مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 31 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
برشی از کتاب خیره به خورشید نگریستن؛ دیر یاد می گیریم چطور زندگی کنیم

دیر یاد می گیریم چطور زندگی کنیم/ برشی از کتاب خیره به خورشید نگریستن اثر اروین د یالوم

کتاب بزرگترین هدایتگر ما انسان ها در مسیر زندگی و خواندن آن یکی از عوامل مهم برای رسیدن به موفقیت است. برای شمایی که در گیر و دار زندگی فرصتی برای مطالعه و خواندن ندارید بخش های زیبا و تجربه آفرینی از بهترین کتاب های تاریخ آماده کرده ایم تا مسیر موفقیت برای شما هموار شود.

دیر یاد می گیریم چطور زندگی کنیم / برشی از کتاب خیره به خورشید نگریستن

یکی از عوامل رسیدن به موفقیت در زندگی کتاب خواندن است. کتاب ها قدرت عظیمی دارند و به راحتی می توانند ما را از خستگی و کشمکش های روزانه جدا کرده و به دنیایی پر از آرامش و هیچان ببرند.

کتاب ها به راحتی می توانند با روایت های درست و زیبایشان برای ما چراغ راهی باشند تا به بی راهه نرویم و ما را به مسیر درست هدایت کنند.

هر کتابی با هر عنوانی و با هر محتوایی نکاتی را در درون خود گنجانده که با خواندن و درک کردن آن ها به راحتی می توان در طول مسیر زندگی بر سختی ها فائق شد و به موفقیت رسید.

این بخش برای آن هایی است که در طول روزمرگی های زندگی فرصت نمی کنند کتابی را بگشایند، دل به دل آن دهند و در آن غرق شوند. ما برای شما برش های زیبا و مهمی را از بهترین کتاب های تاریخ گردآوری کرده ایم تا با خواندن آن ها روح شما نیز تغذیه شود.

همراه ما باشید؛ برشی از کتاب خیره به خورشید نگریستن با عنوان دیر یاد می گیریم چطور زندگی کنیم

برشی از کتاب خیره به خورشید نگریستن؛ دیر یاد می گیریم چطور زندگی کنیم
»برشی از کتاب خیره به خورشید نگریستن؛ دیر یاد می گیریم چطور زندگی کنیم«

برشی از کتاب خیره به خورشید نگریستن؛ دیر یاد می گیریم چطور زندگی کنیم

بسیاری از افراد معتقدند هنگام مواجهه با مرگ، تغییرات ماندنی و چشمگیر در آنان بیشتر می‌شود.

وقتی حدود ده سال روی بیمارانی که به علت سرطان رو در روی مرگ قرار گرفته بودند، کار کردم، متوجه شدم بسیاری از آن‌ها به جای اینکه تسلیم یأس و ناامیدی شوند، به نحو شگفت‌ انگیز و مفیدی متحول می‌شوند. زندگی خود را با رعایت حق‌ تقدم‌ها دوباره برنامه‌ریزی می‌کنند و دیگر به چیزهای بی‌اهمیت بها نمی‌دهند.

قدرت نه گفتن پیدا می‌کنند و کارهایی را که واقعا دوست ندارند انجام نمی‌دهند. با افرادی که دوست‌شان دارند صمیمانه‌ تر ارتباط برقرار می‌کنند. آن‌ها از حقایق اساسی زندگی، تغییر فصول، زیبایی طبیعت و آخرین کریسمس یا سال جدیدی که پشت سر گذارده‌اند، از صمیم قلب قدردانی می‌کنند.

حتی بعضی از افراد با نگاه جدیدی که به زندگی پیدا کرده بودند، می‌گفتند ترس آن‌ها از مردم کمتر شده است، قدرت ریسک بیشتری پیدا کرده‌اند و از بابت طردشدگی، کمتر نگرانند. یکی از بیمارانم اظهارنظر خنده‌‌داری می‌کرد: “سرطان، روان‌ رنجوری را درمان می‌کند.”

بیمار دیگری می‌گفت: “حیف که تا حالا منتظر ماندم. حالا که سراسر بدنم را سلول‌های سرطانی فرا گرفته، تازه یاد گرفتم چطور زندگی کنم!”

خیره به خورشید نگریستن
نوشته “اروین د یالوم”

بیشتر بخوانید:

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x