مجله اینترنتی تحلیلک

شنبه/ 1 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.

دکوراسیون داخلی منزل و آشنایی با انواع آن از مدرن تا صنعتی

باید دقت داشته باشیم یکی از اصولی ترین و مهم ترین کارها در انتخاب انواع دکوراسیون منزل، شناخت سبک های دکوراسیونی است. اینکه شما بدانید هر سبکی دقیقا چه ویژگی هایی دارد و با چه قوانینی طراحی می شود می تواند در طراحی درست و قانونمندی از دکوراسیون خانه برایتان موثر باشد.

باید دقت داشته باشیم که یکی از اصولی ترین و مهم ترین کارها در انتخاب انواع دکوراسیون داخلی منزل، شناخت سبک های دکوراسیونی است. اینکه شما بدانید هر سبکی دقیقا چه ویژگی هایی دارد و با چه قوانینی طراحی می شود، می تواند در طراحی درست و قانونمندی از دکوراسیون خانه برایتان موثر باشد. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا شما را با ۵ سبک دکوراسیون داخلی منزل برای چیدمان منازل ایرانی شما عزیزان آشنا کنیم …

دکوراسیون داخلی منزل به سبک مدرن

یکی از مهم ترین سبک های دکوراسیونی، سبک مدرن است. در رابطه با این سبک می توان گفت: این سبک بر فرم های شسته رفته، الگوهای معاصر، مصالح طبیعی و یک جریان یکپارچه بین فضاهای داخلی و خارجی، ترکیبی از آسایش واقعی و شیک بودن به ارمغان می آورد. ظاهر این سبک بین طبیعت و تصنع یعنی آنچه به صورت طبیعی در دنیا وجود دارد و آنچه ساخته دست بشر است، پل می زند.

دکوراسیون داخلی منزل به سبک مدرن
دکوراسیون داخلی منزل به سبک مدرن

دکوراسیون داخلی منزل به سبک کلاسیک

سبک کلاسیک، در واقع یکی از پرطرفدارترین سبک ها در دکوراسیون داخلی منزل ایرانی است که خیلی از ما به خوبی با آن آشنا هستیم. سبک کلاسیک (سنتی غربی)، از مبلمان آنتیک گرفته تا پارچه‌های گل‌دار چاپی، گاهی به‌عنوان یک سبک قدیمی و منسوخ شناخته می شود، اما چنین چیزی درست نیست. اگرچه ظاهر این سبک الهام‌ گرفته از گذشته است، اما واقعا هدفش راحتی در خانه است.

همه عناصر حسی آشنا دارند و به شیوه‌ای درست در جای خود قرار گرفته‌اند.

در یک طراحی سنتی همه چیز از مبلمان گرفته تا محل قرارگیری مبل‌ها در تعادل است. مبلمان تمایل دارد تا در یک چیدمان رسمی قرار گیرد تا دیگران در آن به گفتگو دعوت شوند و در امتداد محور اتاق قرار گیرد. البته دلیلی ندارد که در این سبک همه‌ چیز در هماهنگی باشند، اما این سبک مناسب کسانی نیست که به ناهماهنگی و شیوه‌های تلفیقی علاقه دارند. اگرچه نباید خیلی از تقارن دور شوید، اما راه‌های زیرکانه‌ای وجود دارند که فضای خانه را از داشتن جلوه‌ای ایستا دور می‌کنند.

دکوراسیون داخلی منزل به سبک کلاسیک
دکوراسیون منزل به سبک کلاسیک

دکوراسیون داخلی به سبک صنعتی

با صنعتی شدن زمانه، هنرمندان بیکار ننشسته اند و توانسته اند خلاقانه در تمامی هنرها و به خصوص معماری، صنعت را به کار بگیرند و به سبک صنعتی آن را بشناسند؛ در این سبک استفاده جسورانه از آهن آلات و صنعت در گوشه و کنار دکوراسیون به چشم می خورد، البته برخی افراد این سبک را با سبک هایتک یکی می دانند، که در اصل سبک هایتک تلفیق تکنولوژی پیشرفته با صنعت است.

دکوراسیون داخلی به سبک صنعتی

بیشتر بخوانید: طراحی داخلی منزل با دکوراسیون سبک صنعتی

دکوراسیون داخلی منزل به سبک روستیک

ویژگی سبک روستیک استفاده از اشکال و بافت ارگانیک طبیعت در دکوراسیون داخلی است؛ در واقع بافت های طبیعی مانند چوب، نی و حصیر از مصالح غالب این سبک است. زمانی که شما وارد فضایی با سبک روستیک می شوید، حال و هوای خانه و زندگی ساده روستایی برای شما تداعی می شود. در این مدل دکوراسیون بیشتر وسایل چوبی و وینتیج را می بینید که در کنار هم یک کل منسجمی خلق می کنند.

دکوراسیون منزل به سبک روستیک
دکوراسیون داخلی منزل به سبک روستیک

بیشتر بخوانید: طراحی داخلی منزل به سبک دکوراسیون روستیک

دکوراسیون داخلی به سبک مدیترانه ای

سبک مدیترانه ای در دکوراسیون یکی از سبک های معماری است که تداعی کننده ای از فضای باز علی الخصوص دریا و نور خورشید است؛ طراحان برای ایجاد این تداعی از رنگ های شاد و یا از نور و هوای فضای بیرون استفاده می کنند.

سبک مدیترانه ای

بیشتر بخوانید: طراحی داخلی منزل به سبک دکوراسیون مدیترانه ای

۵ سبک از جذاب ترین طراحی دکوراسیون برای چیدمان منزل ایرانی شما معرفی شد، اما برای انتخاب بهترین سبک می توان به این نکات مانند: آب و هوا، موقعیت جغرافیایی (نور شمالی و جنوبی)، ابعاد و اندازه (مساحت فضا و ارتفاع دیوار)، روابط فضاها و در نهایت سلیقه و روحیات فردی تان توجه کنید.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x