مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 10 فروردین / 1403
Search
Close this search box.

زندگینامه شهید علی چیت سازیان

شهید علی چیت سازیان در 19 آذر 1341 در همدان به دنیا آمد. دوران ابتدایی و راهنمایی را در شرایط فقر خانواده گذراند و خود نیز برای امرار معاش خانواده اش کار می کرد.

همراهان ارجمند مجله اینترنتی تحلیک؛ در این مطلب با زندگینامه شهید علی چیت سازیان در خدمتتان هستیم. شهید علی چیت سازیان ۱۹ آذر ۱۳۴۱ در همدان به دنیا آمد. دوران ابتدایی و راهنمایی را در شرایط فقر خانواده گذراند و خود نیز برای امرار معاش خانواده اش کار می کرد.

زندگینامه شهید علی چیت سازیان

شهید علی چیت سازیان

از همان کودکی تیزهوشی و توانایی جسمی او نمایان بود. همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی به هنرستان وارد شد. با فرمان امام خمینی مبنی بر تشکیل ارتش بیست میلیونی از طریق هنرستان وارد بسیج شد و در پادگان آموزشی قدس همدان آموزش های نظامی را گذراند.

هوش و ذکاوت شهید علی چیت سازان در کسب فنون نظامی به قدری بود که در مدت کوتاهی به عنوان فرمانده نیروهای آموزشی انتخاب شد. با شروع جنگ تحمیلی و تجاوز دشمن بعثی به خاک مقدس جمهوری اسلامی، او که شوق زیادی برای رفتن به مناطق جنگی داشت، با تشکیل و قبول فرماندهی گردان انصار الحسین (علیه السلام) و به عهده گرفتن مسئولیت آموزش جنگ های کوهستانی در این گردان به منطقه عملیاتی رفت.

در عملیات مسلم بن عقیل علیه السلام با اینکه بیش از ۱۷ سال سن نداشت ۱۴۰ نفر از نیروهای بعثی را که به اسارت رزمندگان اسلام در آمده بودند از داخل خاک عراق به پشت جبهه انتقال داد و شهامت و شجاعت خود را به اثبات رساند.

لشکر انصار الحسین علیه السلام

 

شهید علی چیت سازان با تشکیل لشکر انصار الحسین (علیه السلام) به عنوان فرمانده اطلاعات و عملیات این یگان برگزیده شد و در بیشتر عملیات هایی که از سوی رزمندگان اسلام برای مقابله با متجاوزان صورت می گرفت، شرکت کرد. او ۶ بار از نواحی مختلف مجروح شد، اما هر بار با جدیتی بیشتر و عزمی راسخ تر به جبهه بر می گشت.

شهید علی چیت سازان در عملیات کربلای ۴ و ۵ نیز به عنوان فرمانده محور عملیاتی لشکر انصارالحسین (علیه السلام) به مبارزه با دشمنان خدا پرداخت و رشادت ها از خود به یادگار گذاشت. هنوز جای جای خاک شلمچه حماسه‌ها و رشادت های او را در دل خویش به یادگار دارد، حماسه هایی که تا همیشه تاریخ فراموش نخواهد شد.

سرانجام این سردار ملی و سرباز فداکار اسلام در روز چهارم آذر ۱۳۶۶ در حین انجام یک ماموریت گشت شناسایی به درجه رفیع شهادت نائل آمد. قبل از او برادر دیگرش امیر چیت سازیان به درجه رفیع شهادت رسیده بود.

وقتی در عملیاتی تمام نیروهایش شهید شدند و تنها مجبور به عقب‌نشینی شد در مسیر به گروهانی از صدامیان برخورد کرد. با شهامت خود را معرفی کرد و گفت: من علی چیت‌سازیان هستم، «عقرب زرد». اگر مقاومت کنید تا آخرین گلوله با شما می‌جنگم و الا تسلیم شوید و جان به سلامت ببرید.

زندگینامه شهید علی چیت سازیان

فرازهایی از وصیت نامه شهید علی چیت سازیان 

واقعاً که جبهه دانشگاه الهی است. دانشگاهی که در‌ آن درس تقوا، ‌درس گذشت،‌ استقامت، ‌فداکاری، ‌جانبازی، ‌صبر و غیره و غیره آموخته می‌شود. جبهه جایی است که انسان هایی که در آن قدم می‌گذارند باید از ته قلب بر سرور‌ شهیدان آقا اباعبدالله لبیک گویند و حسین گونه تا آخرین لحظه عمر خود باشند.

جبهه جایی است که انسان یک قدم از دیگران نسبت به خدا نزدیک تر است. خاک جبهه ایران، ‌همچون خاک کربلاست. چون زمانی که عزیزان سر بر زمین می‌گذارند و زمین را با خون خود آبیاری می‌کنند به عشق رسیدن به آقا اباعبدالله (علیه السلام) و به یاد آن بزرگوار هستند و خداوند در این راه پاداش قرار داده است که بالاترین پاداش، شهادت در راه اوست.

در مسلخ عشق جز نکو‌‌ را نکشند
روبه صفتان دشت خود را نشکند

امیدواریم از مطالعه زندگینامه شهید علی چیت سازان لذت برده باشید.

مجله اینترنتی تحلیلک

1 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x