مجله اینترنتی تحلیلک

شنبه/ 15 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
روز جهانی کاپوچینو 1402

روز جهانی کاپوچینو ۱۴۰۲ به همراه دانستنی های مفید و خواندنی

همراهان عزیز مجله اینترنتی تحلیلک، در این مطلب تاریخ دقیق روز جهانی کاپوچینو 1402 را به همراه دانستنی های مفید و خواندنی برای شما آورده ایم. امیدواریم از مطالعه این مطلب لذت ببرید...

روز جهانی کاپوچینو ۱۴۰۲ به همراه دانستنی های مفید و خواندنی

همراهان عزیز مجله اینترنتی تحلیلک، در این مطلب تاریخ دقیق روز جهانی کاپوچینو ۱۴۰۲ را به همراه دانستنی های مفید و خواندنی برای شما آورده ایم. امیدواریم از مطالعه این مطلب لذت ببرید…

روز جهانی کاپوچینو ۱۴۰۲

روز جهانی کاپوچینو 1402
روز جهانی کاپوچینو ۱۴۰۲

روز جهانی کاپوچینو ۱۴۰۲ مصادف با چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۲، ۲۴ ربیع الثانی ۱۴۴۵ و ۸ نوامبر ۲۰۲۳ است.

نوشیدنی ها در فرهنگ ها و ملت های مختلف، جایگاه های گوناگونی دارند. به عنوان مثال چای در ایران بسیار محبوب و دوست داشتنی است. اما بعضی از نوشیدنی ها، محبوبیتی جهانی دارند. کاپوچینو اگرچه صادراتی از کشور خوراکی های خوشمزه یعنی ایتالیا است، اما می‌توان آن را متعلق به تمام مردم دنیا دانست. کمتر نوشیدنی به این اندازه محبوب، خوشمزه و دلچسب است. این نوشیدنی که از خانواده قهوه ها است قدمتی صدها ساله دارد و کمتر نقطه ای از جهان را پیدا می‌کنید که در آن کاپوچینو نخورند.

روز جهانی کاپوچینو ۱۴۰۲

روز جهانی کاپوچینو 1402
روز جهانی کاپوچینو ۱۴۰۲

روز جهانی کاپوچینو ۱۴۰۲

در دهه ۸۰ میلادی نوشیدنی جدید در آمریکا شهرت گرفت. ابتدا تنها رستوران ها و کافه های لاکچری محل سرو این نوشیدنی بودند اما رفته رفته وقتی محبوبیت آن به حد زیادی رسید، هیچکس نمی‌خواست لذت نوشیدن آن را از دست بدهد. نوشیدنی محبوب آن روزهای آمریکا، سال های سال بود که در ایتالیا رواج داشت. راهبان منطقه کاپوچین با کلاه های مخصوص و قهوه ای رنگشان، باعث شهرت این نوشیدنی شدند. ظاهر آن کلاه ها باعث شد نام این نوشیدنی کاپوچینو رقم بخورد که در اصل معنای آن کلاه کوچک است.

پایه‌ی اصلی این نوشیدنی، اسپرسو است. اولین بار در تاریخ ۱۹۰۱ میلادی بود که وسیله ای به نام اسپرسوساز اختراع شد تا روح بشر را پس از خستگی یک روز طولانی با یک لیوان کاپوچینو، تسلی ببخشد. این نوشیدنی روح تازه ای در پیکره‌ی بدن های خسته دمید. ایتالیایی هایی که می‌خواستند از شلوغی های دنیا فرار کنند، ساعت ها در قهوه خانه ها و کافی شاپ های مجهز به اسپرسوساز می‌نشستند و از خوردن این نوشیدنی لذت می‌بردند.

روز جهانی کاپوچینو ۱۴۰۲

روز جهانی کاپوچینو 1402
روز جهانی کاپوچینو ۱۴۰۲

روز جهانی کاپوچینو ۱۴۰۲

کاپوچینو در طول تاریخ

پس از جنگ جهانی دوم، مردم فهمیده بودند هیچ چیز با ارزش تر از زندگی شاد نیست. در این زمان رونق خوراکی های خوشمزه و نوشیدنی های لذیذ بسیار زیاد شد. اما گل سر سبد تمام کافی شاپ ها، کاپوچینو بود. حالا دیگر این محصول را با سبک جدید درست می‌کند. به وسیله دستگاه اسپرسوساز به همراه شیر کفی آن را بخارپز می‌کردند و با لذت می‌نوشیدند. شروع محبوبیت این معجون سحر آمیز از اروپا و بریتانیا تا قلب قهوه‌ی جهان یعنی آمریکای جنوبی کشیده شد. امروزه شرکت هایی نظیر استارباکس، پرچمدار تولید و پخش کاپوچینو هستند.

