مجله اینترنتی تحلیلک

چهارشنبه/ 5 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
ساعت کار بورس

ساعت کار بورس ایران چند است؟

ساعت کار بورس با کارگزاری ها متفاوت است. در بازار بورس از ساعت 8:45 مرحله سفارش گیری یا پیش گشایش شروع می شود. در این مرحله هیچ معامله انجام نمی شود و فقط ثبت سفارش انجام می گیرد و در ساعت 12:30 بازار بسته می شود.

ساعت کار بورس ایران

ساعت کار بورس با کارگزاری ها متفاوت است. کارگزاری ها برای انجام خدمات خود از ساعت ۸ صبح تا ۱۶ بعدازظهر مشغول به کار هستند اما ساعت معاملات در بازار بورس متفاوت است.

در بازار بورس از ساعت ۸:۴۵ مرحله سفارش گیری یا پیش گشایش شروع می شود. در این مرحله هیچ معامله ای انجام نمی شود و فقط ثبت سفارش انجام می گیرد.

و در ساعت ۱۲:۳۰ بازار بسته می شود.

 

بهترین ساعت برای خرید و فروش سهام در بورس ایران

در ساعات کار بورس ایران در بعضی از ساعت ها معاملات حجم کمتری دارند و در بعضی ساعت ها حجم معاملات بیشتر است.

در اغلب مواقع ساعت ۱۲ تا ۱۲:۳۰ شاهد بیشترین حجم معاملات هستیم.

ساعت کاری بورس از ساعت ۸ و ۴۵ دقیقه آغاز می شود و در ساعت ۹ که معاملات شروع می شوند اغلب سهم هایی که از دید تکنیکالی در جایگاه مناسب قرار دارند حجم می خوردند و بقیه نمادها در ساعات ابتدایی حجم کمی می خورند.

از ساعت ده صبح معاملات بازار بورس ایران به بعد معاملات به دلایل زیر شکل جدی تری به خود می گیرند:

  1. نرخ ارز روزانه از ساعت ۱۰:۳۰ به بعد قیمت گذاری می شود مثل دلار و یورو و…
  2. از ساعت ۱۰:۳۰ به بعد نرخ انواع کالاهای جهانی مثل فلزات و… اعلام می شود (شاخص مثبت یا منفی مشخص می شود) که این امر می تواند تعیین کننده باشد که صنعت مرتبط در روز مثبت باشد یا منفی.
  3. حقوقی هر سهم اجازه می دهد که ابتدا حقیقی ها رفتارشان مشخص شود و بعد از آن وارد شوند.

و…

از ساعت ۱۲ تا ۱۲:۳۰ بهترین زمان برای انتخاب نماد است (اما قطعی نیست) چون قیمت هر سهم میانگین وزنی اش مشخص می شود و با توجه به معاملات در این نیم ساعت مشخص خواهد شد که فردا وضع نماد چگونه است.

ساعت ۱۲:۳۰ بازار بورس ایران به پایان راه روز خود می رسد. (بسته می شود)

 

تکنیک الگوی ساعت

  1. در صورتی که در نیم ساعت پایانی بازار آخرین قیمت سهمی ۱/۵ درصد بیشتر از قیمت پایانی آن باشد سهم به احتمال هشتاد درصد فردا مثبت خواهد بود.
  2. در صورتی که در نیم ساعت پایانی بازار آخرین قیمت سهمی ۲ درصد بیشتر از قیمت پایانی آن باشد سهم به احتمال هشتاد درصد فردا صف خرید خواهد بود.
  3. در صورتی که در نیم ساعت پایانی بازار آخرین قیمت سهمی ۱/۵ درصد کم تر از قیمت پایانی آن باشد سهم به احتمال هشتاد درصد فردا منفی خواهد بود.
  4. در صورتی که در نیم ساعت پایانی بازار آخرین قیمت سهمی ۲درصد کم تر از قیمت پایانی آن باشد سهم به احتمال هشتاد درصد فردا صف فروش خواهد بود.

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x