مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 10 فروردین / 1403
Search
Close this search box.

سال ۱۴۰۰ سال گاو

جیل هزاره‌گی یا سال دوازده‌حیوانی که از تقویم‌های ابتدایی بشر است. امروزه در تمامی کشورهای جنوب شرق آسیا رسمیت داشته، در افغانستان و ایران نیز رواج دارد. این تقویم، دوره‌های دوازده ساله‌ای است که پشت هم تکرار می‌شوند، یعنی سال‌ها به جای تاریخ و عدد به نام حیوانات دوازه‌گانه نامگذاری شده‌اند. مثلا بجای سال ۱۴۰۰، گفته می‌شود سال گاو.

سال ۱۴۰۰ سال گاو

سال ۱۴۰۰ سال گاو است

جیل هزارگی یا سال دوازده‌ حیوانی که از تقویم‌های ابتدایی بشر است امروزه در تمامی کشورهای جنوب شرق آسیا رسمیت داشته و در افغانستان و ایران نیز رواج دارد. این تقویم، دوره‌های دوازده ساله‌ای است که پشت هم تکرار می‌شوند، یعنی سال‌ها به جای تاریخ و عدد به نام حیوانات دوازه‌گانه نامگذاری شده‌اند. مثلا به جای سال ۱۴۰۰ گفته می‌شود سال گاو.

چون در زمان زندگی یک انسان پنج یا شش دوره‌ این سال‌ها تکرار می‌شود، مردم به آسانی می‌فهمند که فلان حادثه که مثلا در سال اسب روی داده بود، چند سال پیش از این بوده‌ است و یا اینکه فلان شخصی که در سال مار متولد شده، از روی ‌ظاهر او می‌توان فهمید که چند بار، سال مار در زندگی او تکرار شده‌ است.

 

سال ۱۴۰۰ سال گاو

 

سال‌های این دوره

ستاره‌ شناسان ما سال‌های این دوره را چنین یاد می‌کنند:

۱- سیچقان ئیل یا سال موش.

۲- اود ئیل یا سال گاو.

۳- بارس ئیل یا سال پلنگ.

۴- توشقان ئیل یا سال خرگوش.

۵- لوی ئیل یا سال نهنگ (که در جنوب شرق آسیا آن را سال اژدها می‌خوانند)

۶- ئیلان ئیل یا سال مار.

۷- یونت ئیل یا سال اسب.

۸- قوی ئیل یا سال گوسفند. (چینی‌ها آن را سال بز می‌نامند)

۹- بیچی ئیل یا سال میمون.

۱۰- تخافوی ئیل یا سال مرغ (که در جنوب شرق آسیا، سال خروس نامیده می‌شود)

۱۱- ایت ئیل یا سال سگ.

۱۲- تنکوز ئیل یا سال خوک.

حدود هشتصد سال پیش، دانشمند و سخنور کشورمان، ابونصر فراهی، اسامی این سالیان را برای آموزش کودکان در کتاب نصاب الصبیان خویش، این چنین به نظم کشیده بود:

موش و بقر و پلنگ و خرگوش شمار
زین چار چو بگذری، پلنگ آید و مار
و آنگاه به اسپ و گوسفندست حساب
حمدونه و مرغ و سگ و خوک آخر کار

 

animals

 

 

بیشتر بخوانید: سال ۱۴۰۰ سال چه حیوانی است؟ / ویژگی های متولدین هر سال

 

 

سال ۱۴۰۰ سال گاو

 

سال موش (سیچقان ئیل)

 

سال‌های خورشیدی: ۱۳۰۳- ۱۳۱۵ ـ ۱۳۲۷ – ۱۳۳۹- ۱۳۵۱- ۱۳۶۳- ۱۳۷۵ -۱۳۸۷- ۱۳۹۹

سال‌های میلادی: ۱۹۲۴- ۱۹۳۶- ۱۹۴۸- ۱۹۶۰- ۱۹۷۲- ۱۹۸۴- ۱۹۹۶-  ۲۰۰۸- ۲۰۲۰-

متولدین سال موش، ظاهری زیبا داشته، زحمتکش، کار دوست، تشریفاتی و رسمی‌ پسند هستند. هدفمندند. همیشه جانب احتیاط را نگه می‌دارند و توانایی پس انداز کردن پول خود را دارند. فقط احساس عمیق، آن‌ها را وادار می‌کند که احتیاط را فراموش کنند.

