مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 28 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
ساخت تاب با لوله داربست

ساخت تاب با لوله داربست، شادی را به آسانی به حیاط خانه خود بیاورید

با خواندن این مقاله و کمی خلاقیت، می‌توانید از لوله داربست برای ساخت یک تاب منحصر به فرد و سرگرم کننده برای کودک خود استفاده کنید و تا سال‌ها از آن لذت ببرید.

تاب یک وسیلهٔ بازی است که معمولاً در زمین‌های بازی کودکان، پارک‌ها و حیاط خانه‌ها یافت می‌شود و همه ما خاطرات شیرینی از آن در ذهن خود داریم. همچنان می‌توانیم بزرگسالانی را در پارک‌ها مشاهده کنیم که برای زنده کردن خاطرات کودکی خود، سوار تاب شده و از آن لذت می‌برند. تاب یک صندلی یا نشیمنی است که با طناب یا زنجیر آویزان می‌شود و زمانی که به حرکت دربیاید به حرکت نوسانی خود مانند یک پاندول ادامه می‌دهد تا جایی که با کشیده شدن یا دخالت نیرویی خارجی متوقف شود.

تاب‌ها در شکل‌ها و اندازه‌های گوناگون یافت می‌شوند. برای نوزادان و کودکان نوپا، تاب‌های مخصوصی وجود دارد که سوراخ‌هایی برای قرار گرفتن پای کودک در آن تعبیه شده‌است. تاب‌های بزرگ‌تر معمولاً برای کودکان بالای شش سال مناسب هستند.

تاب بازی یک فعالیت سرگرم‌کننده و مفید برای کودکان است. تاب بازی به کودکان کمک می‌کند تا مهارت‌های حرکتی خود را بهبود ببخشند و از نظر جسمی فعال بمانند. همچنین، تاب بازی می‌تواند به کودکان کمک کند تا استرس و اضطراب خود را کاهش دهند و احساس آرامش کنند.

اهمیت تاب در شادی و تفریح خانواده و کودکان، تا حدی است که پیشنهاد می‌شود که اگر فضایی دارید، اقدام به ساخت یکی از آن‌ها نمایید تا دیگر همیشه در دسترس شما باشد. ساخت تاب برای کودکان بسیار ساده است و با مقاطعی مثل قوطی ۸۰*۴۰ یا لوله داربست می‌توانید در کمتر از یک ساعت اقدام به ساخت یک تاب مطمئن نمایید. در ادامه با صباپروفیل همراه باشید تا به بررسی ساخت یک تاب ساده با استفاده از لوله داربست بپردازیم.

چرا لوله داربست؟

از لوله داربست در ساخت تاب استفاده می‌شود زیرا دارای مزایای زیر است:

  • مقاومت و استحکام بالا: لوله داربست از فولاد ساخته شده است که یک ماده بسیار مقاوم و مستحکم است. این امر باعث می‌شود که تاب ساخته شده با لوله داربست، بسیار ایمن و بادوام باشد.
  • دوام و ماندگاری بالا: لوله داربست از مواد با کیفیتی ساخته شده است که در برابر خوردگی و زنگ زدگی مقاوم است. این امر باعث می‌شود که تاب ساخته شده با لوله داربست برای مدت طولانی دوام داشته باشد.
  • قیمت مقرون به صرفه: لوله داربست نسبت به سایر مواد مورد استفاده در ساخت تاب، قیمت مقرون به صرفه‌تری دارد.

لوله داربست در اندازه‌ها و ضخامت‌های مختلف موجود است که این امکان را می‌دهد تا تاب با اندازه و شکل دلخواه ساخته شود. لوله داربست به راحتی برش داده و جوش داده می‌شود که این امر ساخت تاب را ساده‌تر می‌کند. همچنین لوله داربست به راحتی رنگ می‌شود که این امر باعث می‌شود که تاب با دکوراسیون محیط اطراف هماهنگ شود.

البته، استفاده از لوله داربست در ساخت تاب معایبی نیز دارد. یکی از معایب این است که لوله داربست ممکن است کمی سنگین باشد. همچنین، لوله داربست ممکن است دارای لبه‌های تیز باشد که باید قبل از استفاده از تاب، آنها را بپوشانید. با این حال، مزایای استفاده از لوله داربست در ساخت تاب بیشتر از معایب آن است. لوله داربست یک ماده عالی برای ساخت تاب‌های ایمن و بادوام است که برای مدت طولانی دوام دارند.

