مجله اینترنتی تحلیلک

شنبه/ 8 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
ساعت کار فارکس

ساعت کار فارکس چه زمانی است و بهترین زمان معامله کی است؟

ساعت کار فارکس چه زمانی است...بازار فارکس بازاری جهانی است و به همین دلیل باید 24ساعته فعالیت کند اما چون تمام کشورهای داخل این بازار شنبه و یکشنبه تعطیل هستند این بازار نیز این دو روز تعطیل است و در 5 روز دیگر به صورت 24 ساعته فعال است.

ساعت کار فارکس

 

ساعت کار فارکس چه زمانی است؟

در بازار فارکس ارز یک کشور بر اساس ارز کشور دیگر خرید و فروش می شود. پس با این تعریف می توان گفت قیمت همه ارزها در این بازار تاثیرگذار است. حال با توجه به جهانی بودن این بازار ساعت کار فارکس به چه صورت است؟

بازار فارکس بازاری جهانی است و به همین دلیل باید ۲۴ساعته فعالیت کند اما چون تمام کشورهای داخل این بازار شنبه و یکشنبه تعطیل هستند این بازار نیز این دو روز تعطیل است و در ۵ روز دیگر به صورت ۲۴ ساعته فعال است.

 

ساعت کار فارکس

مهمترین بورس ها و بازارها در جهان عبارتند از:

  • بورس سیدنی در استرالیا
  • بورس توکیو در ژاپن
  • بورس هنگ کنگ
  • بورس فرانکفورت در آلمان
  • بورس لندن در انگلیس
  • بورس نیویورک در آمریکا

ساعت شروع کار فارکس با بازار بورس سیدنی استرالیا شروع می شود و با بورس نیویورک آمریکا به پایان می رسد.

بیشتر بخوانید: آشنایی با بورس نیویورک (NYSE)

در واقع ساعت کاری بازارهای فارکس به این صورت است که با اتمام ساعت کاری یک بازار به بازار بعد می رود تا بتواند در طول ۲۴ ساعت فعالیت کند.

هر بازاری که تمام می شود بازار دیگری شروع می شود و بعضی بازارها هم با هم همپوشانی (overlap) دارند که مهمترین این همپوشانی ها در ساعت کاری بازار لندن و نیویورک است که حدود ۷۰ درصد تبادلات در این زمان است.

ساعت کار فارکس
ساعت کار فارکس

خصوصیات اصلی این بازار عبارتند از:
فارکس یک بازار ۲۴ ساعته است که از روز دوشنبه ۰۱:۳۰ تا شنبه ۰۱:۰۰ به وقت تهران فعالیت دارد.
فعالیت فارکس از نیوزلند شروع می شود و به ترتیب با بازار استرالیا، آسیا، خاورمیانه، اروپا و آمریکا ادامه می یابد.

تقریبا نیمی از تبادلات فارکس متعلق به انگلستان و آمریکا است.
مراکز اصلی فارکس لندن، نیویورک و توکیو هستند.

بیشتر بخوانید: در مورد بورس ژاپن (توکیو) چه می دانید؟

معمولا دو سوم تبادلات بازار نیویورک در زمانی که نیویورک و اروپا همزمان باز هستند اتفاق می افتد
هر بازاری که بسته می شود؛ بازار دیگری شروع به فعالیت می کند و در بعضی از ساعت ها اواخر روز کاری یک منطقه همزمان با شروع روز کاری منطقه دیگری است.

 

ساعت کار بازار فارکس

 

بهترین روزهای هفته برای ترید

بازار لندن بیشترین حجم تغییرات قیمت را دارد.

در روزهای وسط هفته نیز شاهد بیشترین حجم تغییرات هستیم. البته جمعه ها تا ساعت ۱۲ ظهر به وقت آمریکا حجم معاملات مناسب است و بعد از آن بهتر است ترید نکنیم.

مهمترین بازارها از لحاظ انتشار اخبار و نوسان قیمت بازارهای توکیو، لندن و نیویورک هستند.
از لحاظ جغرافیایی کشور ایران در موقعیتی واقع شده است که از نظر ساعت مناسب جهت معامله در بازار فارکس بسیار مناسب است. اصولا بیشترین نوسانات بازار از ساعت ۲ بامداد تا ۱۱ صبح به وقت est اتفاق می افتد که برابر با ۹.۵ صبح تا ۶.۵ بعداز ظهر به وقت تهران است.

