مجله اینترنتی تحلیلک

پنجشنبه/ 9 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
روانشناسی معامله

روانشناسی معامله از دیدگاه کارولین بوردون

شما برای معاملات موفق در بازار فارکس نیازمند یادگیری روانشناسی معامله و راه های تسلط بر فکر خود هستید. اگر نتوانید در هنگام معامله خود را کنترل کنید زیان های بسیاری را باید متحمل شوید. ما در ادامه این مطلب راهکارهایی که کارولین بوردون در کتاب خود برای معامله گران برای بهتر عمل کردن در بازار نوشته است برای شما آورده ایم.

روانشناسی معامله از دیدگاه کارولین بوردون

شما برای معاملات موفق در بازار فارکس نیازمند یادگیری روانشناسی معامله و راه های تسلط بر فکر خود هستید. اگر نتوانید در هنگام معامله خود را کنترل کنید زیان های بسیاری را باید متحمل شوید.

ما در ادامه این مطلب راهکارهایی که کارولین بوردون در کتاب خود برای معامله گران و برای بهتر عمل کردن تحت عنوان روان شناسی معامله در بازار نوشته است را برای شما آورده ایم.

بیشتر بخوانید: انواع سفارشات در فارکس و هر آنچه که نیاز دارید

روانشناسی معامله از دیدگاه کارولین بوردون

وقتی از روانشناسی معامله سخن می گوییم در واقع درباره روحیه شما، طرز فکر و نوع شخصیتی که می تواند بر نتایج معاملات شما حالا چه مثبت چه منفی تاثیر بگذارد صحبت می کنیم.

خیلی از معامله گران موفق در این کسب و کار، موفقیت خود را ناشی از نگاه درست و روانشناسی خوب می دانند. دیدگاه و طرز فکر معامله گر در نهایت ناشی از برخورد او با زیان ها در رسیدن به سطوح بالاتر موفقیتی است که قصد رسیدن به آن را دارند.

چند روش و راهکار نیز در زمینه روان‌شناسی معامله وجود دارد که می‌توانند به معامله‌گر یاری برسانند.

بیشتر بخوانید: آشنایی با برخی اصطلاحات فارکس / کاربردی در معاملات

چند راهکار برای به کارگیری بهتر احتمالات به نفع خودتان در زیر ارائه می‌دهیم:

۱- یک روش معاملاتی قوی: تحلیل قیمتی و زمانی فیبوناچی. این روش نه‌ تنها ریسک شما را در معامله تعریف می‌کند، بلکه حد سودتان را نیز در برنامه معاملاتی تان مشخص می‌کند.

۲- داشتن یک برنامه معاملاتی مکتوب که تمام جزئیات و متغیرها در آن لحاظ شده است. با داشتن یک برنامه معاملاتی مکتوب دیگر هیچ پرسشی در مورد این‌ که موقعیتی را باید در نظر گرفت یا چه وقت باید معامله را انجام داد یا به پایان رساند یا حتی این‌که چگونه و چه وقت باید از حد ضرر شناور استفاده کرد نباید باقی بماند.

۳- درک اهمیت داشتن یک روان‌شناسی معاملاتی مثبت جهت افزایش موفقیت. بسیاری از معامله‌گران سرشناس بر این باورند که روان‌شناسی ۸۵ درصد کار است. پرداختن به موضوعات روان‌شناسی امری است که هر معامله‌گر باید شخصا تجربه کند.

۴- درک اهمیت داشتن نظم و انضباط. انضباط در پیروی از برنامه معاملاتی، یک روش خوب و برنامه معاملاتی قوی تا زمانی گران‌بهاست که با نظم و ترتیب به آن عمل شود در غیر این صورت هیچ ارزشی ندارد.

این ۴ عامل دستورالعمل رسیدن به موفقیت هستند.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x