مجله اینترنتی تحلیلک

شنبه/ 1 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.

طراحی داخلی منزل با دکوراسیون سبک صنعتی

سبک دکوراسیون صنعتی یکی از سبک های دکوراسیون پرطرفدار ماست که با به کار بردن گرما و صمیمیت عناصر قدیمی در کنار عناصر شیکِ مدرن، جلوه ای خاص و منحصر به فرد در محیط خانه به وجود می آورد.

دکوراسیون داخلی منزل به سبک صنعتی

 

تعریف دکوراسیون سبک صنعتی

سبک دکوراسیون صنعتی یکی از سبک های دکوراسیون پرطرفدار است که با به کار بردن گرما و صمیمیت عناصر قدیمی در کنار عناصر شیکِ مدرن، جلوه ای خاص و منحصر به فرد در محیط خانه به وجود می آورد.

این سبک بر خلاف دیگر سبک های دکوراسیون، تلاش می کند تا مصالح ساختمانی را بدون هیچ پوششی در فضای داخلی منزل، در معرض نمایش بگذارد. این نوع دکوراسیون در انتخاب و چیدمان مبلمان و اثاثیه به کارایی آن ها نیز توجه می کند و از آن ها اغلب برای دیزاین خانه ها و واحدهای آپارتمانی با سقف بلند، خانه های مدرن و فضاهای اداری و تجاری استفاده می شود.

industrial interior design styles denver

تا چندی پیش سبک دکوراسیون صنعتی اصلا به عنوان یک سبک شناخته نمی‌شد و تنها بخشی از زندگی روزمره کاری به حساب می‌آمد، ولی این سبک کم‌کم به دلیل عدم وجود تظاهر در آن و جذابیت بصری ناشی از وجود سطوح کاربردی، معماری بدون روکش و استفاده از اشیای یافته شده و بازمصرف شده، توجه‌ها را به خود جلب کرد.

این سبک ناگهان تبدیل به گرایشی پرطرفدار شد و هیچ نشانی از افول مقبولیت آن هم دیده نمی‌شود و این روزها چه در فضای داخلی لوکس و چه در فضاهای ساده، می توان شاهد استفاده از سبک دکوراسیون صنعتی بود.

انقلاب صنعتی یک روند سریع و غیرقابل کنترل از رشد و پیشرفت در همه زمینه‌ها بود که دهه‌ها قبل به راه افتاد، اما اثرات آن همچنان در حال وقوع بوده و نتایج آن کاملاً قابل لمس است. این موضوع در بخش دکوراسیون نیز صدق می‌کند. این موضوع نیز ناشی از وجود حس عدم سیری پذیری بشر و کسب کمال در هر سطح و زمانی از زندگی است. همین حس تشنگی باعث شده تا در هر موضوعی به دنبال تمایزها و پیشرفت‌ها حرکت کند.

در سبک دکوراسیون صنعتی نیز پس از پدید آمدن انواع دکوراسیون‌ها، طراحان به این فکر افتادند که سبک هایی هم مدرن و هم کلاسیک ابداع کنند، پس در یک بازه زمانی نسبتاً کوتاه تعداد دکوراسیون‌ها افزایش زیادی پیدا کرد. در بخش دکوراسیون صنعتی که فرزند همین دوره است، خانه‌هایی با روند مکانی، زمانی و حتی جنسیتی با سبک دکوراسیون صنتعی شکل گرفته است.

 

Vintage and Industrial Style Kitchens 14

 

سبک صنعتی را به منزل خود بیاورید

آنچه در سبک صنعتی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، کاربردی بودن فضا است. عناصری که در طراحی دکوراسیون به این سبک مورد استفاده قرار می گیرند، کاملاً کاربردی هستند و جنبه تزیینی ندارند.

سبک صنعتی فضایی سرد و بی روح ایجاد می کند و استفاده از فلزات خصوصاً آلومینیوم دلیل اصلی این حس است. اگر مجذوب سادگی و منحصر به فرد بودن این سبک شده اید، می توانید آن را در هر مکانی که علاقه دارید، به کار ببرید.

