مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 10 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
زندگینامه آنتونی رابینز

زندگینامه آنتونی رابینز از معروف ترین روانشناسان و مشاوران جهان

در این مطلب می خواهیم با زندگینامه آنتونی رابینز آشنا شویم. شخصی که از فقر و نداری شروع کرد، برای افزایش اعتماد به نفس خود، دنبال راهی بود که بتواند لاغر شود و پس از پیدا کردن فرمول لاغری، آن را به کل زندگی تسری داد و به همگان آموزش داد!

همراهان همیشگی مجله اینترنتی تحلیلک؛ در این مطلب می خواهیم با زندگینامه آنتونی رابینز آشنا شویم. شخصی که از فقر و نداری شروع کرد، برای افزایش اعتماد به نفس خود، دنبال راهی بود که بتواند لاغر شود و پس از پیدا کردن فرمول لاغری، آن را به کل زندگی تسری داد و به همگان آموزش داد!

آنتونی رابینز در پشت جلد یکی از کتاب هایش این گونه می نویسد:

شما نیز مانند سایر افراد موفق جهان، می توانید به سوی کامیابی گام بردارید. می توانید به همه خواسته ها و آرزوهای خود در زندگی برسید. می توانید پدر یا مادری بهتر، دوستی صمیمی تر، همسری شایسته، بازرگانی موفق تر، مدیری کاردان تر یا قهرمانی نیرومند تر باشید. می توانید کلامی نافذ داشته باشید و با اشخاص، فوراً صمیمی شوید. می توانید جسمی سالم و اندامی متناسب داشته باشید.

با زندگینامه آنتونی رابینز در خدمتتان هستیم:

آنتونی رابینز

زندگینامه آنتونی رابینز

آنتونی رابینز در سال ۱۹۶۱ متولد شد. خانواده او خانواده فقیری بودند. او در ۲۲ سالگی در یک آپارتمان ۴۰ متری زندگی مجردی فقیرانه ای داشت و به گفته خودش ناچار بود ظرف های غذای خود را در وان حمام بشوید. علاوه بر این بر اثر پرخوری و بد خوراکی بیش از ۱۲۰ کیلوگرم وزن داشت و به علت چاقی، دچار تنبلی، بی حالی و خواب آلودگی شده بود.

اولین تصمیم آنتونی رابینز این بود که می خواست با چاقی خود مبارزه کند. او برای این کار به مطالعه چند کتاب پرداخت اما مطالب آن ها را ضد و نقیص یافت و آن ها را دور انداخت. این بود که فکر تازه ای به سرش زد!

به فکر افتاد فردی را که از هر جهت سالم و دارای تناسب اندام باشد، پیدا کند و افکار، اعتقادات و نحوه تغذیه او را سرمشق خود قرار دهد.

طرز فکر آنتونی رابینز این گونه بود:

  • اعتقاد داشت که برای بدست آوردن و حفظ تناسب اندام باید افکار، تصورات و با استفاده از رفتار شناسی رفتارهای فردی را که از نظر وزن متناسب است دریابیم. ببینیم آن فرد چه می خورد، چه اندازه ای می خورد و چگونه می خورد. سپس او را سرمشق قرار دهیم و به همان نتیجه برسیم.
  • ساختمان مغز و اعصاب افراد، کم و بیش به هم شبیه است. پس اگر کسی در نقطه ای از دنیا توانسته است کاری بزرگ را به انجام برساند، من هم که دارای مغز و اعصاب مشابه او هستم می توانم عیناً همان کار را انجام دهم و به همان نتیجه برسم، به شرطی که از همان راهی که او رفته است بروم و طرز تفکر و رفتارم شبیه او باشد.

و جالب اینکه این شیوه مثمر ثمر واقع شد و آنتونی رابینز توانست در کمتر از دو ماه، بدون استفاده از رژیم غذایی و عمدتاً با شیوه های روانشناسی و با استفاده از کنترل فکر و ذهن، حدود پانزده کیلوگرم از وزن خود را کم کند و چون قدش هم بلند بود به تناسب اندام نسبتا خوبی رسید.

زندگینامه آنتونی رابینز

آنتونی رابینز پس از موفقیتی که در زمینه کنترل وزن کسب کرد، به این فکر فرو رفت که شاید بتوان این شیوه را در هر زمان، هر جا و هر زمینه و در مورد هر کسی به کار گرفت.

آنتونی رابینز این طرز فکر را مورد عمل قرار داد و به دیگران نیز توصیه کرد و نتایج را بررسی کرد و به درستی این عقیده ایمان یافت.

