مجله اینترنتی تحلیلک

شنبه/ 1 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
زندگینامه مایکل دل

زندگینامه مایکل دل میلیاردری که از پزشکی به کامپیوتر رسید

در این مطلب می خواهیم با زندگینامه مایکل دل آشنا شویم. شخصی که شرکت رایانه ای او اولین شرکتی بود که توانست در سال ۱۹۹۷ رکورد فروش یک میلیارد دلاری را ازطریق اینترنت به دست‌ آورد. نکته جالب در مورد این شخص این است که وی مدرک دانشگاهی ندارد!

همراهان همیشگی مجله اینترنتی تحلیلک؛ در این مطلب می خواهیم با زندگینامه مایکل دل آشنا شویم. شخصی که شرکت رایانه ای او اولین شرکتی بود که توانست در سال ۱۹۹۷ رکورد فروش یک میلیارد دلاری را ازطریق اینترنت به دست‌ آورد. نکته جالب در مورد این شخص این است که وی مدرک دانشگاهی ندارد!

نکته بسیار مهم در مورد موفقیت مایکل دل این است که او از ابتدا علاقه و استعداد خود را شناسایی کرد و در همان حوزه شروع به فعالیت کرد، هرچند رشته دانشگاهی را به دلایلی که در ذیل مطالعه می فرمایید اشتباه انتخاب کرد.

 

زندگینامه مایکل دل

زندگینامه مایکل دل

مایکل دل در سال ۱۹۶۵ در تگزاس آمریکا به دنیا آمد. مادر مایکل کارمند شرکت بورس و پدرش روانپزشک بود. مایکل دل علاقه وافر خود نسبت به کامپیوتر را در سن ۱۵ سالگی کشف کرد. زمانی که والدین او یک کامپیوتر اپل به او هدیه دادند، مایکل به جای استفاده از آن، کامپیوتر را کاملاً از هم باز کرد تا با بررسی جزء به جزء آن متوجه شود که یک کامپیوتر چطور کار می کند. پس از آن یک کامپیوتر آی.بی.ام خرید و به شناخت اجزای آن و بررسی چگونگی مونتاژ یک کامپیوتر پرداخت.

پدر و مادر او علاقه زیادی داشتند که مایکل دکتر شود، به همین خاطر او با این که به کامپیوتر علاقه زیادی داشت در دانشگاه تگزاس ثبت نام کرد.

در سال ۱۹۸۳ خرید رایانه های قدیمی و به روز کردنشان را برای فروش در محل گاراژ منزلشان شروع کرد و ۱۸۰ هزار دلار رایانه فروخت. پس از آن دیگر به دانشکده بازنگشت.

در ادامه کارش مایکل قطعات رایانه را خریداری و مونتاژ می کرد و سپس آن را می فروخت. سال بعد مایکل دل شرکت دل را بنیان گذاشت و با تحویل به موقع و حذف انبار و هزینه بالاسری و ارائه خدمات پس از فروش تحولی شگرف را در زمینه پاسخگویی به نیازهای مشتریان در صنعت رایانه پدید آورد.

زندگینامه مایکل دل

مایکل دل اولین کسی بود که روش فروش مستقیم را به صنعت IT (فناوری اطلاعات) معرفی کرد. این روش تقاضای زیادی برای خرید کامپیوترها در پی داشت. در سال ۱۹۹۷ دل اولین شرکتی بود که رکورد فروش یک میلیـارد دلاری را از طریق اینترنت به دست آورد. شخصیت مایکل دل از برخی جنبه ها منحصر به فرد است. مایکل دل جوانترین مدیرعامل ۵۰۰ شرکت برتر دنیاست که درعین حال طولانی ترین زمان تصدی را به عنوان مدیرعامل و رئیس شرکت داشته است.

شرکت مایکل دل در سال تأسیس ۶ میلیون دلار از محل فروش رایانه درآمد کسب کرد. این رقم در سال ۱۹۸۷ به ۶۹ و در سال ۱۹۹۱ به ۵۴۶ میلیون دلار و در سال ۱۹۹۲ به دو میلیارد دلار رسید.

در سال ۱۹۹۹ مایکل و همسرش سوزان، بنیاد Michael and Susan Dell را تأسیس کردند که یک موقوفه بیش از یک میلیارد دلاری است و بر روی مسائل مربوط به کودکان تمرکز دارد.

زندگینامه مایکل دل

جوانی که به دلیل روحیه خلاق و کارآفرین خود، رشته پزشکی را رها کرد و در سال ۱۹۸۴ با ۱۰۰۰ دلار سرمایه شرکت دل را برای عرضه مستقیم رایانه مطابق دل خواه مشتری در اسرع زمان و کمترین هزینه، تأسیس کرد و اکنون به عنوان بزرگترین فروشنده مستقیم سیستم های رایانه ای در دنیا به عنوان یکی از پیشروان صنعت رایـــانه های شخصی با درآمد سالانه ۳۵/۴ میلیارد دلار و بیش از ۳۹۰۰۰ کارمند به پیش می رود.

امیدواریم از مطالعه زندگینامه مایکل دل لذت برده باشید.

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x