 

Industrial Style 5

 

مصالح ساختمانی ساده

استفاده از مصالح ساختمانی ساده، آجر، بتن، سطوح فلزی و چوبی

 

دکوراسیون داخلی منزل به سبک صنعتی

 

رنگ های خنثی و طبیعی

در سبک دکوراسیون صنعتی استفاده از رنگ های روشن و سر زنده هیچ کاربردی ندارد و به جای آن باید از ترکیب رنگ های خنثی و رنگ های طبیعی، استفاده شود. بهتر است بدانید که اغلب برای از بین بردن فضای سرد و خشک دکوراسیون صنعتی، رنگ های قهوه ای و خرمایی به عنوان رنگ غالب در نظر گرفته می شود و از دیگر رنگ های خنثی برای دکوری ها و وسایل کوچک تر استفاده می شود.

همچنین همان طور که قبلا اشاره کردیم، با استفاده از مصالحی مانند چوب، فلز و آجر می توانید رنگ های طبیعی را وارد فضای داخلی کنید و به آن جلوه ای صنعتی ببخشید. البته که رنگ خاکستری در کنار رنگ سفید نیز یک ترکیب فوق العاده در سبک دکوراسیون صنعتی محسوب می شود که می توانید از این ترکیب نیز استفاده کنید.

 

دکوراسیون داخلی منزل به سبک صنعتی

 

مبلمان و وسایل مناسب

از وسایلی که شکل و ظاهرشان از اثاثیه کارخانجات و آزمایشگاه های قدیمی الهام گرفته شده است، استفاده کنید. وسایل چوبی و فلزی در مبلمان و وسایل دکوراسیون صنعتی جایگاه مهمی دارند.

 

home design

 

استفاده از تابلو نقاسی و قاب عکس

برای از بین بردن فضای یکنواخت دکوراسیون صنعتی بهتر است از یک یا دو قطعه بزرگ از تابلوهای نقاشی و یا قاب عکس برای تزیین دیوار استفاده کنید.

دکوراسیون داخلی منزل به سبک صنعتی

 

استفاده از طراوت گیاهان

همچنین می توانید از گیاهان برای ایجاد طراوت و سر زندگی در محیط دکوراسیون صنعتی استفاده کنید.

the living room where a large industrial style window facilitates plenty of sunlight

 

استفاده از لوله ها و اتصالات نمایان

یکی از عناصر اصلی در سبک دکوراسیون صنعتی، لوله ها و اتصالات نمایان هستند. بنابراین اگر قصد تغییر کاربری انبارها و فضاهای صنعتی را دارید، به هیچ وجه آن ها را مخفی نکنید.

exposed copper pipes in industrial dining room

 

منابع روشنایی

اغلب در این سبک از آباژورهای پایه بلند و آویزهای روشنایی ساده با جنس فلزی استفاده می شود. البته ناگفته نماند که آباژورها و آویزهای قدیمی نیز برای این سبک مناسب هستند.

دکوراسیون داخلی منزل به سبک صنعتی

 

سبک معماری اکسپوز

مورد دیگر سیم کشی‌های ساختمان را به جای مخفی کردن در بین دیوارها و سقف، به صورت روکار و بر روی دیوارها انجام دهید.

دقت کنید که مواردی از این دست در سبک دکوراسیون صنعتی امری کاملاً طبیعی و عادی به حساب می‌آید. زیبایی شناسی در این سبک رنگ باخته و جای خود را به بهره بردن هر آنچه که قابل عرضه است، داده است. این دیدگاه ناتمام طرفدارانی دارد که با همین طرح و سبک خانه‌های خود را دیزاین می‌کنند. این ویژگی در این سبک بسار مهم است.

دکوراسیون داخلی منزل به سبک صنعتی

دکوراسیون صنعتی تلفیقی از سبک مدرن و سبک های قدیمی است و مناسب افرادی است که خواهان یک زندگی با ترکیب این دو سبک هستند.

در سال های اخیر طراحی داخلی به سبک صنعتی رواج یافته و به عنوان یک سبک ترکیبی در نظر گرفته می شود که طرفداران خاص خود را دارد.

این سبک بیشتر در کشورهای اروپایی کاربرد دارد و استفاده از رنگ های خنثی در آن باعث شده این دکوراسیون کمی سرد به نظر برسد و با روحیه تمام افراد همخوانی نداشته باشد. در واقع سبک صنعتی برای آن دسته افرادی مناسب است که روحیه ای جدی و خشک دارند و یک خانه با وسایل ضروری برای زندگی را نسبت به خانه های گرم با رنگ های شاد و المان های تزیینی ترجیح می دهند.

 

بیشتر بخوانید

 

امیدواریم از این مطلب که به دکوراسیون داخلی منزل به سبک صنعتی اختصاص داشت، لذت برده باشید.

 

مجله اینترنتی تحلیلک