تاب با لوله داربست

آموزش ساخت تاب با لوله داربست

با پیروی از این دستورالعمل‌های گام به گام و واضح، ساختن تابی که بازی کردن با آن برای کودکانتان سرگرم کننده باشد، آسان است. این تاب در هر باغی به لطف استفاده از لوله داربست، پایدار به نظر می‌رسد. ضخامت پایه‌ها در حدود ۷۰×۷۰ میلی‌متر و میله بالایی حدود ۷۰×۱۴۰ میلی‌متر است که ساختاری محکم را تضمین می‌کند. وقتی در حال ساخت تاب خود هستید، مطمئن شوید که به اندازه کافی پایدار است تا با خیال راحت روی آن بازی کنید. و سطح نرمی را در زیر تاب ایجاد کنید تا کودکان در صورت افتادن از تاب، فرود سختی نداشته باشند.

از لوله داربست برای ساخت تکیه گاه تاب استفاده می‌شود. تکیه گاه تاب شامل دو لوله داربست است که به شکل A یا X به هم متصل می‌شوند. این لوله‌ها باید محکم و در شرایط خوب باشند تا بتوانند وزن تاب را تحمل کنند. در عکس روبرو یک تکیه گاه به شکل حرف A را که بسیار مرسوم است، مشاهده می‌نمایید.

یکی از مهمترین کارهایی که برای امنیت تاب باید انجام دهید، جا زدن آن بر روی زمین است. به‌گونه‌ای که از جای خود تکان نخورد. برای این کار می‌توانید از پایه‌های فلزی و یا بتنی استفاده نمایید. پایه‌های فلزی مخصوصی برای نصب تاب در بازار موجود است. این پایه‌ها به طور محکم به زمین متصل می‌شوند و می‌توانند وزن تاب را تحمل کنند. همچنین می‌توانید لوله داربست را در بتن قرار دهید. این روش بسیار محکم است و می‌تواند وزن تاب را به طور کامل تحمل کند.

اگر از پایه‌های فلزی استفاده می‌نمایید باید این پایه‌ها به اندازه مناسب باشند. پایه‌های فلزی باید به اندازه کافی بزرگ باشند تا بتوانند وزن تاب را تحمل کنند. لوله داربست را به طور محکم به پایه‌های فلزی متصل کنید. از بست‌های فلزی یا جوش برای اتصال لوله داربست به پایه‌های فلزی استفاده کنید.

اگز از بتن به عنوان پایه استفاده می‌کنید باید بتن را به طور محکم در اطراف لوله داربست بریزید. از یک ماله برای صاف کردن سطح بتن استفاده کنید. سپس لوله داربست را به طور محکم به زمین میخ یا پیچ کنید. از میخ یا پیچ‌های بزرگ و بلند برای اتصال لوله داربست به زمین استفاده کنید.

لوله داربست را در محلی قرار دهید که دارای سطح صاف و محکمی باشد. این امر باعث می‌شود که لوله داربست به طور مساوی در زمین قرار گیرد و از جا کنده نشود. در ضمن لوله داربست را در ارتفاع مناسب قرار دهید. ارتفاع لوله داربست باید به گونه‌ای باشد که پای کودک شما هنگام نشستن روی تاب به زمین برسد.

شما می‌توانید از دو لوله داربست برای ایجاد یک تکیه گاه تاب ساده A شکل، استفاده کنید. همچنین می‌توانید از چهار لوله داربست برای ایجاد یک تکیه گاه تاب محکم‌تر استفاده نمایید. در ضمن می‌توانید یک میله افقی به بالای تکیه گاه تاب اضافه کنید تا پایدارتر شود.

برای ساخت تاب با استفاده از لوله داربست، به مواد و ابزار زیر نیاز دارید:

  • لوله داربست (به طول مورد نظر)
  • بست داربست
  • صندلی تاب
  • طناب یا زنجیر
  • دریل
  • اره
  • متر
  • مداد
  • تراز

ساخت تاب با لوله داربست

مراحل ساخت تاب با لوله داربست:

  1. لوله داربست را به طول مورد نظر برای تکیه گاه تاب برش دهید.
  2. تکیه گاه تاب را با استفاده از بست داربست مونتاژ کنید.
  3. دو سوراخ در صندلی تاب ایجاد کنید، یکی در هر طرف. سوراخ‌ها باید به اندازه کافی بزرگ باشند تا طناب یا زنجیر از آن‌ها عبور کند.
  4. طناب یا زنجیر را از سوراخ‌های صندلی تاب رد کنید و انتهای آن را به تکیه گاه تاب متصل کنید.
  5. مطمئن شوید که تاب در سطح است قبل از اینکه اجازه دهید کسی از آن استفاده کند.

در پایان باید گفت که با کمی خلاقیت، می‌توانید از لوله داربست برای ساخت یک تاب منحصر به فرد و سرگرم کننده برای کودک خود استفاده کنید و تا سال‌ها از آن لذت ببرید.

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x