مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 7 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
کاکتوس هنگینگ

روش نگهداری کاکتوس هنگینگ

هنگینگ به کاکتوس آویزی نیز معروف است. به خاطر شکل آبشاری و رو به پایین برگ های آن، بهتر است آن را روی قفسه های بلند قرار دهید و یا حتی آن را آویزان کنید.

معرفی کاکتوس هنگینگ

کاکتوس هنگینگ (Hanging cactus) گیاهی است که علاوه بر زیبایی، مراقبت از آن آسان است. این کاکتوس انتخاب مناسبی برای تازه کاران در نگهداری از گل و گیاه است.

هنگینگ بومی آمریکاست.

به تازگی کاکتوس هنگینگ بسیار محبوب شده است.

با تحلیلک همراه باشید تا در ادامه روش نگهداری هنگینگ را با هم بررسی کنیم.

کاکتوس هنگینگ
کاکتوس هنگینگ

هنگینگ به کاکتوس آویزی نیز معروف است. به خاطر شکل آبشاری و رو به پایین برگ های آن، بهتر است آن را روی قفسه های بلند قرار دهید و یا حتی آن را آویزان کنید.

بیشتر خوانید: اصول پرورش کاکتوس در خانه

روش نگهداری کاکتوس هنگینگ

آبیاری

کاکتوس در دوران رشد خود به انرژی بیشتری نیاز دارد. در بهار و تابستان، هنگینگ تشنه است و در مقایسه با پاییز و زمستان به دریافت آب تمایل بسیار بیشتری دارد.

هنگام آبیاری هنگینگ، باید خاک را تا زمانی سیراب کنید که آب از حفرات زهکشی زیر گلدان خارج شوند. (اگر گلدان شما حفره ندارد، کمتر هنگینگ را آبیاری کنید.)

توصیه می‌کنیم برای تشخیص زمان صحیح آبیاری هنگینگ از روش لمسی استفاده کنید. به کمک انگشت خود چند سانتی‌متر رویی خاک را لمس کنید و اگر خشک بود، گیاه را آبیاری کنید. آبیاری بیش از حد می‌تواند منجر به مرگ گیاه شود، پس حتما بین هر بار آبیاری اجازه دهید خاک به خوبی خشک شود.

برای آبیاری این گیاه از اسپری آب استفاده نکنید. خیس کردن گیاه ممکن است سبب شکننده شدن ریشه و لزج شدن برگ ها شود.

راه دیگر برای آبیاری کاکتوس، قرار دادن آن در ظرفی پر از آب است. هنگینگ را در چنین ظرفی قرار دهید تا به خوبی آب را از طریق حفرات زهکشی خود جذب کند. زمانی که سطح خاک خیس شد، گیاه را از ظرف بیرون بیاورید.

نور

کاکتوس‌ها عاشق نورند و روزانه به دریافت حدودا ۶ ساعت نور خورشید نیاز دارند. کاکتوسی که به تازگی کاشته شده باشد ممکن است تحت تابش مستقیم نور خورشید دچار سوختگی شود. بنابراین نیاز است کاکتوس هنگینگ جوان را به آرامی و در مرور زمان با نور خورشید آشنا کنید.

همانطور که گفتیم کاکتوس عاشق نور مستقیم خورشید است اما اگر هر روز در یک نقطه ثابت بماند، انگار فقط یک سمت آن نور خورشید را دریافت می‌کند. توصیه می‌کنیم هر چند روز یکبار کاکتوس خود را بچرخانید تا نور به صورت مساوی به تمام بخش‌های آن بتابد.

کاکتوس هنگینگ می‌تواند به سمت منبع نور متمایل شود، پس چرخاندن مرتب گلدان برای داشتن گیاهی قائم و استوار ضروری است. البته گاهی متمایل شدن گیاه به معنی عدم دریافت نور کافی نیز است. در این شرایط می‌توانید با بررسی نسبی میزان نور، نیاز گیاه را تشخیص دهید.

کاکتوس هنگینگ در سایه هم رشد می کند اما بهترین حالت برای آن نور مستقیم و گرم خورشید است! پس بهتر است آن را کنار یک پنجره نورگیر قرار دهید.

بیشتر بخوانید: گیاه افوربیا و روش نگهداری این کاکتوس زیبا

دما

کاکتوس می تواند دمای بین ۳۲ الی ۳۸ درجه را تحمل کند اما بهترین دما برای آن ۱۲ درجه است.

خاک

کاکتوس به خاکی با زهکشی مناسب نیاز دارد. بنابراین خاک معمولی باغچه نمی‌تواند نیاز آن را برآورده کند. برای این منظور، از خاک مخصوص کاکتوس استفاده کنید. می‌توانید از خاک گلدان نیز بهره بگیرید، اما باید به آن شن، ماسه و پرلیت اضافه کنید. ریشه کاکتوس خیلی حساس است، در نتیجه هنگام تعویض گلدان با ظرافت با آن برخورد کنید.

کاکتوس هنگینگ
کاکتوس هنگینگ

کوددهی

کاکتوس برای رشد به کود زیادی نیاز ندارد اما می‌توانید در طول بهار و تابستان به آن کودی سبک بدهید. مواظب باشید که بیش از حد به کاکتوس هنگینگ کود ندهید، زیرا با افزایش سرعت رشد سبب ضعیف شدن گیاه می‌شود.

بهتر است کاکتوس را با کودهای ازت پایین و پتاس بالا ماهیانه کوددهی کرد.

بیشتر بخوانید: معرفی انواع گیاه کراسولا و روش نگهداری این کاکتوس

آفات و بیماری های کاکتوس هنگینگ

آفات معمولا به سراغ کاکتوس‌های آپارتمانی نمی‌روند؛ اما ممکن است به جای آفات با حشرات موذی درگیر شوید. پشه‌های ریز (که عموما با نام پشه ریزه گلدان شناخته می‌شوند) جذب کاکتوسی می‌شوند که در خاکی بسیار خیس کاشته شده و زهکشی درستی نیز ندارد.

برای اینکه از شر این حشرات و تخم‌های آنها خلاص شوید، خاک کاکتوس هنگینگ را با الکل ایزوپروپیل ۷۰ درصد به خوبی اسپری کنید.

گاهی نیز ممکن است شپشک آردی به هنگینگ حمله کند و لازم باشد با آن نیز برخورد کنید. آبیاری و کوددهی بیش از حد، از دلایل اصلی ایجاد شپشک آردی هستند. گیاهان مبتلا را از سایر گیاهان دور کرده و آنها را در جایی دیگر نگهداری کنید. برای مقابله با شپشک آردی نیز به گیاه الکل ایزوپروپیل ۷۰ درصد اسپری کنید.

کاکتوس هنگینگ
کاکتوس هنگینگ

منبع: گلستان

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x