معمولا در این ساعات بیشترین نوسانات بازار را شاهد هستیم و این ساعات مناسب ترین زمان برای معامله کردن تریدرهای روزانه است. زیرا تحرک بازار در این زمان زیاد است و معمولا پوزیشن هایی که در این ساعات باز می شوند زود به نتیجه می رسند.

بیشتر بخوانید: بورس لندن و هر آنچه باید در مورد آن بدانید

وضعیت بازار در ساعت کار فارکس

از نظر تحلیلی هیچ فرقی در ساعت کار فارکس وجود ندارد. شما به عنوان معامله گر هر زمان که بازار باز است می توانید معامله کنید.

اما نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که حجم معاملات در همه ساعت ها یکسان نیست.

معمولاً در ساعت کار فارکس بازار قیمت‌های واقعی‌تری دارد که حجم معاملات بیشتری در بازار اتفاق می‌افتد؛ یعنی تعداد خریداران و فروشندگان بیشتری در آن ساعت کار فارکس در بازار حضور دارند.

در این صورت می‌توان گفت که قیمت‌ها به عدد واقعی نزدیک هستند. خب یک معامله‌گر معقول که به دنبال ریسک کمتر و سود منطقی‌تر است باید در ساعت کار فارکس وارد بازار شود که حجم معاملات در بازار در بیشترین حالت ممکن خود قرار دارد.

اما کدام ساعت کار فارکس معاملات در بیشترین حجم خود قرار دارند؟

اصولا بازارهای موازی اصلی‌ترین فاکتور در این زمینه محسوب می‌شوند؛ یعنی این که کدام بازار الان در کنار ساعت کار فارکس فعالیت دارد تأثیر مستقیم در بازار دارد.

البته در ساعاتی از روز، بازارها روی یکدیگر قرار می‌گیرند. مثلاً بازار انگلستان و آمریکا مابین ساعت ۴ و نیم بعد از ظهر تا ۸ و نیم شب به وقت ایران هم‌زمان فعالیت می‌کنند.

از آن جایی که این دو بازار بعد از فارکس بیشترین حجم معاملات را دارند، می‌شود گفت که تعداد معامله‌گران این بازارها نسبت به سایر بورس ها بیشتر است. پس زمانی که این دو بازار هم‌زمان فعال هستند بیشترین حجم بازار فارکس رخ می‌دهد؛ بنابراین ساعت کار بازار فارکس به وقت ایران بین ۴ و نیم ظهر تا ۸ و نیم شب، بیشترین حجم بازار را دارد و می‌تواند برای یک تریدر معمولی و کسی که به دنبال معامله‌های منطقی است کاملاً مناسب باشد.

ساعت کار فارکس
ساعت کار فارکس

بهترین ساعت کار فارکس می‌تواند در همان زمان‌هایی باشد که بازارهای آمریکا و انگلستان هم‌زمان در حال فعالیت هستند.

این بازارها در واقع معتبرترین بازارهای جهانی هستند و تأثیر آن‌ها در بازار چندین برابر است؛ بنابراین عملاً می‌توان گفت که ساعت ۴ تا ۹ شب بهترین ساعات ترید در فارکس محسوب می‌شود.

در ضمن توجه داشته باشید که حدود ۷۰ درصد حجم معاملات روز فارکس در این ساعت از شبانه روز رخ می‌دهد؛ بنابراین عملاً به این ساعت احترام بگذارید. البته باید گفت که بسیاری معتقد هستند که زمان ۱۱ و نیم تا ۱۲ و نیم نیز می تواند بهترین ساعات ترید در فارکس باشد.

زیرا در این ساعت بازارهای انگلستان و ژاپن به صورت هم‌زمان فعالیت می‌کنند؛ اما به طور کلی مهم‌ترین زمان موجود در بازار فارکس همان زمان اعلام شده در بالاتر است.

درباره ساعت کار بازار طلا فارکس باید گفت این بازار از نظر زمانی کمی با ساعت کار جفت ارزها تفاوت دارد.

ساعت کار بازار طلا فارکس معمولاً یک ساعت دیرتر از بقیه بازار شروع و یک ساعت زودتر از بقیه بازار تعطیل می‌شود؛ یعنی به طور کلی بازار طلا در فارکس ۲۱ ساعته است.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x