مجله اینترنتی تحلیلک

پنجشنبه/ 6 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
رفع بی حوصلگی کودک

۵ گام مهم برای رفع بی حوصلگی کودک

 بی حوصلگی کودکان مساله ناراحت کننده ای است که اغلب والدین امروزه با آن درگیر هستند. والدین اغلب کودک را وادار می کنند تا خودش برای این مشکل را حلی پیدا کند که این روش درستی نیست. پدر و مادرها باید همواره نسبت به این موضوع احساس مسئولیت داشته باشند و با روش های درست به رفع بی حوصلگی کودکانشان بپردازند.

«۵ گام مهم برای رفع بی حوصلگی کودک»

بازی کردن یکی از راهکارهای سرگرم شدن کودکان است و اما گاهی اوقات کودکان نیز از بازی کردن یا تفریح احساس لذت نمی کنند و مدام اقرار به بی حوصلگی می کنند.

کودکان امروزه گاهی به قدری بهانه گیر می شوند که با کوچکترین دلیلی بی حوصله شده و از کوره در می روند و والدین همیشه به دنبال کارهایی هستند تا رفع بی حوصلگی کودک را انجام دهند.

با اینکه رفع بی حوصلگی کودک کار بسیار سخت و دشواری است اما والدین با انجام برخی کارها و برنامه های خاص می توانند برای رفع بی حوصلگی کودک اقداماتی را انجام دهند.

با ما باشید؛ ۵ گام مهم برای رفع بی حوصلگی کودک

رفع بی حوصلگی کودک

۵ گام مهم برای رفع بی حوصلگی کودک

قبل از هر چیز بپذیرید که اگر فرزندتان دچار بی‌حوصلگی شده و نمی‌ توانید او را سرگرم کنید، به هیچ عنوان گناهکار نیستید. به جای احساسات منفی، به راهکارهای زیر فکر کرده و سطح اثرگذاری آنها را در مورد کودک خود بررسی کنید

۱. وضعیت خستگی و یا گرسنگی فرزندتان را پایش کنید. در واقع ممکن است علت بی حوصلگی، تنها کاهش سطح انرژی در اثر کم خوابی یا تغذیه نامناسب باشد.

۲. به فرزندتان آموزش دهید که دلیلی برای هراس از احساسات منفی معمولی از جمله بی‌حوصلگی وجود ندارد و بهترین کار رو به رو شدن با آن است. بی‌حوصلگی سیگنالی است که لزوم تغییر را به فرد نشان می‌دهد و می‌تواند در صورت استفاده درست به ایده پردازی و تمرین خلاقیت کمک کند.

۳. باید خود را از هر نظر توجیه کنید و به خاطر داشته باشید که شما مسئول سرگرم کردن فرزندتان برای رهایی از دام بی‌حوصلگی نیستید. در صورتی که استقلال لازم و کافی به کودکان داده شود، آنها می‌توانند به مرور زمان با توسعه یک سری منابع داخلی مانند خود تنظیمی و خلاقیت مشکل خود را با کسالت روحی برطرف کنند.

۴. با همکاری مستقیم فرزند خود اقدام به تهیه یک لیست روزانه کنید.

بسیاری از والدین با توجه به مشغله های فراوان نمی‌توانند هر روز به نیازهای روانی کودکان توجه کنند؛ به همین دلیل توصیه می‌شود برنامه را به صورت هفتگی تدارک ببینید. اجزای این لیست می تواند طیف متنوعی را به خود اختصاص دهد و حتی شامل منوی غذایی نیز باشد.

۵. به علائم و نشانه ها توجه کنید. گاهی اوقات کودک تنها تصور می‌کند بی‌حوصله است اما واقعیت چیز دیگری است. بچه ها اغلب نمی دانند که باید از کجا شروع کنند و یا فعالیت مورد علاقه‌شان چیست. در چنین موقعیت‌هایی حضور والدین می‎تواند بسیار مفید باشد. به فرزندتان کمک کنید تا مسیر ویژه خود را بیابد.

 

بیشتر بخوانید:

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x