مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 10 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
ریشه رنج کشیدن

ریشه رنج کشیدن/ از کتاب انسان خردمند یووال نوح هراری

کتاب بزرگترین هدایتگر ما انسان ها در مسیر زندگی و خواندن آن یکی از عوامل مهم برای رسیدن به موفقیت است. برای شمایی که در گیر و دار زندگی فرصتی برای مطالعه و خواندن ندارید بخش های زیبا و تجربه آفرینی از بهترین کتاب های تاریخ آماده کرده ایم تا مسیر موفقیت برای شما هموار شود.

«ریشه رنج کشیدن/ از کتاب انسان خردمند یووال نوح هراری»

یکی از عوامل رسیدن به موفقیت در زندگی کتاب خواندن است. کتاب ها قدرت عظیمی دارند و به راحتی می توانند ما را از خستگی و کشمکش های روزانه جدا کرده و به دنیایی پر از آرامش و هیچان ببرند.

کتاب ها به راحتی می توانند با روایت های درست و زیبایشان برای ما چراغ راهی باشند تا به بی راهه نرویم و ما را به مسیر درست هدایت کنند.

هر کتابی با هر عنوانی و با هر محتوایی نکاتی را در درون خود گنجانده که با خواندن و درک کردن آن ها به راحتی می توان در طول مسیر زندگی بر سختی ها فائق شد و به موفقیت رسید.

این بخش برای آن هایی است که در طول روزمرگی های زندگی فرصت نمی کنند کتابی را بگشایند، دل به دل آن دهند و در آن غرق شوند. ما برای شما برش های زیبا و مهمی را از بهترین کتاب های تاریخ گردآوری کرده ایم تا با خواندن آن ها روح شما نیز تغذیه شود.

با ما باشید؛ ریشه رنج کشیدن

ریشه رنج کشیدن
«ریشه رنج کشیدن»

ریشه رنج کشیدن از کتاب انسان خردمند یووال نوح هراری

طبق نظر بودیسم، ریشه رنج نه احساس درد است و نه اندوه و نه حتی بیهودگی.

بلکه ریشه واقعی رنج همین جستجوی بی‌پایان و بیهوده احساسات گذرا است که حالتی از تنش دائمی و بی‌قراری و نارضایتی را در ما به وجود می‌آورند. در نتیجه این جستجوی دائم، ذهن ما هرگز به رضایت دست نمی‌یابد.

بیشتر بخوانید: معرفی کتاب «انسان خردمند» نوشته یووال نوح هراری

حتی اگر لذت را تجربه کنیم، باز ذهن ما راضی نیست زیرا از ناپدید شدن سریع این احساس می‌ترسد و اشتیاق آن را دارد که این احساس حفظ و تشدید شود.

انسان ها زمانی از رنج رهایی نمی‌ یابند که این یا آن لذت گذرا را تجربه کنند، بلکه این اتفاق زمانی می‌افتد که به ماهیت ناپایدار تمام احساس‌هایشان پی ببرند و دیگر اشتیاقی به آنها نداشته باشند.

از کتاب “انسان خردمند”
نوشته “یووال نوح هراری”

مجله اینترنتی تحلیلک

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x