نسبت به افراد مورد علاقه‌ی خود سخاوتمندند، زود از کوره در می‌روند، ولی توانایی آن را دارند که به زودی خشم خود را فرو خورده و آرامش ظاهری خود را حفظ کنند. انسان‌هایی حساس، خرده‌گیر و عزت طلب‌اند، به غیبت از دیگران علاقه‌ی عجیبی دارند.

 

سال ۱۴۰۰ سال گاو است

 

سال گاو (اود ئیل)

سال‌های خورشیدی: ۱۳۰۴- ۱۳۱۶- ۱۳۲۸- ۱۳۴۰- ۱۳۵۲- ۱۳۶۴- ۱۳۷۶ -۱۳۸۸- ۱۴۰۰

سال‌های میلادی: ۱۹۲۵- ۱۹۳۷- ۱۹۴۹- ۱۹۶۱- ۱۹۷۳- ۱۹۸۵- ۱۹۹۷ – ۲۰۰۹- ۲۰۲۱

متولدین سال گاو توانمند، پرطاقت، کم‌صحبت، مطمئن و قابل اعتماد‌ند.

بیشتر متولدین سال گاو، مستقل و غیر وابسته‌اند. زود عصبانی می‌شوند، در این حالت غیرقابل تحمل بوده و دوری کردن از آن‌ها لازم است.

هر چند متولدین سال گاو ساکت و درون‌گرا هستند، ولی اگر لازم باشد خوش‌صحبت نیز می‌شوند. متولدین سال گاو از لحاظ جسمانی و فکری بر دیگران برتری دارند. با آن‌ که دیگران آن‌ها را لاقید و غیر سختگیر می‌‌دانند، ولی کله‌شق بوده، از روبرو شدن با مخالفت خوششان نمی‌آید.‌ زاده‌شدگان سال گاو، عشق را مانند ورزش، وسیله‌ی سرگرمی می‌دانند و همین امر اسباب اختلاف بین آن‌ها و نزدیکان‌شان را فراهم می‌سازد.

 

سال 1400 سال گاو

 

سال ۱۴۰۰ سال گاو

 

سال پلنگ (ببر) (بارس ئیل)

سال‌های خورشیدی: ۱۳۰۵- ۱۳۱۷- ۱۳۲۹- ۱۳۴۱- ۱۳۵۳- ۱۳۶۵- ۱۳۷۷- ۱۳۸۹

سال‌های میلادی: ۱۹۲۶- ۱۹۳۸- ۱۹۵۰- ۱۹۶۲- ۱۹۷۴- ۱۹۸۶- ۱۹۹۸- ۲۰۱۰

متولدین سال پلنگ حساس هستند. عاشق شادمانی بوده، مهربان ولی عصبی مزاج، والامقام و صاحب احترام‌اند، اما بیشتر اوقات با بزرگان و مافوق‌شان درگیر اختلاف و کشمکش هستند.

مردم قدر و ارزش فوق العاده‌ای برای متولدین سال پلنگ قائل‌ند، زیرا آن‌ها انسان‌های مصمم و قاطعی هستند. با این حال اغلب عجولانه و نادرست تصمیم می‌گیرند و یا این‌که خیلی دیر به تصمیم درست می‌رسند.

پلنگ زادگان! خودپرست بوده و به همه چیز، به دیده‌ی شک و تردید نگاه می‌کنند. آن‌ها عموما مرد‌صفت و قوی هستند.

 

سال ببر - سال پلنگ

 

 

بیشتر بخوانید: حیوان سال ۱۴۰۰ / خصوصیات و مشاهیر متولدین سال گاو

 

 

سال خرگوش (توشقان ئیل)

سال‌های خورشیدی: ۱۳۰۶- ۱۳۱۸- ۱۳۳۰- ۱۳۴۲- ۱۳۵۴- ۱۳۶۶- ۱۳۷۸- ۱۳۹۰

سال‌های میلادی: ۱۹۲۷- ۱۹۳۹- ۱۹۵۱- ۱۹۶۳- -۱۹۷۵ ۱۹۸۷- ۱۹۹۹- ۲۰۱۱

متولدین سال خرگوش، انسان‌های ویژه‌ای هستند. با استعداد و شهرت طلب‌اند، کارهایشان همواره همراه با موفقیت است. مهربان، خویشتن‌دار، مطمئن، قابل اعتماد، دارای طبع بلند و مناعت نفس‌اند. دیگران را به وجد می‌آورند. از جهت مادی همیشه موفق‌اند. غیبت را دوست دارند.

