مجله اینترنتی تحلیلک

دوشنبه/ 31 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
روز حجاب و عفاف 1403

روز حجاب و عفاف ۱۴۰۳ به همراه جدیدترین پیام ها و نکات خواندنی

بیست و یکم تیرماه سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب به عنوان روز عفاف و حجاب نامگذاری شده است. در این مطلب تاریخ دقیق روز حجاب و عفاف 1403 را به همراه پیام های زیبا و نکات خواندنی برای شما آورده ایم.

روز حجاب و عفاف ۱۴۰۳ به همراه جدیدترین پیام ها و نکات خواندنی

همراهان همیشگی مجله اینترنتی تحلیلک، بیست و یکم تیرماه سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب به عنوان روز عفاف و حجاب نامگذاری شده است. در این مطلب تاریخ دقیق روز حجاب و عفاف ۱۴۰۳ را به همراه پیام های زیبا و نکات خواندنی برای شما آورده ایم. امیدواریم از این مطلب لذت ببرید.

روز حجاب و عفاف ۱۴۰۳

روز حجاب و عفاف 1403
روز حجاب و عفاف ۱۴۰۳

روز حجاب و عفاف ۱۴۰۳ مصادف با پنجشنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۳، ۴ محرم ۱۴۴۶ و ۱۱ جولای ۲۰۲۴ است.

بیست و یکم تیرماه سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب به عنوان روز عفاف و حجاب نامگذاری شده است. روزی که دژخیمان رضاخان مردم معترض به کشف حجاب را در مسجد گوهرشاد به خاک و خون کشیدند.

دو واژه‌ «حجاب» و «عفت» در اصل معنای منع و امتناع مشترک‎اند. تفاوتی که بین منع و بازداری حجاب و عفت است، تفاوت بین ظاهر و باطن است؛ یعنی منع و بازداری در حجاب مربوط به ظاهر است، ولی منع و بازداری در عفت، مربوط به باطن و درون است؛ چون عفت یک حالت درونی است، ولی با توجه به این که تأثیر ظاهر بر باطن و تأثیر باطن بر ظاهر، یکی از ویژگی‌های عمومی انسان است؛ بنابراین، بین حجاب و پوشش ظاهری و عفت و بازداری باطنی انسان، تأثیر و تاثر متقابل است.

بدین ترتیب که هرچه حجاب و پوشش ظاهری بیش‌تر و بهتر باشد، این نوع حجاب در تقویت و پرورش روحیه‌ی باطنی و درونی عفت، تأثیر بیشتری دارد؛ و بالعکس هر چه عفت درونی و باطنی بیش‌تر باشد باعث حجاب و پوشش ظاهری بیش‌تر و بهتر در مواجهه با نامحرم می‌گردد.

روز حجاب و عفاف ۱۴۰۳

روز حجاب و عفاف 1403
روز حجاب و عفاف ۱۴۰۳

روز حجاب و عفاف ۱۴۰۳

ای که به زینت حجاب آرسته‌ای!
ای به مقام عفاف بار یافته که چون فرشته‌ای بر اریکه پاکی نشسته‌ای!
صولت حجابت چشم‌ها را خاضع کرده است و سطوت حیای تو دل‌ها را آرام کرده است.
بگذار بگویم که تحقیر هوس‌ها بزرگت ساخته است.
شکر خدای را که اینگونه خواسته است.

روز حجاب و عفاف مبارک

****

خواهرم!
نیک بدان که دین گلستان ارزش‌ها است
و حجاب غنچه نوشکفته درخت تسلیم است.
پس خود را به این غنچه زیبا زینت بخش که حجاب زیور تو و تو زینت آفرینشی.

****

خواهرم!
چادر خلعت زیبای رهروان وادی عشق است که طوفان هوس‌ها توان خلعت آنها را ندارد.
چرا که آنان معجون فهم و عشق و تسلیم را به کام جان خود ریختند و چنین معجونی پادزهر هوس‌های آدمی است.

روز عفاف و حجاب مبارک

****

ای گلبن بوستان عفاف که شاخه‌های وجودت را در برگ‌های سبز حجاب پوشانده‌ای!
چه زیبا به برگ‌های حجابت رو گرفته ای.
هر برگ سبز پوشش دینی‌ات شاخه‌های وجود تو را از آزار رهگذر بیمه کرده است و طراوت و جمالت را پایدارتر ساخته است.

