرک های ذکر شده به تحلیل می‌پردازند.

پس چندان هم تعجب‌آور نخواهد بود اگر معامله‌گر از تحلیل خودش نتیجه نگیرد و نتیجه برعکس رخ دهد.

البته با تمرین و پشتکار زیاد بخش زیادی از این ضرر جبران می شود.

دلایل ضرر در فارکس
دلایل ضرر در فارکس

۳-ماهیت خاص بازار ارز

به‌ خاطر وسعت و پویایی بسیار زیاد بازار ارز و ورود حجم عظیمی از سرمایه در مقاطع زمانی خاص که برای یک معامله‌گر غیر قابل‌ پیش‌ بینی است و باعث می‌شود قواعد بازار برای مدتی به‌ هم خورده و نوسانات به جهاتی بروند که قواعد تحلیلی معامله‌گر نیستند. این حالت باعث از بین رفتن سرمایه‌های بسیار کم اشخاص می‌شود.

البته این اتفاق به‌ ندرت پیش می‌آید و در صورتی‌ که این اتفاق بیفتد اگر معامله‌گر از ابزارهایی همچون حد ضرر استفاده کند معمولاً ضررش بسیار محدود و کنترل‌ شده باقی می‌ماند، ولی آن‌هایی که در این مواقع متضرر می‌شوند کسانی هستند که در اکثر معاملات قبلی خود سود کسب کردند و این امر باعث می‌شود به تصور این‌که دیگر می‌توانند کاملاً بازار را تحلیل کنند از حد ضرر استفاده نکرده‌اند.

۴-حجم کم سرمایه‌ها و ریسک بسیار زیاد در معاملات

معامله با سرمایه کم و استفاده از Leverageهای بسیار زیاد مثل پرواز یک هواپیما در ارتفاع پایین است.

هرچه سرمایه کمتر و Leverage بیشتر باشد حاشیه ریسک و قدرت مانور کمتری دارید و احتمال برخورد و از بین رفتن بیشتر می‌شود.

هیچ‌ وقت نباید انتظار رسیدن به یک میلیون دلار را با سرمایه اولیه‌ای تنها معادل ۱ یا ۲ هزار دلار در کمتر از یک‌ سال داشته باشید، البته همان‌طور که می‌دانید پتانسیل معاملاتی بسیار بیشتر از این مبلغ هم در بازار وجود دارد ولی استفاده از تمامی حرکت‌های بازار ریسک شما را افزایش می‌دهد.

توجه داشته باشید که هیچ روش ثابت و مؤثری که باعث شود یک معامله‌گر مبتدی در مدت کوتاهی به یک معامله‌گر حرفه‌ای و موفق تبدیل شود وجود ندارد.

معامله‌گری مثل مشاغل پزشکی، مهندسی و… نیازمند آموزش مناسب برنامه‌ریزی و تمرین است که تمامی این مطالب نیازمند صرف هزینه وقت تلاش و پشتکار زیاد است.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x