متولدین سال خرگوش، بی­ کینه هستند، مخصوصا در برابر دوستان و عزیزان خود هیچ‌گونه کینه‌ای ندارند، در حالی‌که هیچگونه دلبستگی‌ای نیز به آنان نشان نمی‌دهند.

متولدین سال خرگوش، کارمندان خوب، پاک وجدان و با مسئولیتی بوده، با وقار هستند و تشریفات و رسمیت پرستی را دوست دارند.

 

سال خرگوش - سال 1400 سال گاو است

 

سال ۱۴۰۰ سال گاو

 

سال نهنگ (اژدها)  (لوی ئیل)

سال‌های خورشیدی: ۱۳۰۷- ۱۳۱۹- ۱۳۳۱- -۱۳۴۳ ۱۳۵۵- ۱۳۶۷- ۱۳۷۹- ۱۳۹۱

سال‌های میلادی: ۱۹۲۸ – ۱۹۴۰- ۱۹۵۲- ۱۹۶۴- ۱۹۷۶- ۱۹۸۸- ۲۰۰۰- ۲۰۱۲

آنها که در سال نهنگ که در سیستم دوره‌ی دوازده حیوانی جنوب شرق آسیا سال اژدها خوانده می‌شود؛ دیده به جهان گشوده‌اند، انسان‌های تندرست و سالمی بوده، بسیار فعال و هیجانی‌اند. گاهی کله‌شق و شریر می‌شوند، ولی به صورت عموم راستگو، حساس و قاطع‌اند.

متولدین سال نهنگ، با آنکه خودرای و صریح بوده، آشکارا و رک سخن می‌گویند، می‌توان به آن‌ها تکیه کرد، زیرا همیشه پخته هستند.

نازک‌دل نیستند، ولی توانایی دلسوز شدن را دارند. به دیگران اجازه می‌دهند که گاهی بر آنان حکم کنند. از گمراهی زود رهایی می‌یابند.

مردم اغلب متولدین سال نهنگ را دوست دارند، ولی خودشان این مطلب را باور ندارند.‌ زادگان سال نهنگ یا بسیار زودتر از موقع تشکیل خانواده می‌دهند و یا اینکه مجرد باقی می‌مانند.

 

سال 1400 سال گاو

 

سال مار (ئیلان ئیل)

سال‌های خورشیدی: ۱۳۰۸- ۱۳۲۰- ۱۳۳۲- ۱۳۴۴- ۱۳۵۶- ۱۳۶۸- ۱۳۸۰- ۱۳۹۲

سال‌های میلادی: ۱۹۲۹- ۱۹۴۱- ۱۹۵۳- ۱۹۶۵- ۱۹۷۷- ۱۹۸۹ -۲۰۰۱- ۲۰۱۳

آنان‌که در سال مار قدم به عرصه‌ی هستی نهاده‌اند، انسان‌های مرموزی بوده، ولی طبیعتا خردمند هستند. با آنکه پولدار و متمول هستند، اغلب تنگ‌نظر و متکبرند؛ ولی گاهی می‌توانند همدرد دیگران باشند و به آنان کمک کنند.

متولدین سال مار، آدم‌هایی متکی به خود بوده و به دیگران کمتر اعتماد می‌کنند. آنها قاطع و هدفمند هستند. از نابرابری‌ها اندوهگین می‌شوند. بی پروا هستند و این امر اغلب به پیچیده شدن مناسبات خانوادگی‌شان منجر می‌گردد.

متولدین سال مار، ظاهری زیبا داشته و از توان جنسی خوبی برخوردار‌ هستند.

