مجله اینترنتی تحلیلک

پنجشنبه/ 6 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.

زندگینامه استیو تولتز نویسنده کتاب «جزء از کل»

استیو تولتز نویسنده شهیر استرالیایی با کتاب جزء از کل شروع فوق‌العاده موفقی برای خود در دنیای ادبیات رقم زد. اولین کتاب او به لیست نهایی نامزدهای جایزه بوکر در سال ۲۰۰۸ راه یافت و در همان سال نام وی در میان نامزدهای جایزه کتاب اولی‌های گاردین عنوان شد.

همراهان همیشگی مجله اینترنتی تحلیلک؛ در این مطلب می خواهیم با زندگینامه استیو تولتز یکی از نویسندگان مشهور استرالیایی و صاحب کتاب معروف «جزء از کل» آشنا شویم.

استیو تولتز نویسنده کتاب «جزء از کل» که اولین کتابش هم بود بسیار معروف شد، طوری که کتاب او به لیست نهایی نامزدهای جایزه بوکر در سال ۲۰۰۸ راه یافت و در همان سال نام وی در میان نامزدهای جایزه کتاب اولی‌های گاردین مطرح شد.

«جزء از کل» با استقبال عمومی زیادی در سراسر جهان روبه‌رو شد و این موضوع سبب شد که همگان استیو تولتز را نویسنده‌ جوان با استعدادی بدانند که از این پس باید در انتظار چاپ کتاب‌ های بعدی‌ اش بنشینند.

استیو تولتز اعتقاد دارد مردم گریزی که اغلب شخصیت‌ های داستان‌ های او از خود نشان می‌دهند در واقع بخش تاریکی از شخصیت خود اوست.

زندگینامه استیو تولتز
زندگینامه استیو تولتز

زندگینامه استیو تولتز

استیو تولتز سال ۱۹۷۲ در سیدنی استرالیا به دنیا آمد و همان جا بزرگ شده است. پدر و مادرش در زمینه حقوق خانواده و حقوق تجارت فعالیت داشته‌ اند. استیو تولتز در کشورهای گوناگونی از جمله کانادا، آمریکا، اسپانیا و فرانسه زندگی کرده است و در حال حاضر به همراه همسر و پسر کوچکش در بروکلین زندگی می‌کند.

 

او آثار وودی آلن، فیلیپ راث و سال بلو را مطالعه کرده است و به عقیده‌ تولتز این نویسندگان بیشتر از اجدادش بر او تأثیرگذار بوده‌اند.

در سال ۲۰۰۴ استیو تولتز حین قدم زدن در خیابان‌ های پاریس دچار خون ریزی ناگهانی ستون فقرات شد و در پی آن توانایی حرکت را از دست داد و فلج شد. تیم پزشکی در ابتدا علت این عارضه را تشخیص نمی‌دادند و نمی‌دانستند که عدم توانایی حرکت، دائم خواهد بود یا بهبود می‌یابد.

بیشتر بخوانید: زندگینامه جان میلتون شاعر انگلیسی / خالق اثر بهشت گمشده

پس از مدتی که در بیمارستان تحت نظر بود پزشکان به او گفتند که این موضوع می‌تواند مشکلی باشد که او به طور مادرزادی داشته و اکنون نمود پیدا کرده است. بازیابی قدرت حرکت بدون نیاز به کمک، از او مدتی زمان گرفت و پس از بهبود تولتز با خود عهد بست که زمانی در مورد شخصیتی می‌نویسد که دست کم مدتی را روی ویلچر گذرانده باشد. تأثیرات روانی این اتفاق در صفحه صفحه کتاب جدید او «ریگ روان» قابل لمس است.

«ریگ روان» که در سال ۲۰۱۵ منتشر شده است همانند «جزء از کل»، بهره گرفته از زمینه‌های فلسفی در دل داستان‌ های اجتماعی است.

زندگینامه استیو تولتز

معرفی آثار استیو تولتز

 

 

    • جزء از کل
    • ریگ روان

 

بخش هایی از کتاب «جزء از کل»

زندگینامه استیو تولتز

 

    • اگر کودکی‌ ام یک چیز به من آموخت، آن چیز این است که تفاوت‌ های بین ثروتمندان و فقرا اهمیتی ندارند، این شکاف بین سالم و بیمار است که رخنه‌ ناپذیر است.

 

    • مشکل من این است که نمی‌ توانم خودم را در یک جمله خلاصه کنم. تمام چیزی که می‌ دانم این است که چه کسی نیستم. همچنین متوجه شده‌ ام که بین بیشتر مردم توافقی ضمنی وجود دارد تا خود را با محیط پیرامون‌ شان هماهنگ کنند. من همیشه این نیاز را حس کرده‌ ام که علیه محیطم طغیان کنم. برای همین است که وقتی سینما می‌ روم و پرده تاریک می‌شود با تمام وجود دلم می‌ خواهد یک کتاب باز کنم و بخوانم. خوشبختانه همیشه یک چراغ‌ قوه‌ جیبی همراهم هست.

 

امیدواریم از مطالعه زندگینامه استیو تولتز لذت برده باشید.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x