مجله اینترنتی تحلیلک

شنبه/ 8 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
رونمایی اپل از iOS 16 تا مک بوک ایر جدید با تراشه M2 و ناچ نمایشگر

رونمایی اپل از iOS 16 تا مک بوک ایر جدید با تراشه M2 و ناچ نمایشگر

اپل کنفرانس جهانی توسعه دهندگان موسوم به WWDC 2022 را با معرفی نسخه جدید از سیستم عامل محبوب خود یعنی iOS 16 آغاز کرد.

رونمایی اپل از iOS 16 تا مک بوک ایر جدید با تراشه M2 و ناچ نمایشگر

اپل کنفرانس جهانی توسعه دهندگان موسوم به WWDC 2022 را با معرفی نسخه جدید از سیستم عامل محبوب خود یعنی iOS 16 آغاز کرد. این سیستم عامل ویژگی های جالبی مثل طراحی جدید لاک اسکرین با قابلیت شخصی سازی فراوان را در اختیار کاربران قرار می دهد. نسخه نهایی آی او اس ۱۶ هم زمان با معرفی آیفون ۱۴ در دسترس همگان قرار خواهد گرفت.

ویژگی‌های جدید آی او اس ۱۶

در ادامه ویژگی های جدید سیستم عامل iOS 16 را مرور می کنیم.

کرگ فدریکی، نایب رئیس ارشد بخش مهندسی نرم افزار اپل، معرفی iOS 16 را با تغییرات عمده لاک اسکرین آغاز کرد. لاک اسکرین یا صفحه قفل جدید در آی او اس ۱۶ امکانات شخصی سازی فوق العاده ای را در اختیار شما می گذارد. به عنوان مثال می توانید ویجت های مختلفی را روی صفحه قفل قرار دهید.

این ویجت ها کاملا پویا هستند و اطلاعات کاملی را ارائه می دهند. همچنین کاربران می توانند چند لاک اسکرین مختلف را طراحی کرده و در مواقع نیاز بین آنها جابجا شوند.

در آی او اس ۱۶ نحوه نمایش اعلان ها نیز تغییر کرده است. اپل به این حالت جدید، نوتیفیکیشن های زنده یا Live Notifications می گوید و توسعه دهندگان می توانند با استفاده از API جدید، نحوه نمایش اعلان ها را تغییر دهند.

مهم‌ترین تغییر صورت گرفته در مک بوک ایر جدید، مجهز شدن آن به پردازنده قدرتمند M2 اپل است. درگاه شارژ مگ سیف، دو درگاه تاندربولت و یک جک هدفون از دیگر ویژگی‌های شاخص محصول جدید اپل هستند.

اپلیکیشن پیام رسان Messages

اپل در نسخه جدید سیستم عامل موبایل خود یعنی آی او اس ۱۶ به رفع مهم ترین مشکلات کاربران پرداخته است. ویژگی های جدید در اپلیکیشن پیام رسان Messages شامل ویرایش پیام ها، لغو ارسال پیام و نشان گذاری پیام ها به حالت خوانده نشده است.

تغییرات کیف پول اپل در آی او اس ۱۶

اگرچه کیف پول اپل یا Wallet برای کاربران ایرانی کاربرد خاصی ندارد، اما این اپلیکیشن نیز در آی او اس ۱۶ تغییرات گسترده ای داشته است. به عنوان مثال می توانید کارت شناسایی دیجیتال خود را در اپ Wallet وارد کنید و در مواقع لزوم، بدون نیاز به نشان دادن تاریخ تولد، به طرف مقابل ثابت کنید که در سن قانونی قرار دارید.

اپل چیپ M2 را معرفی کرد؛ نسل دوم اپل سیلیکون با عملکرد خارق‌العاده

چیپ M2 همانند نسل قبل بر پایه معماری آرم ساخته شده اما اکنون فرایند ساخت این چیپ به ۵ نانومتری ارتقاء یافته است. این چیپ حدود ۲۰ میلیارد ترانزیستور دارد بنابراین شاهد ۱۸ درصد افزایش کارآیی پردازشگر اصلی (CPU) و ۳۵ درصد افزایش کارآیی پردازشگر گرافیکی (GPU) هستیم.

نسخه جدید مک بوک پرو ۱۳ اینچی اپل با چیپ M2 معرفی شد

نسخه جدید مک بوک‌ پرو ۴۰ درصد از مدل مشابه خود سریع‌تر است. این دستگاه می‌توان به حداکثر ۲۴ گیگابایت رم و حداکثر ۲ ترابایت حافظه داخلی SSD اشاره کرد. باتری آن تا ۲۰ ساعت دوام خواهد آورد.

قابلیت‌هایی برای ورزشکاران در iOS 16

اپل اطلاعات و اخبار ورزشی را به اپل نیوز اضافه می کند. کاربران در آمریکا، انگلستان، کانادا و استرالیا می توانند اطلاعات ورزشی مورد علاقه خود را در اپلیکیشن خبری Apple News دنبال کنند. این اطلاعات از طریق اپلیکیشن، ویجت و حتی اعلان پوش در دسترس کاربران قرار می گیرد.

اپلیکیشن Workout آپدیت شده همچنین اپ Fitness برای همه آیفون‌ها در دسترس قرار می‌گیرد. اپل تغییرات جالب توجهی را به واچ فیس‌های موجود اضافه کرده است، با این حال، چهار واچ فیس جدید هم معرفی شده‌اند. با قابلیت جدید از این پس روی ساعت به دنبال برنامه‌ها بگردید. اپلیکیشن Sleep حالا بالاخره مراحل مختلف خواب شامل Core, REM یا خواب عمیق را پیدا می‌کند ضمنا مصرف داروها را به شما یادآوری می‌کند.

ویژگی های امنیتی در آی او اس ۱۶

آی او اس ۱۶ به ویژگی امنیتی جدیدی به نام امنیت شخصی یا Personal Safety مجهز شده که به شما اجازه می دهد در سریع ترین زمان ممکن، اشتراک گذاری اطلاعات با افراد دیگر را متوقف کنید. با استفاده از این ویژگی می توانید انواع اطلاعاتی که با دیگران به اشتراک گذاشته اید را مدیریت کنید. این اطلاعات می تواند شامل مواردی مثل موقعیت مکانی، اطلاعات حساب کاربری، پیام ها و موارد مشابه باشد.

ویژگی های جدید آیپد او اس ۱۶ تا حد زیادی با iOS 16 مک او اس مشترک است. از جمله این ویژگی ها می توان به بازطراحی اپلیکیشن Home و پشتیبانی از Passkey در مرورگر سافاری اشاره کرد. با این حال تغییرات iPadOS 16 به این موارد محدود نیست.

صدای «داریوش» با زبان فارسی که در قسمت VoiceOver اضافه شده از خبرهای خوب برای کاربران ایرانی است. داریوش می‌تواند متن‌های فارسی را بخواند؛ قابلیتی که در همه بخش‌های آیفون (وب یا اپلیکیشن) در دسترس است و می‌تواند برای افراد نابینا یا کم‌بینا بسیار مفید باشد.

سیستم عامل آی او اس ۱۶ به احتمال فراوان همراه آیفون ۱۴ عرضه خواهد شد. این گوشی به احتمال فراوان برای نخستین بار قابلیت نمایشگر همیشه روشن را به دنیای آیفون خواهد آورد. با توجه به پشتیبانی نرم افزاری بی نظیر اپل در دنیای موبایل، انتظار می رود شاهد عرضه iOS 16 برای گوشی های ۵ یا ۶ سال قبل این شرکت نیز باشیم.

 

منبع: دیجیاتو

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x