مجله اینترنتی تحلیلک

پنجشنبه/ 6 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
دکوراسیون داخلی منزل به سبک مدیترانه ای

طراحی داخلی منزل به سبک دکوراسیون مدیترانه ای

یکی از این سبک های زیبا و محبوب در دکوراسیون داخلی، سبک مدیترانه ای است. این نوع دکوراسیون از سبک های مختلف بومی، اروپایی و روستیک و تم های جغرافیایی اسپانیا، ایتالیا و یونان بهره برده است و در نهایت به مفهومی لوکس، شیک و در عین حال راحت و دوستانه منجر شده است.

دکوراسیون مدیترانه ای

تعریف دکوراسیون مدیترانه ای

یکی از سبک های زیبا و محبوب در دکوراسیون داخلی، سبک مدیترانه ای است. در تعریف سبک مدیترانه ای باید گفت که این نوع دکوراسیون از سبک های مختلف بومی، اروپایی و روستیک و تم های جغرافیایی اسپانیا، ایتالیا و یونان بهره برده است و در نهایت به مفهومی لوکس، شیک و در عین حال راحت و دوستانه منجر شده است.

سبک دکوراسیون مناطق ذکر شده دارای شباهت های بسیار زیاد و در عین حال تفاوت هایی در زمینه هایی مانند ترکیب رنگ های به کار رفته، طرح ها و سلایق فرهنگی خاص هر منطقه است.

مجموع این مفاهیم و ترکیبات، دکوراسیون داخلی زیبا و چشم نواز مدیترانه ای را ایجاد کرده است. برای مثال رنگ های گرم، قوی و خیره کننده ای مانند قرمز و نارنجی در این سبک از ایتالیا، رنگ های اصطلاحا ساحلی (آبی فیروزه ای و خالص، سفید و شنی) از یونان و رنگ های جسورانه و پر نشاط این سبک مدیون سبک اسپانیایی هستند.

خیال انگیزی سبک مدیترانه ای، تصاویری از سکونتگاه های ساحلی، آب های درخشان فیروزه ای، روزهای آفتابی و غروب های پر احساس را تداعی می کند. زیبایی ساده این سرزمین به واسطه خانه های خیره کننده اش منعکس می شود.

دکوراسیون مدیترانه ای

دکوراسیون مدیترانه ای
دکوراسیون داخلی منزل به سبک مدیترانه ای

دکوراسیون مدیترانه ای

سبک مدیترانه ای را به منزل خود بیاورید

رنگ ها

رنگ ها در دکوراسیون مدیترانه ای هم می توانند جیغ باشند و هم خاکی. تناژهای جیغ موجود در جواهرات و سنگ های گران بها مانند بادمجانی، سبز زمردی، آبی لاجوردی و زرد آفتابگردانی در کنار زمینه های خاکی قرار می گیرند تا بازتابی از رنگ های خنثی در این ناحیه باشند. اگر مردد هستید کل دیوارهای خود را با یک رنگ جیغ بپوشانید، می توانید تنها برای برجسته کردن بعضی قسمت ها آن ها را به کار ببرید.

رنگ ها در دکوراسیون داخلی سبک مدیترانه ای
رنگ ها در دکوراسیون مدیترانه ای

دکوراسیون مدیترانه ای

بافت دیوارها

دیوارهای بافت دار گچ بری شده در خانه های سنتی مدیترانه ای رایج هستند. بافت ها از بافت های صاف و ظریف (مانند گچ بری ونیزی) تا بافت های درشت و زیاد طبقه بندی می شوند. شما می توانید بافت های برجسته بر روی دیوار ها ایجاد کنید، با کمی خلاقیت، ظاهر بافت های برجسته را توسط افزودن دانه های قهوه یا شن و ماسه به رنگ دیوارهای تمام شده شبیه سازی کنید.

