مجله اینترنتی تحلیلک

پنجشنبه/ 9 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
پاپیتال / گیاه عشقه

روش نگهداری گل پاپیتال / گیاه عشقه

عشقه در طول تابستان و پاییز شکوفه های زیبایی دارد که معمولا زرد و سبز هستند؛ در زمستان این شکوفه ها تبدیل به میوه های ریزی می شود که البته برای انسان سمی هستند ولی غذای مورد علاقع پرندگان است.

در این مطلب با معرفی و روش نگهداری گیاه عشقه در خدمتتان هستیم. این گیاه با عنوان های دیگری مانند پاپیتال و پیچک انگلیسی هم شناخته می شود.

پاپیتال / گیاه عشقه
پاپیتال /  عشقه

گل پاپیتال (گیاه عشقه)

این گیاه رونده است و از آن برای پوشاندن دیوار و… استفاده می کنند. (انواع گل های رونده باغچه ای و نکات نگهداری از آنها)

در طول تابستان و پاییز شکوفه های زیبایی دارد که معمولا زرد و سبز هستند؛ در زمستان این شکوفه ها تبدیل به میوه های ریزی می شود که البته برای انسان سمی هستند ولی غذای مورد علاقه پرندگان است.

بیشتر بخوانید:  معرفی ۵ گل رونده آپارتمانی

پاپیتال / گیاه عشقه

روش نگهداری گل پاپیتال (گیاه عشقه)

  • نور: گیاه عشقه محیط خنک را دوست دارد، اما عاشق نور غیر مستقیم خورشید هم است. البته در سایه نسبی هم رشد خوبی می کند.
  • آبیاری: همیشه سعی کنید خاک گیاه عشقه (گیاه پاپیتال) را مرطوب نگه دارید. در صورت آب دهی زیاد لکه های قهوه ای روی برگ های این گیاه ایجاد می شود. برای آبیاری گیاه عشقه بهتر است از آب لوله کشی مستقیم استفاده نکنید و یک شب آب را در ظرفی روباز ریخته و بعد از آن استفاده کنید. در طول زمستان هم آبیاری گیاه باید کم شود ولی نه تا به حدی که کاملا خشک شود.
  • دما: بهترین دما برای پاپیتال یا عشقه دمایی بین ۱۵ تا ۲۳ درجه سانتی گراد است. این گیاه عاشق رطوبت هم است و باید محیطش را مرطوب نگه دارید. مراقب باشید که سرما و گرمای زیاد موجب از بین رفتن گیاه می شود.
  • خاک: گیاه عشقه یک گیاه کم دردسر است و خاک گل معمولی برای آن مناسب است.
  • کود: کوددهی برای گیاه عشقه یک امر ضروری است. پس از مدتی که منابع خاک تمام شود و غذا رسانی به گیاه متوقف شود، کوددهی به پاپیتال ضروری است. بهترین زمان کوددهی به گیاه عشقه یا همان پاپیتال از فروردین تا شهریور است. گیاهان برگ دار زینتی کود با پایه نیتروژن را ترجیح می‌دهند. کود مایع را به مقدار بسیار کم در آب گیاه بریزید و به این طریق به خاک اضافه کنید. هرگز به خاک خشک کود ندهید. کوددهی باید همراه یا بعد از آبیاری خاک صورت بگیرد.

بیشتر بخوانید: انواع گیاه پتوس و نحوه نگهداری آن

پاپیتال / گیاه عشقه
پاپیتال / عشقه

منبع: گلستان

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x