سپس به مطالعه کتب روانشناسی و شرکت در کلاس های اساتید این علم پرداخت و با علوم جدیدی در این زمینه آشنا شد. او این شیوه ها را در مورد خود و دیگران به کار گرفت و به نتایج چشم گیری دست یافت.

آنتونی رابینز در سال ۱۹۸۴ شیوه های تازه روانشناسی را برای تعدادی از قهرمانان ورزشی مورد آزمایش قرار داد و آثار آن در بازی های المپیک ۱۹۸۴ نمایان گردید. پس از آن او برای تدریس نظامیان آمریکا از سوی ارتش برای تدریس روش های جدید دعوت شد. ضمن اجرای این طرح متوجه نقایص آموزشی ارتش در زمینه تیراندازی گردید و ادعا کرد که می تواند زمان برنامه های آموزشی را به نصف تقلیل دهد. ارتش با وی قرار داد بست تا چنانچه بتواند ادعاهای خود را عملاً به اثبات برساند، دستمزد قابل توجهی به او بدهد.

آنتونی رابینز نه تنها توانست مدت این دوره را به کمتر از نصف برساند، بلکه درصد قبولی شرکت کنندگان را که تا آن زمان به طور متوسط ۷۰% بود، به ۱۰۰% افزایش داد. مطلب قابل توجه اینکه خود وی تیر اندازی نمی دانست و از اسلحه و جنگ متنفر بود و آنچه مایع توفیق او شد، اطلاعات عمیق روانشناسی، لحن نافذ و احاطه به اصول آموزش و نحوه یادگیری بود.

زندگینامه آنتونی رابینز

آنتونی رابینز در کمتر از دو سال مسیری را که خیلی ها در طول عمر خود هم نمی توانند بپیمایند، طی کرد. او با همسر مورد علاقه اش ازدواج کرد. قصر زیبایی در سواحل سرسبز سن دیه گو خرید که از طرفی مشرف به دریا بود. اتومبیل و وسایل زندگی خود را مطابق با آنچه در رویاهای جوانی خود می دید، تهیه کرد. به کمک دوستانش شرکتی را تأسیس کرد و نامش را بنیاد رابینز گذاشت.

آنتونی رابینز، در سال ۱۹۸۶، در حالی که ۲۵ سال داشت، حاصل اندیشه ها و تجربه های عملی خود را در کتابش به نام  به سوی کامیابی به رشته تحریر در آورد و در آن رازهای موفقیت خود و بسیاری از افراد موفق را آشکار ساخت. این کتاب در ۱۹۸۷ عنوان پرفروش ترین کتاب را به خود اختصاص داد. از این جا به بعد افراد زیادی با خواندن زندگینامه آنتونی رابینز و افکار او، توانستند موفقیت های بسیاری به دست آورند.

در سال ۱۹۹۱ کتاب دیگری به نام بسوی کامیابی ۲ (نیروی عظیم درون را فعال کنید) نوشت. این کتاب نیز مانند کتاب قبلی به عنوان پرفروش ترین کتاب سال انتخاب شد.

تا امروز آنتونی رابینز بیش از ۲۰ جلد کتاب نوشته و به بازار عرضه کرده است.

آنتونی رابینز همچنین برای بهبود عملکرد کارکنان، با سازمانها، ارتش ایالات متحده و همچنین تیم های ورزشی لس آنجلس و قهرمانان مدال طلای المپیک همکاری کرد. وی همچنین مورد مشاوره بسیاری از چهره های معروف جهانی بوده و درمورد بازسازی شهر شفیلد که چهارمین شهر بزرگ انگلستان است نیز طرف مشورت بوده است.

105610227 1544111734855gettyimages 546295772

آنتونی رابینز در سال ۱۹۹۱ بنیادی غیرانتفاعی را تاسیس کرد که هدفش کمک به کودکان عقب مانده، افراد بی خانمان، سالمندان و زندانیان است.

با شیوه های روان درمانی خاص خود، بسیاری از افراد را از چنگال یأس، افسردگی ها و… نجات داد و باعث شد زندگینامه این افراد تغییر اساسی پیدا کند. او به شهرها و کشورهای متعدد سفرکرد و مورد مشورت افرادی از طبقات مختلف نظیر رؤسای جمهوری، مدیران، صاحبان صنایع و بازرگانان واقع شد و در سمینارهای او گروه های بی شماری شرکت کردند.

امیدواریم از مطالعه زندگینامه آنتونی رابینز لذت برده باشید.

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x