کاپوچینوی معاصر و شیوه های فرآوری

کاپوچینوی معاصر و جدید در حالات و شیوه های مختلف درست می‌شود. اسپرسو، شیر بخارپز و شیر کفی پایه اصلی تشکیل آن هستند. در دستور سروهای مختلف، سلیقه ها و طعم های مختلف نیز اضافه شده است. به عنوان مثال بسیاری از افراد آن را با خامه سرو می‌کنند که طعمی بسیار لذیذ هم دارد. افزودنی های دیگری مانند، شکر و دارچین هم می‌توان به آن افزود، این نوشیدنی آمده است که همان چیزی باشد که شما می‌خواهید. البته تهیه کردن این نوشیدنی ایتالیایی بدون اسپرسوساز هم ممکن است و روش های مختلفی دارد.

روز جهانی کاپوچینو ۱۴۰۲

روز جهانی کاپوچینو 1402
روز جهانی کاپوچینو ۱۴۰۲

روز جهانی کاپوچینو ۱۴۰۲

انواع کاپوچینو

با شهرت یافتن این محصول و صادرات آن به فرهنگ ها و ملل های مختلف، انواع مختلفی از آن سرو شد تا هرکس با هر سلیقه ای بتواند از خوردن آن لذت ببرد که از انواع آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاپوچینوی سرد
  • کاپوچینوی مرطوب
  • کاپوچینوی خشک
  • کاپوچینوی طعم دار

خواص و فواید کاپوچینو

تنها خوشمزه بودن و انتقال روح آزادی و لذت نیست که باعث محبوبیت کاپوچینو شده است. خواص و فواید فوق العاده ای در نوشیدن این سوغات ایتالیا وجود دارد که باعث می‌شود پس از یک روز طولانی و شلوغ با اشتیاق به سمت آن بروید.

حافظه خود را تقویت کنید؛ این نوشیدنی با استفاده از کافئین، ذهن و قوای فکری را تحریک می‌کند و آنها را فعال نگه می‌دارد. افرادی که مصرف مداوم دارند، ۷۰ درصد احتمال زوال عقل در آنها کمتر از دیگران است.

آرامش را پیدا کنید؛ یکی از مهمترین خواص کاپوچینو، تسلی بخش و آرام کننده بودن آن است. اگر برنامه ای استرس زا دارید، مانند امتحان، آزمون، مصاحبه های کاری، خواستگاری و… چند دقیقه در یک فضای آرام، مقداری از این نوشیدنی را بخورید. این عمل به شما کمک می‌کند فشار خون و هورمون های استرس را کنترل کنید و به آرامش برسید.

هضم غذا را راحت تر کنید؛ یکی از عمده مشکلات بدن و سلامتی، عملکرد ضعیف دستگاه گوارش است. این سیستم نیاز به مکمل دارد تا بتواند با این حجم از تغذیه غلط و شیمیایی ما مقابله کند. این مکمل ها را از کاپوچینوی خوشمزه دریافت کنید. کافئین در تحرک معده و روده نیز موثر است. همچنین پیشگیری کننده خوبی از یبوست است.

انرژی بگیرید؛ اگر اهل ورزش کردن و فعالیت های بدنی سنگین هستید، به خوبی می‌دانید بسیاری از اوقات مثل تمام شدن باتری تلفن همراه، انرژی شما هم تمام می‌شود. یک لیوان از این معجزه‌ی اروپایی بخورید تا با ذخیره انرژی کامل، سراغ تمرینات خود بروید. مصرف این محصول نه تنها در تولید انرژی نقش موثری دارد بلکه در چربی سوزی نیز بسیار مفید است.

روز جهانی کاپوچینو ۱۴۰۲

روز جهانی کاپوچینو 1402
روز جهانی کاپوچینو ۱۴۰۲

روز جهانی کاپوچینو ۱۴۰۲

عوارض کاپوچینو

اگر مصرفه به اندازه و صحیح داشته باشید عوارض خاصی نخواهد داشت. البته در بسیاری افراد مشکلاتی نظیر کم خوابی و سردرد مشاهده شده است. این نوشیدنی برای بانوان باردار به دلیل وجود کافئین توصیه نمی‌شود.

 

بیشتر بخوانید:

 

مجله اینترنتی تحلیلک

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حسین علی‌اکبر
5 ماه قبل

درود بر شما
سپاس از مطالب مفید و کاربردی شما
پیشنهاد میکنم سر تیتر مقال هاتون لینک دار باشه که هر کسی خواست مطالبتون رو کپی کنه ببره توی تلگرام اگر چنانچه روش کلیک کنند به سایت شما وارد بشن

حسین علی‌اکبر
5 ماه قبل

درودها
مطلب لینک‌دار در مورد کاپوچینو پیدا نکردم که توی کانال تلگرام استفاده کنم
الان مطالب مرتبط شما لینک داره ولی در مورد کاپوچینو پیدا نکردم

چه خوب میشد اگر سر تیتر مطالب شما لبنک دار بود یعنی اگر کپی کنم و در جای دیگه ای بخوام استفاده کنم با کلیک کردن وارد سایت شما بشن
البته بغضی از مطالبتون داره ولی الان من برای روز جهانی کاپوچبنو میخواستم از مقاله شما استفاده کنم که متاسفانه نمیشه

2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x