 

سال مار

 

سال ۱۴۰۰ سال گاو

 

سال اسب (پونت ئیل)

سال‌های خورشیدی: ۱۳۰۹- ۱۳۲۱- ۱۳۳۳- ۱۳۴۵- ۱۳۵۷- -۱۳۶۹ -۱۳۸۱- ۱۳۹۳

سال‌های میلادی: ۱۹۳۰- ۱۹۴۲- ۱۹۵۴- ۱۹۶۶- ۱۹۷۸- ۱۹۹۰- ۲۰۰۲- ۲۰۱۴

متولدین سال اسب مردمانی خوشحال و با شهرت‌اند. از پول و ثروت به جا استفاده می‌کنند. عاقل هستند و موثر بر دیگران، یعنی دیگران را زود تحت تاثیر‌ خود قرار می‌دهند. پرگو و با استعدادند، کارهایشان اغلب با موفقیت همراه است، اعتماد به نفس دارند و قدر خود را می‌دانند.

نسبت به جنس مقابل بی‌پروا نیستند. احساس آن‌ها اگر بیدار شود، به غیر از کارهای روزانه، دیگر همه چیز را فراموش می‌کنند. اجتماعی هستند، از دورهمی‌ها و مجالس بی‌نهایت لذت می‌برند.

متولدین سال اسب بسیار دوست دارند تا در مرکز توجه دیگران قرار داشته باشند. آزاد فکر و مستقل بوده، مسئولیت‌ها را جدی نمی‌گیرند و با تصمیم خود عمل می‌کنند.

 

 

سال اسب

 

سال گوسفند (بز) (قوی ئیل)

سال‌های خورشیدی: ۱۳۱۰- ۱۳۲۲- ۱۳۳۴- ۱۳۴۶- ۱۳۵۸- ۱۳۷۰- ۱۳۸۲- ۱۳۹۴

سال‌های میلادی: ۱۹۳۱- ۱۹۴۳- ۱۹۵۵- ۱۹۶۷- ۱۹۷۹- ۱۹۹۱- ۲۰۰۳- ۲۰۱۵

متولدین سال گوسفند اغلب کم رو، خجالتی، محجوب و گوشه گیر‌ هستند. آنها در انتخاب راه‌ها تردید و دو دلی نشان می‌دهند و قاطع نیستند.

متولدین سال گوسفند متدین بوده و در هرگونه عقاید و باورهای خویش استواری نشان می‌دهند. پرحرف و خرده‌گیر نیستند.

متولدین سال گوسفند کار و وظیفه‌ی خود را دوست دارند و به شدت خواهان شرایط خوب برای زندگی خود هستند. خیلی پولدار نیستند اما طبع بلندی دارند. با ملاحظه، خیرخواه و مهربان هستند.

 

سال بز - سال 1400 سال گاو است

 

سال ۱۴۰۰ سال گاو

 

سال میمون  (بیچی ئیل)

سال‌های خورشیدی: ۱۳۱۱- ۱۳۲۳- ۱۳۳۵- ۱۳۴۷- ۱۳۵۹- ۱۳۷۱- ۱۳۸۳- ۱۳۹۵

سال‌های میلادی: ۱۹۳۲- ۱۹۴۴ – ۱۹۵۶- ۱۹۶۸- ۱۹۸۰- ۱۹۹۲- ۲۰۰۴- ۲۰۱۶

متولدین سال میمون انسان‌هایی مرموز و غیر قابل اعتمادند. عاقل، فعال، چالاک و مبتکر بوده و مسائل پیچیده را به زودی حل می‌کنند، اما کاری را به سرانجام نمی‌رسانند.

آن‌ها وقتی می‌خواهند دشوارترین امور را در یک لحظه انجام دهند، منصرف کردنشان بی نهایت مشکل است. کوچکترین موانع در راهشان، آن‌ها را دل زده و ناامید می‌کند.

متولدین سال میمون، صاحب عقلی سلیم بوده و اغلب تصمیمات درستی می‌گیرند. کنجکاو و دانایند. بسیار می‌خوانند. حافظه‌ی قوی و خوبی دارند. به خود اعتماد داشته و همیشه اعتراض می‌کنند.