Mediterranean interior

دکوراسیون مدیترانه ای

کفپوش

اکثر خانه های کلاسیک مدیترانه ای پوشیده از کفپوش های تایلی (کاشی) بوده اند. دلیلش نگهداری آسان، مقاومت و خنک بودن آن ها است. تراکوتا رایج ترین کفپوش است، در حالی که سنگ آهک و سنگ مرمر معمولا در بیشتر خانه های گران قیمت استفاده می شود. شما می توانید تعدادی کاشی با رنگ آمیزی دستی یا تراکوتا را برای حاشیه پیرامونی اتاقتان یا خیزهای راه پله یا قاب کردن یک دیوار به کار ببرید. ضمنا استفاده از تعداد کمی کاشی در ورودی یا در امتداد یک مسیر بیرونی می تواند اثر بخشی بالا با هزینه کمی داشته باشد.

کفپوش در دکوراسیون داخلی سبک مدیترانه ای
کفپوش در دکوراسیون داخلی سبک مدیترانه ای

دکوراسیون مدیترانه ای

مبلمان

مبلمان ها در این سبک طراحی داخلی اغلب بزرگ، محکم، روستیک و دارای حکاکی دستی هستند. قطعات روکش شده اغلب دارای چرم یا روکش های نقش دار در کنار عناصر نمایان و چوبی حکاکی شده هستند. به دنبال قطعاتی باشید که دارای ویژگی کهنگی در قالب اروپایی کلاسیک باشند و یا حتی می توانید از آینه های چوبی روستیک، گنجه های حکاکی شده یا چهارپایه های کوچک نیز استفاده کنید.

decorating with antiques peter dunham living room 1582736365

دکوراسیون مدیترانه ای

پرده و لوازم پارچه ای

منسوجات پنبه ای، پشمی و ابریشمی همه اتاق های خانه مدیترانه ای را آراسته می کردند. فرش ها، پرده ها و بالشت های زیبا گاهی با بافت های سنگین تر ایجاد می شدند تا ظاهر یک پارچه نقش دار را شبیه سازی کنند. چند متر پارچه نقش دار سنگین بخرید و به دیوار آویزان کنید. این پروژه ساده تنها به یک لبه پاکتی دوخته شده در حاشیه بالای پارچه نیاز دارد تا بتوان آن را از میله فرفورژه پرده آویزان کرد.

Palampore Stripe curtains Mark D Sikes Coastal Living September 2017 2D

دکوراسیون مدیترانه ای

آهن

آهن کار شده (فرفورژه) می تواند به عنوان تجهیزات ساده ای مثل پایه آباژور، شمع دان یا چلچراغ یا در عناصر بزرگ تر معماری به کار رود. در گذشته اغلب تزیینات طوماری به شکل استادانه استفاده می شدند اما امروزه بیشتر جلوه های مدرن می توانند به یک فضا هویت شخصی بدهند. ابزارآلات آهنی روشی بسیار مقرون به صرفه تر برای کاربرد این متریال در منزلتان است. در طراحی های مدیترانه ای کلاسیک می توانید از دستگیره های در، لولاها و ابزار کابینت آهنی استفاده کنید.

LR 4 Full

دکوراسیون مدیترانه ای

نور و درخشش

خانه های مدیترانه ای همیشه سرشار از نور طبیعی فراوان هستند. این خانه ها بدون پنجره های بزرگ، قاب های نشاط بخش پنجره و نسیم مداوم دریا، گویی چیزی کم دارند. از رنگ های روشن، پرداخت های براق و آینه برای انعکاس نور در منزلتان استفاده کنید. پرده های سنگین را با حریر جایگزین کنید یا پرده ها را بالاتر یا کنارتر از حاشیه پنجره ها ببرید. این کار باعث می شود بیشترین مقدار نور به درون خانه تان راه یابد، در عین اینکه کوچکی پنجره تان را مخفی می کند.

6e71c9f9f109ab48fcc8f30e91bb7676

بیشتر بخوانید

 

امیدواریم آنچه در تعریف و اطلاعات مربوط به دکوراسیون داخلی مدیترانه ای برای شما عزیزان ارائه نمودیم، مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

 

مجله اینترنتی تحلیلک