مجله اینترنتی تحلیلک

یکشنبه/ 9 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
اقامت امارات

رایج‌ترین روش گرفتن اقامت امارات

برای اخذ اقامت امارات روش‌های متعددی وجود دارد که یکی از رایج‌ترین این روش‌ها ثبت شرکت است، امیدواریم با ارائه این اطلاعات در آگاهی بیشتر شما برای انتخاب مسیر درست گامی مفید برداشته باشیم.

در سال‌های اخیر امارات متحده عربی یکی از بهترین و رویایی‌ترین کشورهای جهان برای زندگی و ایجاد کسب و کار و تجارت شده است. برای اخذ اقامت امارات مانند سایر کشورهای جهان روش‌های مختلفی از جمله خرید ملک، ثبت شرکت، تحصیل، اقامت کاری و… وجود دارد، اما در این میان وجود مزیت مهمی چون مالیات صفر درصد بر درآمد در کشور امارات زمینه‌ساز این موضوع شده است که تعداد بسیار زیادی از افراد به این فکر بیفتند که کسب و کارهای بین المللی خود را در دبی و مناطق دیگر امارات راه‌اندازی کنند و با ثبت شرکت در امارات به تجارت و کار خود رونق بخشند.

شرایط زندگی در امارات

امارات متحده عربی که از آن به اسم امارات یاد می‌شود، کشوری است که از نظر جغرافیایی در غرب آسیا و در شرق شبه‌جزیره عربستان قرار دارد، این کشور در همسایگی کشورهای عمان و عربستان سعودی دارای مرز مشترک است همچنین از طریق خلیج فارس با ایران، بحرین و قطر مرتبط خواهد بود.

پایتخت آن ابوظبی است و پرجمعیت‌ترین شهر آن دبی است که در حال حاضر به عنوان یک مرکز اقتصادی بین‌المللی قرار دارد. دبی از بزرگترین و لوکس‌ترین شهرهای کشور امارات است و زندگی در آن بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود. مهاجران بسیاری از نقاط مختلف جهان در دبی ساکن هستند. جالب است این را بدانید که حدود ۸۰ درصد جمعیت دبی را مهاجران تشکیل می‌دهند.

همان‌طور که در ابتدای مطلب گفتیم برای اخذ اقامت امارات راه‌های متفاوتی وجود دارد. از مواردی که برای زندگی در دبی باید به آن توجه داشته باشید آب و هوای این منطقه است، که ۶ ماه از سال دارای آب و هوای مطبوعی است اما در شش ماه دوم سال گرمای شدیدی دارد. زندگی در دبی از لحاظ اجتماعی فوق‌العاده است.

اقتصاد پیشرفته، وجود باشگاه‌های متنوع، سیستم بهداشت عالی، استفاده از استانداردهای معتبر آموزشی از مزایای عالی زندگی در دبی به شمار می‌رود. همچنین در این شهر رستوران‌های متنوع فراوانی وجود دارد. دبی بسیار امنیت بالایی دارد و از شهرهایی است که در آن مخصوصا در شب‌ها جنب و جوش فراوانی را خواهید دید. علاوه بر موارد فوق دبی از نظر گردشگری و صنعت توریست نیز بسیار فعال و پیشرفته است و همان‌طور که قبل‌تر گفتیم از مهم‌ترین عواملی که مهاجران فراوانی را به امارات می‌کشاند نبود مالیات بر درآمد خواهد بود.

از معایب زندگی در دبی می‌توان به ترافیک آن و هزینه بالای مسکن و تحصیل اشاره کرد که افراد باید درآمد بالایی داشته باشند تا دچار مشکل نشوند.

هزینه ثبت شرکت در دبی

اقامت امارات

همان‌طور که دریافتید از رایج‌ترین روش‌های اخذ اقامت امارات ثبت شرکت در دبی است. مجوزات ثبت شرکت در دبی یا مناطق دیگر امارات در ۳ دسته قرار می‌گیرند:

مجوز تجاری Commercial LLicens

مجوز صنعتی Industrial License

مجوز حرفه‌ای Professional License

نرخ مالیات صفر و تجارت بین‌المللی از ویژگی‌های ثبت شرکت در دبی خواهد بود. همچنین مهم‌ترین مزیت این روش اخذ اقامت دبی با همراهی خانواده است. مالکیت صد در صد بدون نیاز به شریک اماراتی هم از مزایای مهمی هستند که این کشور را  برای فعالان اقتصادی و تجار بسیار جذاب کرده است.

در تعیین هزینه‌های ثبت شرکت دبی چندین عامل مهم دخیل هستند، منطقه مورد نظر برای راه‌اندازی شرکت یا کسب و کار، نوع مجوز شرکت و تعداد شرکا از مهم‌ترین فاکتورهایی هستند که در هزینه ثبت شرکت دبی و امارات تاثیرگذار هستند.

قابلیت داشتن حساب در دبی برای کدام دسته افراد می‌باشد؟

افتتاح حساب در امارات برای طیف وسیعی از اشخاص مانند افرادی که دارای اقامت دبی هستند، اما تبعه امارات نیستند، کارمندان موسسات بومی یا بین المللی، کسب‌ و کارهای تجاری مختلف و… لازم و کارآمد خواهد بود. همچنین بازگشایی حساب بانکی برای افراد غیر بومی در هر نقطه‌ای از دنیا، تابع قوانین و شرایط خاصی خواهد بود. بهتر است بدانید که نوع حساب بانکی با توجه به فعالیت و ترجیحات فرد متقاضی مشخص خواهد شد.

اقامت امارات

بعد از این‌که افراد موفق به افتتاح حساب بانکی در دبی شوند، این امکان فراهم می‌شود که از خدمات بانکی و دیگر مزیت‌های آن بهره مند شوند. افرادی که از طریق ثبت شرکت نسبت به دریافت اقامت اقدام کرده‌اند پس از دریافت کارت اقامت (ID Card) خود باید، باید برای شروع فعالیت خود یک حساب بانکی افتتاح نمایند. بعد از تمامی این مراحل برای ثبت شرکت در دبی افراد می‌توانند برای اخذ اقامت خانواده خود اقدام نمایند و از همراهی همسر و فرزندان خود بهره‌مند شوند. همچنین این امکان فراهم می‌شود که صاحبان کسب و کار با صدور جاب آفر نیروی مورد نظر برای فعالیت خود را جذب کنند.

جمع بندی

برای اخذ اقامت امارات روش‌های متعددی وجود دارد که یکی از رایج‌ترین این روش‌ها ثبت شرکت است، امیدواریم با ارائه این اطلاعات در آگاهی بیشتر شما برای انتخاب مسیر درست گامی مفید برداشته باشیم.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x