 

سال میمون

 

 

بیشتر بخوانید: سال ۱۴۰۰ سال چه حیوانی است؟ / ویژگی های متولدین هر سال

 

 

سال مرغ (خروس) (تخافوی ئیل)

سال‌های خورشیدی: ۱۳۱۲- ۱۳۲۴- ۱۳۳۶- ۱۳۴۸- ۱۳۶۰- ۱۳۷۲- ۱۳۸۴- ۱۳۹۶

سال‌های میلادی: ۱۹۳۳- ۱۹۴۵- ۱۹۵۷- ۱۹۶۹- ۱۹۸۱- ۱۹۹۳- ۲۰۰۵- ۲۰۱۷

متولدین سال مرغ متفکر، با استعداد و زحمتکش هستند. می‌کوشند وظایف خود را به صورت کامل به انجام رسانند، حتی کارهایی را که از توان و امکان آن‌ها خارج باشد در انجام آن‌ها مصر بوده و تقلا به خرج می‌دهند. متولدین سال مرغ نمی‌توانند به زودی با دیگران ارتباط برقرار کنند.

متولدین سال مرغ راستگو بوده، به راستی خود باور کامل دارند. انسان‌هایی با گذشت و راز نگهدارند. در حالت نداری و دارندگی یکسانند. در اظهارنظر قاطع هستند. مردم گریز‌ند و نقشه‌ها و برنامه‌هایشان هیچ گاه عملی نمی‌شود. گاهی در زندگی موفقند و گاهی ناموفق. خود را زیاد دوست دارند. انسان‌های عجیبی هستند. در ابراز شجاعت توان زیادی دارند.

 

سال خروس

 

 

بیشتر بخوانید: حیوان سال ۱۴۰۰ / خصوصیات و مشاهیر متولدین سال گاو

 

 

سال سگ (ایت ئیل)

سال‌های خورشیدی: ۱۳۱۳- ۱۳۲۵- ۱۳۳۷- ۱۳۴۹- ۱۳۶۱- ۱۳۷۳- ۱۳۸۵- ۱۳۹۷

سال‌های میلادی: ۱۹۳۴- ۱۹۴۶- ۱۹۵۸- ۱۹۷۰ – ۱۹۸۲- ۱۹۹۴- ۲۰۰۶- ۲۰۱۸

متولدین سال سگ خصوصیات خوب فراوانی دارند. صادق، راستگو، قابل اعتماد و راز نگهدارند. آن‌ها خود را دوست داشته، اندکی مغرور و کله‌شق هستند. دو رو نیستند، لایق ثروت بوده و اغلب ثروتمند می‌شوند.

متولدین سال سگ، همه‌ی امور را از دیدگاه انتقادی نگاه می‌کنند. تیز زبان و حقیقت جو هستند. چون انسان‌هایی با هدف و متفکری هستند، به کار و فعالیت‌های خود کاملا آگاه بوده و می‌دانند که برای چه‌ چیزی مبارزه و تلاش می‌کنند. همه‌ی کارهای خود را به سرانجام می‌رسانند‌، در اغلب امور موفقند. در میان متولدین سال سگ رهبران خوبی وجود دارند.

سال سگ - سال 1400 سال گاو

 

سال ۱۴۰۰ سال گاو

 

سال خوک (تنکوز ئیل)

 

سال‌های خورشیدی: ۱۳۱۴- ۱۳۲۶- ۱۳۳۸- ۱۳۵۰- ۱۳۶۲- ۱۳۷۴- ۱۳۸۶- ۱۳۹۸

سال‌های میلادی: ۱۹۳۵- ۱۹۴۷- ۱۹۵۹- ۱۹۷۱- ۱۹۸۳- ۱۹۹۵- ۲۰۰۷- ۲۰۱۹

متولدین سال خوک دلیر و فداکار بوده و می‌توانند خود را در راه دیگران قربانی کنند. درستکار و راستگو هستند. در هر کاری که انرژی و زمان صرف کنند، عقب‌نشینی برایشان معنایی ندارد.

متولدین سال خوک مردانه و باثباتند و دوستانشان را در مشکلات تنها نمی‌گذارند.‌ کم سخن و مهربانند. بسیار می‌خوانند و بسیار می‌دانند. در میان آن‌ها گاهی کسانی پیدا می‌شوند که بیش از حد پرگو هستند. به اشخاص مورد علاقه‌ی خویش توجه بسیار زیادی دارند. زندگی خانوادگی متولدین سال خوک به خوبی سپری می‌شود، زیرا آن‌ها توانایی فوق‌العاده‌ای برای حل مسائل دشوار زندگی، دارند.

 

pig2 1

 

تیم تحلیلک سالی سرشار از سلامتی و شادی و موفقیت را برایتان آرزومند است.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x