روز عفاف و حجاب مبارک

*****

روز حجاب و عفاف ۱۴۰۳

روز حجاب و عفاف 1403
روز حجاب و عفاف ۱۴۰۳

روز حجاب و عفاف ۱۴۰۳

حجاب برتر
به زنان ما عفت
به مردان ما غیرت
و به جامعه ما عزت می‌بخشد.

روز عفاف و حجاب بر شما مبارک

****

ای ساکن دیار حجب و حیا!
چه عارفانه به میدان آمده‌ای!
پوشش دینی تو دل پاکان روزگار را به شوق آورده است.
چرا که این پوشش از زره جنگاوران میدان رزم بسی والاتر است که آن زره میدان جهاد اصغر است و حجاب تو زره میدان جهاد اکبر.

روز عفاف و حجاب مبارک

****

روز حجاب و عفاف ۱۴۰۳

روز حجاب و عفاف 1403
روز حجاب و عفاف ۱۴۰۳

روز حجاب و عفاف ۱۴۰۳

آثار و اهمیت حجاب

موفقیت های معنوی: حجاب بال های فرشته های زمین است. زن پوشیده از بین خود و خدای خود، خداوند را برگزیده است و از بین احکام دین و خواسته های نفس به احکام دین رو کرده است.

مصونیت و آرامش زن: زنی که دیده نشود، مورد طمع قرار نمی گیرد. امنیت و آرامش خاطر از آثار بارز حجاب اسلامی است. انسان در پناه محافظ، احساس آرامش بیشتری دارد. پوشش دینی نیز نگهبان زن از نگاه های آلوده و آسیب های احتمالی است که به زن مصونیت و آرامش می بخشد و هر چه این پوشش کامل تر گردد درصد امنیت و حفاظت آن بالاتر می رود.

سلامت و زیبایی: حجاب اسلامی تجلی زیبایی های معنوی زن است. بدون شک حجاب دینی زن را از آفات و بیماری های بسیاری بیمه می کند و می تواند طراوت و جمال او را پایدار سازد. زحمت حجاب حق بیمه ای است که زن برای حفظ آرامش و سلامت آرامش خود می پردازد زیرا حجاب پرده ای است که از ورود تیرهای نگاه، سخنان بیهوده و مشکلات دیگر به درون محیط امن او جلوگیری می کند.

روز حجاب و عفاف ۱۴۰۳

کاهش مفاسد: پوشیدگی زنان و رفتار متین جوانان در اجتماع همواره سدی محکم در برابر وسوسه های شیطانی بوده است. مقایسه آمار جنایات جنسی در جامعه نشان می دهد که زنانی که دارای پوشیدگی و محجب هستند نقش مهمی در کاهش مفاسد اجتماعی دارند زیرا بسیاری از جنایات جنسی، با عفت و پاکدامنی جوانان و حجاب زنان از بین می رود. وقتی که عفت در نگاه و رفتار و کردار وجود داشته باشد تحریکات جنسی، هیجانات و عشق های کاذب که بسیاری از جوانان را گرفتار کرده است نیز از میان می رود و سلامت اخلاقی نیز بر جامعه حاکم می شود.

حفظ بنیان خانواده: حجاب باعث حفظ بنیان خانواده بوده و نبودش باعث فحشا و تزلزل خانواده است. یکی از دلایل کاهش تمایل جوانان به تشکیل خانواده به دلیل  زیاد شدن زنان بی حجاب و بی بند و بار و آرایش کرده و عشوه گر است؛ چرا که زنان رنگارنگ و آرایش کرده در همه جا حاضر بوده و مردان با دیدن و ارضاء شدنشان کمتر به تشکیل خانواده فکر کرده و تصور می کنند با ازدواج خود را محدود خواهند کرد.

زنان با حجاب خود هم در تحکیم خانواده شخصی خود نقش دارند و هم در تحکیم خانواده دیگران. اما نقش آن ها در تحکیم خانواده خود، به این لحاظ است که اعتماد شوهر را به پاکی خود جلب می کنند. اما نقش آنها در تحکیم خانواده دیگران، مردان دیگر از تمتعات خارج از خانواده محروم هستند لذا به همسران خود بیشتر توجه می کنند.

روز حجاب و عفاف ۱۴۰۳

بیشتر بخوانید:

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x