مجله اینترنتی تحلیلک

پنجشنبه/ 6 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
زندگینامه لی کان هی

زندگینامه لی کان هی مدیر عامل گروه سامسونگ

لی کان هی رئیس و مدیرعامل سامسونگ، پسر مؤسس این گروه لی‌ بیونگ چول است. لی بیونگ چول غیر از لی کان هی دو فرزند دیگر هم داشت، اما برای سپردن سکان فرماندهی سامسونگ، فقط به لی کان هی اعتماد داشت.

همراهان همیشگی مجله اینترنتی تحلیلک؛ در این مطلب می خواهیم با زندگینامه لی کان هی مدیرعامل گروه سامسونگ آشنا شویم. لی کان هی رئیس و مدیرعامل سامسونگ، پسر مؤسس این گروه لی‌ بیونگ چول است. لی بیونگ چول غیر از لی کان هی دو فرزند دیگر هم داشت، اما برای سپردن سکان فرماندهی سامسونگ، فقط به لی کان هی اعتماد داشت.

 

لی کان هی

در ابتدا کمی با گروه بزرگ سامسونگ آشنا شویم:

زندگینامه لی کان هی

در زبان کره‌ ای، کلمه ‌Samsung به معنای سه ستاره است. نام این برند توسط مؤسس اولیه سامسونگ یعنی بیونگ چول انتخاب شده و دلیلش هم این است که وی قصد داشته روزی این شرکت بتواند در سه زمنیه برترین و قدرتمندترین کمپانی دنیا شود. اما چرا عدد سه؟ دلیل این موضوع در زبان کره ای نهفته است که عدد سه در آن به عنوان یک سمبل برای هر چیز بزرگ و قدرتمند بکار می رود.

امروزه گروه سامسونگ شامل مجموعه‌ ای از ۸۰ شرکت می‌باشد که بزرگترین مجموعه تجاری-صنعتی در کره جنوبی محسوب می‌ شود. شمار کارکنان این گروه در سال ۲۰۱۳ نزدیک به ۴۲۷٬۰۰۰ نفر اعلام شد.

معروف ترین شرکت‌ های زیرمجموعه آن عبارتند از:

  • سامسونگ الکترونیکس (بزرگترین شرکت فناوری اطلاعات جهان)، که بزرگترین شرکت این گروه است.
  • صنایع سنگین سامسونگ (دومین شرکت بزرگ صنایع کشتی‌ سازی کره)
  • شرکت مهندسی سامسونگ (سیزدهمین شرکت‌ بزرگ ساختمانی جهان)
  • سامسونگ سی اند تی (سی‌ و ششمین شرکت‌ بزرگ ساختمانی جهان)
  • سامسونگ کارت
  • سامسونگ فایر
  • سامسونگ لایف (چهاردهمین شرکت بزرگ بیمه عمر جهان)
  • سامسونگ اورلند (قدیمی‌ ترین شهر بازی در کره جنوبی)
  • سامسونگ تکوین و چیل ورلدواید (پانزدهمین شرکت تبلیغاتی جهان)

دفتر مرکزی این شرکت در شهر سامسونگ در سئول قرار دارد و سهام آن در بازار بورس نیویورک معامله می‌ شود. در سپتامبر ۲۰۱۵ نیز دفترِ شبیه به معکب روبیک سامسونگ در دره سیلیکون ساخته شد. این اقامتگاه ۳۰۰ میلیون دلاری سامسونگ به قدرت این کمپانی در دره سیلیکون افزوده است. این دفتر با عظمت که ۱.۱ میلیون فوت مربع (حدوداً ۱۰۲ هزار متر مربع) مساحت دارد در سن خوزه قرار گرفته و بنا دارد تا بیش از ۲۰۰۰ کارمند را در خود جای دهد. این سازه عظیم، خانه ای برای تیم تحقیق و توسعه (R&D) سامسونگ و همچنین واحد فروش و بازاریابی محلی آن، خواهد شد.

 

زندگینامه لی کان هی

151194047810 20171130

لی کان هی در ژانویه سال ۱۹۴۲ در کره جنوبی به دنیا آمد. او برای ادامه تحصیل به دانشگاه واسدا در توکیو رفت و در سال ۱۹۶۵ از این دانشگاه مدرک اقتصاد گرفت. سپس برای تحصیل در رشته MBA به دانشگاه جورج واشنگتن در آمریکا رفت، اما لی این دانشگاه را بدون دریافت مدرک تحصیلی در این رشته به اتمام رساند.

لی کان هی در سال ۱۹۹۶ به ریاست انجمن کشتی کره برگزیده شد. او در سال ۱۹۹۸ مدیرعامل سامسونگ الکترونیکز، یکی از زیر مجموعه‌ های بزرگ گروه سامسونگ و رئیس کل گروه سامسونگ شد.

لی کان هی در مصاحبه‌ ای بیان کرده بود مفتخر است که سامسونگ خلاق‌ ترین و باهوش‌ ترین افراد کره جنوبی را جذب کرده است. وی سپس افزود که این شرکت هدف جدید دارد و آن جذب افراد با استعداد از سرتاسر جهان است تا تضمین کند سامسونگ هم چنان در صدر شرکت‌ های برتر دنیا باقی بماند.

او قادر است به سه زبان کره‌ ای، انگلیسی و ژاپنی صحبت کند. او در سال ۲۰۰۰ از دانشگاه ملی سئول مدرک دکترای افتخاری در اقتصاد و در سال ۲۰۰۵ نیز از دپارتمان فلسفه مدرک دکترای افتخاری دریافت کرده است. وی در سال ۱۹۶۶ به عضویت کمیته بین‌ المللی المپیک درآمد و در سال ۲۰۰۵ نیز به عنوان رئیس افتخاری کمیته ملی المپیک کره انتخاب شد. لی کان هی در سال ۱۹۷۸ میلادی نایب رئیس شرکت سامسونگ شد.

لی کان هی در آوریل سال ۲۰۰۸ از مقام خود استعفا داد. دلیل این‌ کار اتهامات و شایعاتی مبنی بر فرار مالیاتی بود که برای وی مشکلاتی را به همراه داشت، البته لی کان هی در مارس ۲۰۱۰ پس از ترک ۳۲ ماهه فعالیت‌ اش دوباره به رأس اداره این شرکت بازگشت تا هم چنان سکاندار گروه بزرگ سامسونگ باشد.
او با ‌هانگ‌ راهویی، یکی از زنان ثروتمند کره جنوبی و مدیر اجرایی بنیاد «هوآم» ازدواج کرد و ثمره این ازدواج سه فرزند دختر و یک پسر است.

restmb idxmake

پسر او اکنون معاون رئیس شرکت سامسونگ الکترونیک و بزرگ‌ ترین دخترش معاون رئیس شرکت صنایع «چیل» است. جنازه دختر کوچک هی، «لی یون هیونگ» که دانش‌ آموخته دانشگاه «زنان اوها» و نیویورک بود، در ۱۸ نوامبر سال ۲۰۰۵ میلادی در آپارتمانی در منهتن پیدا شد و به گفته کارشناسان، هیونگ اقدام به خودکشی کرده است.
دیگر برادر و خواهرهای هی و فرزندانشان نیز مسئولیت‌ های اجرایی در گروه‌ های تجاری اصلی کره جنوبی را عهده‌ دار هستند.

مجله اینترنتی تحلیلک

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x